Inlägg från: bb2014 |Visa alla inlägg
  • bb2014

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Pyret 85 skrev 2014-08-09 12:42:11 följande:

De senaste dagarna har jag mått illa konstant. Idag är det fruktansvärt. Samtidigt som jag mår illa är jag ändå hungrig och sugen på att äta så det är väl bra i sig. Har redan fått kräkas en gång.

Har du Postafen? Rekommenderar akupressurarmband också. Annars prata med din BM så du får träffa läkare. De kan skriva ut Lergigan komp.

Jag mår bättre nu. Men levde på fruktkräm och morötter i två veckor. Postafenen och armbanden tog toppen av illamåendet så jag kunde äta. Jag kräktes bara om jag blev riktigt hungrig.
  • bb2014
    Pyret 85 skrev 2014-08-09 16:25:11 följande:

Med sonen hade jag illamående hela grav. Men det kom, jag kräkte och sen var det borta. ett par tre gånger om dagen. Nu är illamåendet konstant och det går inte över även om jag kräks. Inte kräkt så många gånger men dock.

Ja BM rekommenderade också postafen och åksjukeband. Får se om jag behöver ta till något sådant.

Det är inte så att jag inte kan äta eller så bara liksom konstant illamående som är störigt.

Jag kräktes inte heller. Men mådde illa hela dagarna. Vänta inte, utan gå till Apoteket så du får hjälp och slipper må illa. Postafen är helt ofarligt med tanke på graviditeten.
  • bb2014

Kan tipsa om att låta bli Gravtestet. De kan vida knasigt ju längre in i graviditeten man når. Så en inte blir rädd i onödan! :)

Jag går in i vecka 10 på måndag. Har känt mig så otroligt gravid, trots att det är första gången. Känns i hela kroppen. Och att få se embryot på VUL gjorde det hela riktigt verkligt :) Bara 2,5 veckor tills vi får se den igen.

• bb2014

Vi har köpt Lennart Nilssons klassiska fotobok och där är det så kul att följa med och verkligen se embryot (som snart är ett foster!) I gravidapparna blir allt lite abstrakt och det är mycket frukter ..."stor som en jordgubbe ...stor som ett hallon ...livmodern är som en apelsin"

• bb2014
    Evening primrose skrev 2014-08-09 21:57:38 följande:

Postafen hjälper inte alls för mig å jättetrött blir jag av dom... :-S

Ja vissa blir jättepåverkade av dem. Då finns de ju Lergigan komp som läkaren kan skriva ut. Men de innehåller både koffein och efedrin.
  • bb2014

Vi gjorde IVF och gjorde VUL (vaginalt ultraljud) nu i vecka 9 då man kollar hjärtslag och att embryot växer som det ska.

Sen är jag 35 när jag föder så därför gör jag UL/KUB-test vecka 12-14 (jag gör det i vevka 12)

Och sen Rutinultraljud då man kollar allt i vecka 19. Gissar att det är ett till på slutet.

• bb2014

Nu är jag lite förvirrad. Finns det tre trådar om bf i mars? :)

• bb2014

Såg nu att jag börjat skriva här och sen hoppat in i en av de andra två "bf mars"-trådarna :)

Vet inte vad jag skev sist men är i vecka 20 (19+4)

Har gjort KUB som såg fint ut och RUL i förra veckan som också bara var bra. Visade sig att vi väntar en dotter! :)

Börjar bli större och större med en fin kula. Fullt liv är det där inne också, min sambo har också kunnat känna! :)

Gällande vagn blir det en Brio Go Next för oss. Vi bor i Stockholm så vi behöver en smidig stadsvagn som samtidigt klarar terräng då vi har hund. Den ska också vara lätt, kunna packa mycket och smidig att få in i bilen.

Blivit lite shoppinggalen nu när allt ska inhandlas. Det är ju då himla kul! :) Min sambo är glad att vi sparat pengar till bebis. Har gjort IVF så vi har ju vetat innan den blev tillverkad vad som var på G :)

Ska åka ner till Skåne och hälsa på min familj i helgen och min mamma hade plockat fram gamla barnkläder från mig och min bror, även mina kusiner. Min bror är född 77, jag 80 och kusinerna på 60-talet så det blir kul att se. :)

I övrigt mår jag riktigt bra! Hade lågt järn så jag äter Niferex nu. Och då försvann huvudvärk och trötthet.

Går från jobbet i januari då jag blir avstängd. Upptäckte att det bara är 2,5 månade kvar!! :)

• bb2014

Fina magar!

Min mage har också vuxit rejält. :)

Gillar den massor. Och damen där inne har full aktivitet!

19+6 idag så halva tiden har gått nu!!

• bb2014

Kände första fladdret i vecka 14. Började känna ordentlig från v. 19 och även utanpå.

Nu känner jag hela tiden. Mycket rörelse. Både vid navel och långt ner. Mer regelrätta sparkar. Går in i vecka 21 i morgon :) är mitt första barn.

Beror ju på så mycket om man känner. Är ju först efter v. 25 man ska känna regelbundet.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?