Inlägg från: Hanna1989 |Visa alla inlägg
  • Hanna1989

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej alla!

Hänger på här.

Jag och min sambo väntar vårt första barn, vi har försökt i ett halvår utan resultat och testat allt möjligt, det som funkade i slutändan var bidrottninggele för min del och semester för oss båda ????

Kunde inte tro det när jag fick + på två lite billigare test igårmorse, köpte clearblue med veckoindikator igår och fick 3+ imorse.

Misstänker att jag är i v.6 och ska ringa barnmorskan idag ????

Har haft enorm "mensvärk" och var säker på att den skulle komma närsomhelst. Ömma och större bröst redan här med.

Måste berätta tidigt på jobbet då jag håller i krävande pass, mycket hopp + fysisk krävande som massör och PT. Men så länge det går bra kommer jag köra men de tuffa passen åker nog bort direkt, håller mig till yogapassen, simning, styrketräning + Powerwalk i grupp ????????

Vågar inte berätta för någon annan just nu, väntar så länge jag kan så allt känns säkert ????

Kul att läsa om alla er andra!

• Hanna1989

Ringde bm idag och fick tid 19 Augusti, fullbokat fram tills dess, babyboom i min stad tydligen.

Inget illamående änsålänge men lite svullen och känns att det pågår något i magen : )

• Hanna1989

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

• Hanna1989

Härligt med andras åsikter om koffeinet. Jag dricker tyvärr inte kaffe för smakens skull ???? men får se denna resan som ett bra sätt att bli av med mitt koffeinberoende.

Tänkte välja bort socker helt frånochmed nu också. Hade mycket eksem när jag var liten men som har växt bort med åren men nu ser jag tendenser på händerna till eksem igen sedan grav. startade. Har bokat läkartid på Fredag så att jag kan få någon bra salva utskriven men märker också att socker förvärrar allt, det är som ett gift.

• Hanna1989
    FrökenJo skrev 2014-08-07 12:14:02 följande:

Kanske dags att jag ger mig tillkänna här. Jag plussade den 14 juli och har beräknat BF den 20/3-2015. Jag är just nu i v 8 (7+5). Började må lite lätt illa förra veckan, men så försvann i stort sett alla symtom ( ömmande bröst, molvärk och illamående) igår för att idag slå till igen med full kraft... Just nu mår jag alltså pyton och var bra nära att kräkas i förmiddags, men kräkillamåendet lugnade sig något efter en ingefäratablett och lite mat.

Men är det vanligt att alla symtom bara försvinner sådär en dag? Har ni varit med om det? Detta är min första graviditet så man oroar ju sig för minsta lilla. :)

Precis så upplever jag det också! Är i v.7 men funderade precis på igår att det kommer och går så.

Jag har dock inte så mycket kunskap heller eftersom det är första graviditeten för mig med : ) men känns bra att någon mer upplever det likadant.

Jag har börjat må riktigt illa på morgonen och kvällen när jag ska sova. På morgonen blir det alltid bättre av mat och på kvällen upplever jag att det blir värre av mat.
  • Hanna1989

Jag har ingen mage alls är bara lite mer svullen än vanligt men däremot brösten..... : S

Gjorde en bröstop. för ca 2 år sedan eftersom de jag hade försvann helt med all träning, gjorde en av de minsta storlekarna för att jag ville ha dem naturliga och har varit SÅ nöjd och ingen har misstänkt något men nu känns det snart som att folk kommer börja fråga om jag har opererat brösten istället för om jag är gravid haha

• Hanna1989
    Pyret 85 skrev 2014-08-08 15:57:14 följande:

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

Jag tror det är en kille : ) av många orsaker, min sambos alla systrar har bara fått tjejer så alla är väl lite inne på en till kille i familjen nu när tjejerna har ett sånt övertag ; ) haha fast vi har inte berättar för de närmaste ännu.

Sedan är det känslan hos mig och så var jag hos ett medium i Juni som sa att jag skulle vara gravid innan sommaren va slut och hon såg en liten pojke jättetydligt som liknade min fästman. Hon beskrev min sambo klart och tydligt fast hon aldrig sett honom.

Vi får se om hon hade rätt ; ) hon hade ju rätt om graviditeten iaf. !

Föresten, någon mer som faller lite väl mycket hår? Trodde hårkvaliten skulle bli bättre men nu hittar vi långa blonda hår överallt.
  • Hanna1989
    Mimipig skrev 2014-08-09 07:43:54 följande:

Hej! Jag hoppar in här också om det går bra! Plussade 29/7 och fb 25/3. 34 år, och smått förundrad över att vara gravid. Tog ut min p-stav 23 juni, blev tydligen gravid samma v! Hann aldrig få mens. Bm har alltid sagt att det kommer bli svårt för mig, pco, oregelbunden mens, etc, så det känns som jag fuskat.

Grattis!! Vad kul! De har alltid sagt att de ska bli svårt för mig med, samma diagnos med svag pco och alltid haft oregelbunden mens sedan jag fick den vid 16 års ålder, ibland har det gått ett år innan den kommit. Därför är jag också helt magiskt överraskad, hade inte räknat med detta alls men för mig verkar det som bidrottninggelen var min kropps magiska medicin. Gick på första försöket med dem.

Vi vågar inte hoppas för mycket förrän vi varit hos bm första gången men bara att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg känns som ett mirakel.
  • Hanna1989

Styrkekramar pyret! Men det är så vanligt och jag känner jättemånga som fått mf och som sen jättesnabbt blivit gravida och fått så fina och friska barn och allt gått som det ska efter. Men jag kan verkligen tänka mig känslan och är själv livrädd nu de första veckorna även om man inte ska oroa sig så kan jag inte låta bli. Går in i vecka 8 idag och har mått pyton varje morgon och spytt nu i en vecka men idag mår jag inte nått illa och det känns ju då såklart fel på något sätt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?