Inlägg från: bb2014 |Visa alla inlägg
  • bb2014

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hoppar också in här! Gravid i vecka 8 (v.7+4) efter IVF (första försöket) Första barnet. Bf 15/3.

Tidigt VUL i nästa vecka hoppas jag. Kliniken öppnar på måndag. Och inskrivning hos BM på Onsdag. KUB någon gång i v.12

Mår fruktansvärt illa. Inte kräkts så mycket. Men bär illamåendet hela tiden. Så har varit lite nere och ledsen. Blir så dubbelt när det är efterlängtat. Men samtidigt svårt att koppla till graviditeten så här tidigt.

Tycker det är jobbigt att det påminner om att ha ångest och att bara ligga hemma när jag inte är på jobbet.

Håller tummarna för att det går över på 4 veckor då vi åker på en långsemester som varit en dröm länge i slutet av v.12.

Men någonstans är jag självklart väldigt väldigt glad :)

• bb2014
    ManoMani skrev 2014-08-01 16:43:40 följande:

Oh jag förstår dig , det är inte lätt. Och alla upplever illamåendet på olika sätt. Jag kräker även jag tittar på en bild på mat., håller näsen och går när jag är ute. Men det har varit 11 dagar som jag kunde inte ens sätta mig och bara lade mig på sängen. Nu kan jag äta men med hjälp av medicin som är mot illamående känslan.

Håller tummarna för dig och hoppas att du blir bra.

Tack!

Ja vissa dagar kan jag inte tänka på mat. Då har det blivit fruktkräm och morötter. Det enda som är neutralt.

Har köpt Postafen och akupressurarmband.

Tänkte testa akupunktur också.

Får prata med BM på onsdag också.

Jag jobbar oregelbundna tider på dygnets alla timmar. Så vissa dagar har det inte funkat alls och jag har fått sjukskriva mig 3 olika dagar. Vilket inte känns så roligt. Men min chef vet vad som pågår.
  • bb2014

Och grattis till dig med ManoMani! :)

• bb2014
    Kpax skrev 2014-08-01 22:45:27 följande:

Jag tycker att det känns som att det trycker upp mot solar plexus. Samma känsla som om man sitter väldigt ihoptryckt och äter, jag vill liksom lägga mig på rygg och verkligen sträcka ut kroppen, men det hjälper inte.

Är det någon som känner igen det? Det hör väl ihop med det förbannade rapandet kan jag tänka mig. Gas både här och där...

Jag har också det. Mitt illamående sitter där uppe. Kan tipsa om flytande Gaviscon. Det tar bort den känslan tycker jag. Ja magen är ju antingen av eller på.. :)
  • bb2014
    emlo86 skrev 2014-08-02 09:57:35 följande:

Tack för tipsen! Är i v 8+1 idag och vaknade med smärtor i nedre delen av magen - nästan som små kramper som släpper efter en stund. Någon som kännt liknande? I övrigt håller illamåendet i sig men är glad att det enbart är på morgon/fm.

Får också så. Det är tydligen sträckningar i ligamenten runt livmodern.
  • bb2014
    Ninat skrev 2014-08-02 11:53:05 följande:

Jag var på hälsosamtal i fredags och då undrade dom om jag ville göra en kub.

Är det någon som ska göra den? Jag är inte säker på om jag vill veta och sen va ledsen resten av graviditeten om de skulle visa sig att de va så :p

Jag ska göra det eftersom jag är 35 när jag föder. Men har absolut inte bestämt vad resultatet skulle innebära. Det är så svårt att tänka mig. Sen är ju KUB bara en uppskattning. Men fostervattenprov vill jag inte göra pga missfallsrisken.
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 11:40:27 följande:

Tack... fast ska jag se bakåt på tidigare grav så kan jag nog räkna med att kräkas minst 8 veckor till om jag har otur...

Stackare! Är du sjukskriven nu?
  • bb2014
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-02 12:19:25 följande:

Hittills verkar jag klarat mig från illamående, men idag v 6+2 så mår jag illa vid tanken på att äta mat, mår illa när jag tänker på att laga mat.. Vrider sig i magen när jag skriver det..

Någon fler som har lika känsla?

Mitt illamående slog till på allvar i början av v.7. Innan dess var jag i "skyfflarfasen" och var hungrig som ett monster.

Har upptäckt att lite kaffe sätter igång aptiten.
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 12:21:12 följande:

Nope, inte sjukskriven, har semester en vecka till och sedan börjar jag mjukstart veckan därpå, har 6 veckorsschema och en av de veckorna så har jag bara ett arbetspass, må vara 18,5 timmar men ändå...

Fast vi pratade om det igår jag och sambon, mår jag såhär om två veckor så får de banne mig sjukskriva mig. Jag jobbar med lindrigt utvecklingsstörda som har ganska grav NP-diagnostik, i huvudsak autism och det skulle inte fungera att be brukarna " vänta lite -jag ska bara kräkas klart först".

Å andra sidan har vi en hel del hot och våld, så de som är gravida brukar bli avstängda från jobbet från mitten av grav. Återstår att se.....

Jag hade sjukskrivit mig direkt om jag mått som du gör. Låter som kroppen behöver vila.
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 12:44:29 följande:

Nja, vi får se, tror chefen tänker omplacera mig till kontorstjänst under henne. Varit på tal tidigare. De ville även jag skulle söka tjänst som vik. verksamhetschef då den andra chefen ska vara föräldraledig från november. Men kändes inte aktuellt nu. Vet ej om chefen vet, men mina kollegor vet samt vår ssk eftersom det är ivf. Chefen har vetat om de två tidigare försöken, men hon gick på semester lagom tills vi drog igång och sedan gick jag på semester...

Men om du kräks hela tiden är väl inte kontorstjänst heller att tänka på.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?