Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej! Jag hoppar in här också om det går bra! Plussade 29/7 och fb 25/3. 34 år, och smått förundrad över att vara gravid. Tog ut min p-stav 23 juni, blev tydligen gravid samma v! Hann aldrig få mens. Bm har alltid sagt att det kommer bli svårt för mig, pco, oregelbunden mens, etc, så det känns som jag fuskat.

• Mimipig
    Pyret 85 skrev 2014-08-08 15:57:14 följande:

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

Nä, ingen aning! Har aldrig varit med om grav förr och har dessutom varit rätt ointresserad av mina väninnors. Nu är det ju tvärt om och jag vill veta allt. Gjorde nåt flumtest med frågor "sugen på sött eller salt?" Etc. Det blev 50/50. Vad baserar ni era känslor på?
  • Mimipig
    Hanna1989 skrev 2014-08-08 17:05:55 följande:

Jag tror det är en kille : ) av många orsaker, min sambos alla systrar har bara fått tjejer så alla är väl lite inne på en till kille i familjen nu när tjejerna har ett sånt övertag ; ) haha fast vi har inte berättar för de närmaste ännu.

Sedan är det känslan hos mig och så var jag hos ett medium i Juni som sa att jag skulle vara gravid innan sommaren va slut och hon såg en liten pojke jättetydligt som liknade min fästman. Hon beskrev min sambo klart och tydligt fast hon aldrig sett honom.

Vi får se om hon hade rätt ; ) hon hade ju rätt om graviditeten iaf. !

Föresten, någon mer som faller lite väl mycket hår? Trodde hårkvaliten skulle bli bättre men nu hittar vi långa blonda hår överallt.

Nä, fäller inget. Känns som om jag fått dålig andedräkt däremot.
  • Mimipig
    Hanna1989 skrev 2014-08-09 08:20:12 följande:

Grattis!! Vad kul! De har alltid sagt att de ska bli svårt för mig med, samma diagnos med svag pco och alltid haft oregelbunden mens sedan jag fick den vid 16 års ålder, ibland har det gått ett år innan den kommit. Därför är jag också helt magiskt överraskad, hade inte räknat med detta alls men för mig verkar det som bidrottninggelen var min kropps magiska medicin. Gick på första försöket med dem.

Vi vågar inte hoppas för mycket förrän vi varit hos bm första gången men bara att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg känns som ett mirakel.

Grattis!!!

På en kompis inrådan ringde jag och bad om ett tidigt ultraljud, det ägde rum i torsdags, v 8, det var sååå skönt att få se att det är på riktigt, att det fanns nåt där inne med ett pickande hjärta. När ska du göra ditt?
  • Mimipig
    bb2014 skrev 2014-08-10 00:17:03 följande:

Vi gjorde IVF och gjorde VUL (vaginalt ultraljud) nu i vecka 9 då man kollar hjärtslag och att embryot växer som det ska.

Sen är jag 35 när jag föder så därför gör jag UL/KUB-test vecka 12-14 (jag gör det i vevka 12)

Och sen Rutinultraljud då man kollar allt i vecka 19. Gissar att det är ett till på slutet.

Jag kommer förmodligen också vara 35 vid bf - bf två dar innan min 35-årsdag, så jag ska också göra kub. Har opererats dör cellförändringar för två år sen, har nu fått höra att det kan ge komplikationer också... Det är mkt nytt att sätta sig in i!
  • Mimipig
    mizzidus skrev 2014-08-11 20:31:24 följande:

Mitt första besök med BM gick suveränt, dock så har jag redan gått upp 5 kilo! Sommaren har visserligen lagt sina spår också så det är bara att gilla läget. Ska till BM igen om två veckor för att ta prover plus så ska jag bestämma då om jag vill göra ett KUB-test, är osäker om hur jag vill göra på den fronten faktiskt men det är ju ett tag dit

Skönt att höra att någon mer än jag också gått upp! Min mage är en spärrballong! Min man tycker jag är så fiiiiin, men han verkar inte koppla att det är tarmar, bajs och gas han hyllar och inte nån bäbis. Det påstås tydligen att magen sväller mer i v 12. Måtte det stämma! (Är v 9 (8+3) nu). Min inskrivning är inte förrän 21/8... Känns sent. Eller?
  • Mimipig

Cravings: Det går förvånansvärt smärtfritt att avstå från vin. Jag har inte fått avsmak för någonting och inga konstiga nya preferenser.

Däremot får jag ett brutalt sug på kvällarna efter... Allt! Godis, glass, nötter, edamamebönor, skorpor, vad som helst som finns i skåpen. Och jag får inte nog och blir inte tillfredsställd. Tips?!?

• Mimipig

Någon som känner igen det här: Jag har mått fint hela grav hittills, men idag är jag helt matt och slut, fick total andnöd när jag powerwalkande till jobbet i uppförsbacke, kändes som att andas genom tunna sugrör. 8+6 idag. Är det normalt?

• Mimipig

KUB - jag är 34 och blev erbjuden det direkt. Menar ni att med den åldern är det omöjligt att få en bra sannolikhetssiffra?

• Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-08-14 21:09:20 följande:

Ingen aning faktiskt men skall fråga min bm imorgon på inskrivningen. Hon vet att vi vill göra kub och hon sa inget kring det när jag nämnde det iaf. Skall som sagt fråga och återkommer

Det ska bli spännande att höra vad hon säger! Jag är i v 9 och har inskrivning den 21/8. Hm, om de ska räkna in alla mina synder, förutom siffran 34 år (som jag inte tycker känns lastgammalt ändå) så kommer jag väl inte behöva göra någon KUB. Under de första 7 gravidveckorna (när jag inget visste) kan jag räkna in mängder av vin, cigg, magsjuka, uttorkning, spanska och portugisiska mediciner, influensa, sömntabletter, förbjudna fiskar och ostar och ja, förmodligen något mer. Finns några odds kvar då på KUB-skalan tro...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?