Kpax skrev 2014-10-12 10:58:05 följande:
V 19+2 nu, och jag har gått upp över 6 kg. Känner en viss stress över det, men har fortfarande inga storslagna planer på att ändra så mycket. Kan äta lite nyttigare, speciellt genom att ta med frukost till jobbet istället för att äta mackor. Magen är rätt rejäl, folk har kommenterat att de inte var så stora förrän senare i graviditeten, men det stör mig inte. Jag vet ju att en hel del är rent fett, hehe.
Jag har känt fosterrörelser, men ganska svagt och inte varje dag. Har inte hunnit stressa upp mig över det, det är första barnet och jag har moderkakan i framvägg, så jag utgår från att allt är ok.
Jag har jätteproblem med namn! Har ni tips på någon sida med långa namnlistor? Alltså inte där man söker, utan kan plöja igenom stora volymer snabbt. Jag ska leta i namn-forumet också.
Jag har gått upp 6 kg, förmodligen mer, jag har slutat väga mig. Jag har inte svullat, men jag tänker inte banta. Det känns verkligen som om jag bara är en behållare, ett värddjur, nu gör naturen vad den vill med min kropp. Jag har inte riktigt hängt med.
Jag har också moderkakan i framvägg, har inte känt någon livstecken, men magen bara växer, så jag antar att det sker någon slags utveckling. RUL först om 2v, i v20.