• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • bb2014
    Pyret 85 skrev 2014-08-09 16:25:11 följande:

Med sonen hade jag illamående hela grav. Men det kom, jag kräkte och sen var det borta. ett par tre gånger om dagen. Nu är illamåendet konstant och det går inte över även om jag kräks. Inte kräkt så många gånger men dock.

Ja BM rekommenderade också postafen och åksjukeband. Får se om jag behöver ta till något sådant.

Det är inte så att jag inte kan äta eller så bara liksom konstant illamående som är störigt.

Jag kräktes inte heller. Men mådde illa hela dagarna. Vänta inte, utan gå till Apoteket så du får hjälp och slipper må illa. Postafen är helt ofarligt med tanke på graviditeten.
  • Pojkmamma01

Min andra graviditet som jag äter Postafen. Illamående ibland när jag är riktigt hungrig men annars så mår jag bra..

• Lejonhierta
    bb2014 skrev 2014-08-09 12:50:11 följande:
    Tråkigt att läsa :( förstår om du känner dig nedstämd. Skickar en kram!
    Tack :)
  • mizzidus

Igår hade jag en otäck känsla i kroppen och tänkte för mig själv: tänk om graviditetstestet bara lurade mig och visade "Gravid 3+" bara för att jag önskade det så väl ?

Jag kunde inte låta bli så jag köpte ett till test fast bara vanligt sticka och så fort urinet nådde stickan så blev det ett starkt plus direkt så efter det kunde jag andas ut. Är idag i vecka 9 ( 8+3 )

Är det någon mer än jag som har varit nojjig på det viset? Allt känns så nytt så jag vet liksom inte hur det ska kännas och hur det inte ska kännas i kroppen osv.

Kram på er alla och vi håller ihop och stöttar varandra!

• Pojkmamma01

Jag är också i vecka 9, går in i vecka 10 imorrn och jag har fortfarande svårt att förstå att jag är gravid.. Haha..

• bb2014

Kan tipsa om att låta bli Gravtestet. De kan vida knasigt ju längre in i graviditeten man når. Så en inte blir rädd i onödan! :)

Jag går in i vecka 10 på måndag. Har känt mig så otroligt gravid, trots att det är första gången. Känns i hela kroppen. Och att få se embryot på VUL gjorde det hela riktigt verkligt :) Bara 2,5 veckor tills vi får se den igen.

• bb2014

Vi har köpt Lennart Nilssons klassiska fotobok och där är det så kul att följa med och verkligen se embryot (som snart är ett foster!) I gravidapparna blir allt lite abstrakt och det är mycket frukter ..."stor som en jordgubbe ...stor som ett hallon ...livmodern är som en apelsin"

• Yllraz

Jag är lika nojig nu som förra gången. Fast jag inte vill vara orolig. Sist släppte det vid ultraljudet i vecka 13 (KUB). Då blev det "på riktigt" för mig. Så jag får väl vänta tills dess denna gång också. :) 6+3 i dag :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?