• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    Mimipig skrev 2014-08-09 07:43:54 följande:

Hej! Jag hoppar in här också om det går bra! Plussade 29/7 och fb 25/3. 34 år, och smått förundrad över att vara gravid. Tog ut min p-stav 23 juni, blev tydligen gravid samma v! Hann aldrig få mens. Bm har alltid sagt att det kommer bli svårt för mig, pco, oregelbunden mens, etc, så det känns som jag fuskat.

Men vilken lyckoträff! Underbart ju :)
  • Skumbollen
    linaxelsson skrev 2014-08-09 07:18:43 följande:

Själv verkar det som att alla hormoner gjort så att min migrän eskalerat. Är inne på tredje dagen med kraftig migränhuvudvärk, aura och illamåendet. Det är dessutom så jobbigt när man inte kan ta något som hjälper mot det heller smile4.gif

Syrran lider också av migrän och läkaren ordinerade citodon utan problem. Hon är i vecka 30 nu. Förstår att du inte vill testa på eget bevåg men om du har det ofta kanske skall höra med läkaren.
  • linaxelsson
    Skumbollen skrev 2014-08-09 07:59:02 följande:

Syrran lider också av migrän och läkaren ordinerade citodon utan problem. Hon är i vecka 30 nu. Förstår att du inte vill testa på eget bevåg men om du har det ofta kanske skall höra med läkaren.

Mmm, jag får se hur jag gör. Tänkte vänta och se om det blir bättre först. Brukar kunna få migrän lagom till mens annars. Så jag misstänker att det har med hormonuppgången nu under graviditeten som gör det...
  • Hanna1989
    Mimipig skrev 2014-08-09 07:43:54 följande:

Hej! Jag hoppar in här också om det går bra! Plussade 29/7 och fb 25/3. 34 år, och smått förundrad över att vara gravid. Tog ut min p-stav 23 juni, blev tydligen gravid samma v! Hann aldrig få mens. Bm har alltid sagt att det kommer bli svårt för mig, pco, oregelbunden mens, etc, så det känns som jag fuskat.

Grattis!! Vad kul! De har alltid sagt att de ska bli svårt för mig med, samma diagnos med svag pco och alltid haft oregelbunden mens sedan jag fick den vid 16 års ålder, ibland har det gått ett år innan den kommit. Därför är jag också helt magiskt överraskad, hade inte räknat med detta alls men för mig verkar det som bidrottninggelen var min kropps magiska medicin. Gick på första försöket med dem.

Vi vågar inte hoppas för mycket förrän vi varit hos bm första gången men bara att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg känns som ett mirakel.
  • Lejonhierta

Usch, har ju kännt av min foglossning ett bra tar redan. Igår gjorde vi en snabbrunda på ikea, fick vila var och varannan meter och hade ganska ont. Inatt och idag har jag jätteont, så pass ont att jag knappt kan vända mig i sängen. Bara att inse att fortsätter det såhär så kommer jag inte kunna jobba..

Känner mig så ledsen och nedslagen.

• Pyret 85

De senaste dagarna har jag mått illa konstant. Idag är det fruktansvärt. Samtidigt som jag mår illa är jag ändå hungrig och sugen på att äta så det är väl bra i sig. Har redan fått kräkas en gång.

• bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-09 09:05:56 följande:

Usch, har ju kännt av min foglossning ett bra tar redan. Igår gjorde vi en snabbrunda på ikea, fick vila var och varannan meter och hade ganska ont. Inatt och idag har jag jätteont, så pass ont att jag knappt kan vända mig i sängen. Bara att inse att fortsätter det såhär så kommer jag inte kunna jobba..

Känner mig så ledsen och nedslagen.

Tråkigt att läsa :( förstår om du känner dig nedstämd. Skickar en kram!
  • bb2014
    Pyret 85 skrev 2014-08-09 12:42:11 följande:

De senaste dagarna har jag mått illa konstant. Idag är det fruktansvärt. Samtidigt som jag mår illa är jag ändå hungrig och sugen på att äta så det är väl bra i sig. Har redan fått kräkas en gång.

Har du Postafen? Rekommenderar akupressurarmband också. Annars prata med din BM så du får träffa läkare. De kan skriva ut Lergigan komp.

Jag mår bättre nu. Men levde på fruktkräm och morötter i två veckor. Postafenen och armbanden tog toppen av illamåendet så jag kunde äta. Jag kräktes bara om jag blev riktigt hungrig.
  • Evening primrose

Vad ni skriver, så kul!! Synd bara för mig som mår illa å inte orkar läsa
    Fick tre uthämtningar Lergigan Comp från en läkare på vårdcentralen iaf så nu står man sig ett tag. Inskrivning först 20 aug. Skippade tidigare då jag redan gjort hälsosamtalet å det en gång förut, blir hard core besök direkt ist med blodprov å KUB-blodprov och gud vet vad hihi
    Ska bli mys att komma tillbaka till mitt gamla BB

♡ Lilla E ♡
  • Pyret 85

Med sonen hade jag illamående hela grav. Men det kom, jag kräkte och sen var det borta. ett par tre gånger om dagen. Nu är illamåendet konstant och det går inte över även om jag kräks. Inte kräkt så många gånger men dock.
    Ja BM rekommenderade också postafen och åksjukeband. Får se om jag behöver ta till något sådant.

Det är inte så att jag inte kan äta eller så bara liksom konstant illamående som är störigt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?