JhjärtaK skrev 2015-02-23 20:12:10 följande:
Låter som att du har ungefär världens sämsta bm! Jag fick hydronefros (förstorat njurbäcken såsom du) under min graviditet med dottern och det gjorde vedervärdigt ont ju! Tycker att du skall be om en läkartid för huruvida du skall bli sjukskriven eller inte bestämmer inte din bm.
Hoppas att du slipper fler anfall och se till att avlasta njuren genom att ligga på din vänstra sida mycket (misstänker att det är din högra njure som är förstorad?).
Ja, jag hade en väldigt lätt graviditet fram till v.30 ungefär. Då var hon helt okej att ha och göra med. Sen började det gå utför lite lätt med halsbränna, lätt foglossning osv men inget som jag gnällde speciellt mycket över. Jag bara nämnde det i stort sett och då gav hon ju bra tips och så. Men nu sen en tid tillbaka har jag faktiskt haft värk lite högre upp i ryggen, vilket jag nu i efterhand tänker att det måste ha varit njurarna. Värken har jag nämnt för bm flera ggr men det har hon knappt kommenterat en gång. Sen fick jag ju ett anfall då i onsdags och jag misstänker att det är det jag har känt av ett tag...
Inatt har det gjort rejält ont igen så jag ska ringa och höra med en läkare idag. Läkaren på förlossningen sa att om det fortsätter såhär med smärtan och anfallen så kan de ju i vissa fall välja att sätta igång förlossningen. Så det känns ju ganska allvarligt ändå även om min bm inte verkar tycka det...
Jo det är höger njure som strular.. Ja jag försöker ligga på vänster sida så gott det går, men man blir lite avdomnad i sidan efter en hel natt ;)