BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.
Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.
Vi har precis byggt ett hus på 160 kvm som vi flyttat in i för ett par månader sedan. Så här finns det också mycket plats. Alla stora husprojekt är klart, vilket känns riktigt lämpligt då jag har foglossningar... Yes tidigt som attan, faktum är att det var mitt första gravsymtom innan jag testat på BIM. + 4..
Skötbord tänkte jag ha i tvättstugan. Men jag har noterat att många väljer att ha det i bäbisens rum.. Vill man inte ha det nära rinnande vatten?
Tovemaja, vi tänkte också börja inreda barnrum kring jul. Men tankeverksamhet och planering går för fullt i min hjärna ;)
Jag är lika nojig nu som förra gången. Fast jag inte vill vara orolig. Sist släppte det vid ultraljudet i vecka 13 (KUB). Då blev det "på riktigt" för mig. Så jag får väl vänta tills dess denna gång också. :) 6+3 i dag :)
Ja jag har sjukat mig onsdag och torsdag. Har semester på fredag då vi ska åka till Liseberg. Känns bra att få komma iväg och tänka på annat. Sambon jobbar hemifrån imorgon och det känns skönt att slippa vara ensam. Läkaren på akuten gjorde vul och hon kunde inte se någon graviditet i livmodern och hcg-halten var ganska låg. Men det är bra att allt kommit ut av sig själv så jag slipper bli skrapad.
Jag beklagar verkligen! En hemsk upplevelse! :( När jag och min fru försökte få första barnet fick jag missfall två gånger i vecka 8.
På gynakuten sa de att vi ska "se positivt" på att allt kom ut av sig själv, för då kan man försöka så fort man känner sig redo. Hade det varit tvunget med en skrapning ska man hoppa över en ägglossning för att låta kroppen vila.
Jag grät mycket över mina missfall och hatade när alla sa att det kommer vara värt i slutändan. När man väl fått sitt barn. Och som tur va hade de ju rätt! På femte försöket (två missfall och två misslyckade försök) kom min älskade son till världen!
Försök ta ett djupt andetag och vila dig igenom. Och tillåt dig känna allt det du vill känna. Inget är rätt och inget är fel - för vi alla reagerar olika på missfall.
Hårt bröd med ost och saltgurka eller smörgåsgurka! Eller mos och brunsås haha
Var på min inskrivning igår : ) min bm var störtskön och det känns så bra med henne!
Lugnade mig i det mesta. Flygplansscanning var absolut ingen fara, bebisen är så skyddad där inne så.
Fick beräknad födsel 31/3-1/4 : )
Samma som min app säger.
Gick in i vecka 9 idag, liten mage börjar komma och två har frågat utan att jag sagt något.
Är väldigt liten och smal samt väldigt tighta jobbkläder så blir nog fler och fler som undrar.
Får försöka hitta andra kläder snart.
Måste äta små måltider en gång i timmen för att hålla undan illamående.
Hjärtslag ska vi inte lyssna på förrän 24/9 och uv blir inte förrän v. 18-20 på annan ort!
Jobbigt att behöva vänta så länge men längtar såååå!
Just nu är den stor som en jordgubbe enligt appen : )