• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 17:02:50 följande:

Tack för stödet. Tyvärr slutade det i missfall. Allt kom ut precis innan jag träffade läkaren.

Jag har varit bortrest en dryg vecka, och hade verkligen sett fram emot att läsa ikapp i tråden och få höra hur ni har det. Och så ser jag det här... Jag är hemskt ledsen för din skull Pyret! Det är ju så vanligt med missfall, men ändå känns det så jäkla hårt. :(
  • Pyret 85

Tack alla! Har ett oerhört stöd från sambon. Ja detta känns verkligen piss men försöker ändå tänka på att det var något som var fel med graviditeten och därför blev det missfall.

Har inte ätit mkt på hela dagen. Fick i mig tre skedar yoghurt innan vi åkte till akuten men det kom upp lika snabbt igen. Sambon lagade mat och jag åt lite äggröra men tyvärr kom det också upp igen. Inte alls hungrig heller.

Smärtan i magen är iaf borta. Tror att allt som skulle ut kom ut på akuten. Precis när vi skulle gå in så rann det till ordentligt och jag gick på toa när jag anmält mig i receptionen. När jag torkade mig va där en stor klump, typ 4 cm lång eller nått, antar att det var fosterhinnor osv. Det blöder fortfarande men inga klumpar. Förlåt om jag är ingående!

• Teresiat

Pryet - det låter som att allt kan ha kommit. Hoppas det för så kommer säkert det klinga av..Men räkna med småblöda en - två veckor. Sen så verkar det ganska vanligt att folk har ägglossning ganska direkt och att missfallet är som en vanlig mens... Ännu en gång, jag beklagar verkligen och håller tummarna att det tar sig fort igen och när du känner dig redo.

• Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 18:21:14 följande:

Tack alla! Har ett oerhört stöd från sambon. Ja detta känns verkligen piss men försöker ändå tänka på att det var något som var fel med graviditeten och därför blev det missfall.

Har inte ätit mkt på hela dagen. Fick i mig tre skedar yoghurt innan vi åkte till akuten men det kom upp lika snabbt igen. Sambon lagade mat och jag åt lite äggröra men tyvärr kom det också upp igen. Inte alls hungrig heller.

Smärtan i magen är iaf borta. Tror att allt som skulle ut kom ut på akuten. Precis när vi skulle gå in så rann det till ordentligt och jag gick på toa när jag anmält mig i receptionen. När jag torkade mig va där en stor klump, typ 4 cm lång eller nått, antar att det var fosterhinnor osv. Det blöder fortfarande men inga klumpar. Förlåt om jag är ingående!

Ja, det där med att något var fel ser jag också som en tröst när jag nojar över missfall. Hellre nu än i slutet av graviditeten, och hellre nu än att föda ett gravt handikappat barn som får leva med mycket smärta. Men ändå, tungt.
  • JhjärtaK

Tack för stödet. Tyvärr slutade det i missfall. Allt kom ut precis innan jag träffade läkaren.

Beklagar verkligen! Vet hur fruktansvärt det är så ta tid att vara ledsen, sjukskriv dig i en vecka och bara var om det är det som känns bäst!
  • JhjärtaK
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 18:21:14 följande:

Inte alls för ingående. Låter väldigt likt mitt mf från i maj då jag var i vecka 9. Hinnsäcken kom ut hel med delar av moderkakan vilket såg ut mest som en stor klump av koagulerat blod. Sen någon dag/dagar senare kom ytterligare en klump koagulerat blod. Slutade blöda efter ca 1,5 vecka och fick ny ÄL bara tre dagar senare!
  • Madelia

Vet hur hemskt ledsamt det känns! Beklagar så mycket. Hoppas kroppen återhämtar sig fort! Kramar
  • Pyret 85

Ja jag har sjukat mig onsdag och torsdag. Har semester på fredag då vi ska åka till Liseberg. Känns bra att få komma iväg och tänka på annat. Sambon jobbar hemifrån imorgon och det känns skönt att slippa vara ensam. Läkaren på akuten gjorde vul och hon kunde inte se någon graviditet i livmodern och hcg-halten var ganska låg. Men det är bra att allt kommit ut av sig själv så jag slipper bli skrapad.

• Hanna1989

Styrkekramar pyret! Men det är så vanligt och jag känner jättemånga som fått mf och som sen jättesnabbt blivit gravida och fått så fina och friska barn och allt gått som det ska efter. Men jag kan verkligen tänka mig känslan och är själv livrädd nu de första veckorna även om man inte ska oroa sig så kan jag inte låta bli. Går in i vecka 8 idag och har mått pyton varje morgon och spytt nu i en vecka men idag mår jag inte nått illa och det känns ju då såklart fel på något sätt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?