• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK
    hemlig89 skrev 2014-08-05 13:51:25 följande:

måste fråga er tjejer som gjort tidigt Ultraljud. vart gjorde ni detta?
    Ringt runt som en galning och finner ingenting. Har ej valt om jag skall behålla än, men vill se det med egna ögon först...

ngn som vet?

Jag får tidigt UL genom landstinget, dvs vanliga mvc.
  • JhjärtaK
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 08:48:16 följande:

Vaknade nyss och gick på toa och det kom rätt mycke blod med klumpar.. antar att det är missfall :'( har dock en bokad tid idag för att prata om hälsa, fökning och alkohol, hur ska jag göra med den? ringa och anboka? :(

Gå till bm ändå men be dem att göra ett VUL när du är där för att du misstänker mf. Hur långt gången är du?
  • planerattförsökabligravid
    JhjärtaK skrev 2014-08-06 09:47:50 följande:

Gå till bm ändå men be dem att göra ett VUL när du är där för att du misstänker mf. Hur långt gången är du?

Ja ska göra det.. I vecka 9 :(
  • Ninat
    Hanna1989 skrev 2014-08-06 08:17:02 följande:

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

Jag är också ständigt trött.. Jag vaknar vid 04 varje natt/morgon och behöver gå på toa. Fast jag somnar om lika lätt oftast ;)

Påtal om koffein så var jag också jätte beroende av koffein.

Men jag har inte druckit en enda droppe med koffein sen dagen jag plussade, har även slutat med Cola. Jag slutade även röka dagen plusset kom så jag har varit extra känslig kan man väl säga ;) jag vågar inte riskera något, så kände att de va lika bra att lägga av helt och hållet med allt :) hehe
  • KarinIngrid
    Ninat skrev 2014-08-06 10:23:24 följande:
    Jag är också ständigt trött.. Jag vaknar vid 04 varje natt/morgon och behöver gå på toa. Fast jag somnar om lika lätt oftast ;)

Påtal om koffein så var jag också jätte beroende av koffein.

Men jag har inte druckit en enda droppe med koffein sen dagen jag plussade, har även slutat med Cola. Jag slutade även röka dagen plusset kom så jag har varit extra känslig kan man väl säga ;) jag vågar inte riskera något, så kände att de va lika bra att lägga av helt och hållet med allt :) hehe
    Mycket bra beslut!! Bra jobbat!!
  • JhjärtaK
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 09:48:33 följande:
    Ja ska göra det.. I vecka 9 :(
    Lycka till idag!
  • bb2014
    tovemaja skrev 2014-08-06 10:47:49 följande:

Mitt ul gick bra!! 9+5!

Härligt! :)

Var på inskrivning hos BM idag och fick en jättetrevlig barnmorska. Känns tryggt!

Bokat in blodprov inför KUB och vanlig scanningprover, KUB ultraljud i slutet av september och RUL ultraljud i mitten av oktober.
  • minisklini

Ååh är så taggad, var hos min diabetesläkare igår och fick veta att jag redan kommer få göra första UL i vecka 10. Såå spännande. Hoppas bara att allt ser bra ut.

@planerattförsökabligravid

Hoppas det inte är nåt, håller tummarna för dig. Kram!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?