• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Chuckiiii
    Joooj0 skrev 2014-08-08 12:07:01 följande:

Vad gör ni åt er ryggvärk? Min håller i varje dag och gör mitt illamående ännu värre, måste ta mig till Apoteket idag och skaffa nått, så man känns som människa någon dag...

Hur ter sig din ryggvärk?? Har oxå ont men trodde inte det kunde ha med graviditeten att göra?

Tänkte gå till Apoteket o se vad man får ta för smärtlindrande..
  • KarinIngrid

Jag har också ont i ryggen, från svanken och upp strålar det mot skulderbladen! Känner mig som en gammal kärring, trodde inte heller det hade med graviditeten att göra?
    Men är det fler som har det så kanske det har det ändå?

• bb2014

Jag har sluppit ryggvärk. Haft det nån enstaka dag då jag jobbat länge. Men det löste sig med värmefilt.

Låter mer som någon nerv kommit i kläm?

• Joooj0

Jo jag läste det nånstans, och jag har oxå från svanken och uppåt, vet inte alls hur man ska vila pga av detta, blir helt orkeslös, vad orkar ni göra hemma? För mig är d som en lott varje dag:/ och känner inte igen mitt humör, vill orka! Hur känner ni? Känns som vi har en del lika pga av att vi är i samma v.... Peppa varann!

• KarinIngrid
    Joooj0 skrev 2014-08-08 13:35:40 följande:

Jo jag läste det nånstans, och jag har oxå från svanken och uppåt, vet inte alls hur man ska vila pga av detta, blir helt orkeslös, vad orkar ni göra hemma? För mig är d som en lott varje dag:/ och känner inte igen mitt humör, vill orka! Hur känner ni? Känns som vi har en del lika pga av att vi är i samma v.... Peppa varann!

Det är samma här, vissa dagar går det rätt bra med vardagslivet medan andra är allt som gäller hur man ska hitta en bekväm sits i soffan.. :)

Min sambo är en ängel än så länge men jag fasar för den dagen hans tålamod tar slut! Vi är ju bara i andra månaden!! det ska hålla många månader till!

Men han är fortfarande rusig av lycka efter plusset och gör allt han kan för att underlätta för mig

• bb2014

Kan också tillägga att enda smärtstillande man får ta är alvedon.

Det gäller att lyssna på sin kropp och bara göra det man orkar. Jag tyckte det var jobbigt med illamåendet och bli sängliggande. Kändes så deprimerande. Men det är bara att acceptera att kroppens signaler är viktiga nu. Och att extra vila behövs!

Om man har en partner får den ställa upp lite mer nu.

• JhjärtaK
    bb2014 skrev 2014-08-08 13:45:45 följande:

Kan också tillägga att enda smärtstillande man får ta är alvedon.

Det gäller att lyssna på sin kropp och bara göra det man orkar. Jag tyckte det var jobbigt med illamåendet och bli sängliggande. Kändes så deprimerande. Men det är bara att acceptera att kroppens signaler är viktiga nu. Och att extra vila behövs!

Om man har en partner får den ställa upp lite mer nu.

Ja man måste lyssna på kroppen men det är ju så förbenat tråkigt när man inte kan följa med maken och dottern när de gör roliga saker

Här måste jag gå och lägga mig någon/några timmar per dag och bara vila de senaste dagarna. Ibland på förmiddagen och ibland på eftermiddagen.

Sen när jag vaknar mitt i natten och behöver gå upp och kissa så mår jag så jäkla illa att jag vaknar till en gång i timmen från kl 02 och fram till att det är dags att gå upp.

Men glad ändå såklart för att jag är gravid
  • Joooj0

Jo men har en toppen kille som ställer upp, så vet att det blir såhär under en kort period, men vill gärna lindra så mkt som d går... D är ju ett liv som växer i en så d e ju en stor grej:) killen vill bjuda ut mig på middag och bio, och jag vill verkligen försöka... Hoppas ni vilar och har d bra

• bb2014
    JhjärtaK skrev 2014-08-08 14:02:45 följande:

Ja man måste lyssna på kroppen men det är ju så förbenat tråkigt när man inte kan följa med maken och dottern när de gör roliga saker

Här måste jag gå och lägga mig någon/några timmar per dag och bara vila de senaste dagarna. Ibland på förmiddagen och ibland på eftermiddagen.

Sen när jag vaknar mitt i natten och behöver gå upp och kissa så mår jag så jäkla illa att jag vaknar till en gång i timmen från kl 02 och fram till att det är dags att gå upp.

Men glad ändå såklart för att jag är gravid

Förstår precis vad du menar! Har känts jobbigt att hela sommaren bara försvunnit och jag mest legat på soffan och känt mig ledsen och illamående.

Det är svårt att koppla ihop hur man känner nu med graviditeten. :)

Nu börjar jag få bukt med illamåendet, men är otroligt seg.

Behöver semester också, har inte det förrän 30/8. Men då reser vi utomlands i tre veckor.
  • Pyret 85

Varit på hälsosamtalet idag. Hon räknade mig till 24/3 men jag blir säkert ändrad på UL ändå så jag låter det som står i BF-listan vara. Är iaf enligt BM i v. 7+2 idag.

Jag frågade också angående smärtan i ryggen och om det fortsätter så tyckte hon att jag skulle besöka sjukgymnasten och att jag ev behöver ett foglossningsbälte just för att tänka mer på att böja benen när jag behöver göra lyft. (jobbar på förskola så det blir ju många lyft om dagen)

Vi ska åka till liseberg på fredag nästa vecka så jag frågade ju såklart om jag kan åka karuseller och hon sa att det inte är någon som helst fara. Har hela tiden tänkt att jag får gå och tråka medans de andra åker men nu ska det åkas... åtminstone tills jag blir åksjuk.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?