• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-07 17:14:25 följande:
    Haha jag var hos läkaren idag för ännu ett ul i denna struliga graviditet. Är i v 10. SSk samt läkare kommenterade min jättebula, ser ut som jag är i 6 månaden Oskyldig
    Har bara ett bowlingklot och inget mer. Skrattande
    Jag undrar om det är för att vi gjort IVF? jag har en kula redan i vecka 9. Glad och det är ju roligt, men jobbigt innan man vill att allmänheten ska veta.
  • Lejonhierta
    bb2014 skrev 2014-08-07 17:27:09 följande:
    Jag undrar om det är för att vi gjort IVF? jag har en kula redan i vecka 9. Glad och det är ju roligt, men jobbigt innan man vill att allmänheten ska veta.
    Ja fy, jag fick första frågan från utomstående redan i v 6. INTE kul, nu kan jag väl känna att skit samma, förutom att jag är gigantisk om magen så mår fostret bra så risken att vi förlorar denna också är ganska liten... Får ta den smällen då..
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-07 17:49:38 följande:

Ja fy, jag fick första frågan från utomstående redan i v 6. INTE kul, nu kan jag väl känna att skit samma, förutom att jag är gigantisk om magen så mår fostret bra så risken att vi förlorar denna också är ganska liten... Får ta den smällen då..

Åh vad härligt att höra! ...och ja, smällar man får ta :)
  • minisklini

Mina symptom försvann också idag.. magen sjönk ihop och brösten slutade ömma, blev orolig ett tag men senare på förmiddagen/tidig eftermiddag kom det tillbaka! *Phew* Det är ju skönt att ha symptom, en bekräftelse liksom.:)

• maria199

Någon annan som har så att de låter som magen är full av vatten? Typ vid snabba rörelser

• Yllraz
    bb2014 skrev 2014-08-07 17:27:09 följande:
    Jag har inte gjort IVF och jag har fått frågan när vi ska ha... Är i vecka 6! Hahaha
  • KarinIngrid

Jag har också fått mage redan!
    Är bara i vecka 8 men kan inte knäppa mina vanliga byxor, det skiljer 2-3 cm mellan knappen o knapphålet!!

Och då har jag ändå gått ner 3 kg senaste två veckorna då jag har svårt att behålla mat!

Så idag måste jag gå o handla lite nya kläder, jag kan ju inte gå omrking hur länge som helst med oknäppta byxor! Har suttit på jobbet hela veckan utan att knäppa byxorna för jag har tänkt att magen bara är lite svullen och det ska gå tillbaka lite eftersom det är för tidigt för magen att börja växa, men det känns inte som det kommer bli så!

• Hanna1989

Jag har ingen mage alls är bara lite mer svullen än vanligt men däremot brösten..... : S

Gjorde en bröstop. för ca 2 år sedan eftersom de jag hade försvann helt med all träning, gjorde en av de minsta storlekarna för att jag ville ha dem naturliga och har varit SÅ nöjd och ingen har misstänkt något men nu känns det snart som att folk kommer börja fråga om jag har opererat brösten istället för om jag är gravid haha

• KarinIngrid
    Hanna1989 skrev 2014-08-08 09:29:29 följande:

Jag har ingen mage alls är bara lite mer svullen än vanligt men däremot brösten..... : S

Gjorde en bröstop. för ca 2 år sedan eftersom de jag hade försvann helt med all träning, gjorde en av de minsta storlekarna för att jag ville ha dem naturliga och har varit SÅ nöjd och ingen har misstänkt något men nu känns det snart som att folk kommer börja fråga om jag har opererat brösten istället för om jag är gravid haha

ojdå! Mina har också svällt upp lite till min sambos stora nöje :)
    Blir nog till att fixa lite nya bh:ar snart för de börjar spänna utanför!
  • Joooj0

Vad gör ni åt er ryggvärk? Min håller i varje dag och gör mitt illamående ännu värre, måste ta mig till Apoteket idag och skaffa nått, så man känns som människa någon dag...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?