• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    Hanna1989 skrev 2014-08-09 08:20:12 följande:

Grattis!! Vad kul! De har alltid sagt att de ska bli svårt för mig med, samma diagnos med svag pco och alltid haft oregelbunden mens sedan jag fick den vid 16 års ålder, ibland har det gått ett år innan den kommit. Därför är jag också helt magiskt överraskad, hade inte räknat med detta alls men för mig verkar det som bidrottninggelen var min kropps magiska medicin. Gick på första försöket med dem.

Vi vågar inte hoppas för mycket förrän vi varit hos bm första gången men bara att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg känns som ett mirakel.

Grattis!!!

På en kompis inrådan ringde jag och bad om ett tidigt ultraljud, det ägde rum i torsdags, v 8, det var sååå skönt att få se att det är på riktigt, att det fanns nåt där inne med ett pickande hjärta. När ska du göra ditt?
  • Mimipig
    bb2014 skrev 2014-08-10 00:17:03 följande:

Vi gjorde IVF och gjorde VUL (vaginalt ultraljud) nu i vecka 9 då man kollar hjärtslag och att embryot växer som det ska.

Sen är jag 35 när jag föder så därför gör jag UL/KUB-test vecka 12-14 (jag gör det i vevka 12)

Och sen Rutinultraljud då man kollar allt i vecka 19. Gissar att det är ett till på slutet.

Jag kommer förmodligen också vara 35 vid bf - bf två dar innan min 35-årsdag, så jag ska också göra kub. Har opererats dör cellförändringar för två år sen, har nu fått höra att det kan ge komplikationer också... Det är mkt nytt att sätta sig in i!
  • mizzidus
    tovemaja skrev 2014-08-10 09:16:20 följande:
    nervös för besöket eller nervös för om bebisen har det bra?
    Jag är nervös för hur bebisen mår liksom men det ska nog gå bra! Får tänka positivt!
  • tovemaja
    mizzidus skrev 2014-08-10 22:46:35 följande:
    Jag är nervös för hur bebisen mår liksom men det ska nog gå bra! Får tänka positivt!
    kommer säkert gå kanon! Lycka till hos BM imorgon och rapportera! Jag ska på mitt första möte tisdag morgon! Pirrigt!
  • mizzidus
    tovemaja skrev 2014-08-10 23:17:55 följande:
    kommer säkert gå kanon! Lycka till hos BM imorgon och rapportera! Jag ska på mitt första möte tisdag morgon! Pirrigt!
    Tack så mycket! Jag ska rapportera helt klart!
    Jag håller tummarna för dig också på tisdag :)
  • Storkbo

Förstår känslan många skriver om...det känns inte som det är på riktigt förrän man sett det lilla hjärtat slå ????

Jag har BF 1/3 och eftersom jag är 43 år så har jag redan gjort ett VUL och kommer även göra ett KUB/NUPP test inom nån vecka...går nu in i vecka 12 och äntligen har illamåendet å yrsel å spänningar i bröst börjat släppa något...nåt som lindrade mitt illamående var att bara tugga på nåt typ ett kex eller en grönsak eller en frukt när det var som värst...åksjuketabletter å åksjukearmband hjälpte inte ett dugg.

• JhjärtaK
    Storkbo skrev 2014-08-11 02:21:43 följande:

Förstår känslan många skriver om...det känns inte som det är på riktigt förrän man sett det lilla hjärtat slå ????

Jag har BF 1/3 och eftersom jag är 43 år så har jag redan gjort ett VUL och kommer även göra ett KUB/NUPP test inom nån vecka...går nu in i vecka 12 och äntligen har illamåendet å yrsel å spänningar i bröst börjat släppa något...nåt som lindrade mitt illamående var att bara tugga på nåt typ ett kex eller en grönsak eller en frukt när det var som värst...åksjuketabletter å åksjukearmband hjälpte inte ett dugg.

Men så skönt att vara så långt gången och att du mår bättre!

Har du haft molande värk (växtvärk) och har den isf lagt sig nu? Kommer inte ihåg hur det var med dottern men inte sjutton gick jag med "mensvärk" från och till ända till bf
  • Storkbo

Ja jag har ff kraftig "växtvärk" till å från...

I januari i år fick ja ett tidigt missfall med tvillingar men de enda symptomen ja hade då var illamående dygnet runt och spänningar i brösten...mina tidigare två graviditeter var sååååå länge sedan så ja kommer inte ihåg om ja hade några symptom alls faktiskt...hahaha

• Lejonhierta

Varit på kontroll idag pga missfallet på tvillingen. Solotvillingen mår strålande bra av vad det såg ut. Livlig krabat som sprattlade runt Hjärta.
    Den andra håller kroppen på att resorbera och den motsvarade v 7 enligt dagens mätningar. Nu har jag inga fler ul inplanerade pga missfallet utan det är inskrivning på fredag, då är jag i v 11 och sedan blir det KUB antagligen om en-två veckor och sedan RUL.

För varje kontroll-ul jag gjort så har jag varit mer och mer orolig för att solotvillingen skulle lämna in. Men det känns bra just nu.

Fått byta ut primperan mot lergigan comp och hoppas på mindre biverkningar.

• Pyret 85

Kraftig molvärk sen ca 15 idag, nu ikväll när jag var på toa kom det blod när jag torkade mig. Ringde och rådfrågade 1177 som tyckte jag skulle ringa gynakuten. Sagt och gjort men dom tyckte jag skulle avvakta och ringa igen om det blev värre. Efter jag gråtit ett tag gick jag på toa igen och då var det rosa knappt synligt. Hoppas det håller sig borta nu.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?