• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Chuckiiii
    Pyret 85 skrev 2014-08-06 07:43:48 följande:

gick in i v.7 idag och ryggen har känts bättre nu i två dagar. Igårkväll när jag lagt mig kom jag på att jag inte haft ont alls. så det känns skönt,

Förutom brösten så har jag inga nämnvärda symptom. pyttelite illamående emellanåt men inget att snacka om.

Blir hälsosamtal hos BM på fredag.

Vad har du haft för ryggont? Har haft sjukt ont i ryggen i 2 dagar, men jobbar just nu sjukt långa dagar så hinner inte vila upp den:/. Har ont som en trötthet i ländryggen, men tänkte inte att det hade med graviditeten att göra..
  • Pyret 85
    Chuckiiii skrev 2014-08-06 07:55:57 följande:
    Vecka 8 och ha i augusti låter lite fel..? Jag är i v 7 o ska ha 28e mars;)
    hon skrev att hon skulle till BM i slutet på augusti
  • Pyret 85
    Chuckiiii skrev 2014-08-06 07:58:44 följande:
    Vad har du haft för ryggont? Har haft sjukt ont i ryggen i 2 dagar, men jobbar just nu sjukt långa dagar så hinner inte vila upp den:/. Har ont som en trötthet i ländryggen, men tänkte inte att det hade med graviditeten att göra..
    jo men det beskriver det ganska bra. som en väldigt trött känsla i ländryggen. det gör riktigt ont vissa dagar.
  • Hanna1989

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

• Villhaenbebbe
    Hanna1989 skrev 2014-08-06 08:17:02 följande:

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

Jag har oerhört koffeinberoende, men inte med kaffe utan med cola.. Jag dricker sjuka mängder cola per dag i vanliga fall. Som jag förstår det så kan jag nu dricka 8 burkar per dag, men har minimerat det till hälften. 
    Men det är svårt att sluta med en vana.. Men dom senaste dagarna har jag mått så illa så jag inte ens velat haft cola så förhoppningsvis så är det min chans att sluta helt! :)
  • Pyret 85

Jag dricker varken kaffe eller te. Cola dricker jag ett par glas på helgen ibland.
  • bb2014

Försöker hålla det nere. En kopp kaffe om dagen och inte varje dag. :) rekommendationen är ju 3,5 koppar. Efter v.7 blir jag illamående av socker så hellre svart kaffe än cola för mig :)

mizzidus, tänk bara på att dricka vätskeersättning om du inte dricker så mycket vatten. vi kissar ju som sagt mycket och i värmen svettas man ut salter och annat viktigt :)

• planerattförsökabligravid

Vaknade nyss och gick på toa och det kom rätt mycke blod med klumpar.. antar att det är missfall :'( har dock en bokad tid idag för att prata om hälsa, fökning och alkohol, hur ska jag göra med den? ringa och anboka? :(

• Pyret 85
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 08:48:16 följande:

Vaknade nyss och gick på toa och det kom rätt mycke blod med klumpar.. antar att det är missfall :'( har dock en bokad tid idag för att prata om hälsa, fökning och alkohol, hur ska jag göra med den? ringa och anboka? :(

usch. Ring gyn och be om att få bli kollad. Hoppas på att det är en ofarlig blödning. kram till dig!
  • Vaniljhjärtan
    Pyret 85 skrev 2014-08-06 07:43:48 följande:

gick in i v.7 idag och ryggen har känts bättre nu i två dagar. Igårkväll när jag lagt mig kom jag på att jag inte haft ont alls. så det känns skönt,

Förutom brösten så har jag inga nämnvärda symptom. pyttelite illamående emellanåt men inget att snacka om.

Blir hälsosamtal hos BM på fredag.

Känner igen det där med ländryggen, inte ont som i ont utan tröttont svårt att förklara

Jag är ingen stor kaffedrickare dricker en koffeinfri kaffe på morgonen typ, rekommendationerna är det för koffeinet eller vad rör det i kaffet? För är det koffeinet kanske du kan dricka koffeinfritt så får du ända kaffesmaken tänker jag
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?