• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ManoMani

Är det någon som tar medicin mot kräkningar?

Jag tar Postafen, men är orolig om det kan skada fostret :(...

Jag har astma och tar Avamys och Symbicort, även om läkare säger att det är lugnt är jag fortfarande orolig...

• Mayahex
    ManoMani skrev 2014-08-20 13:24:24 följande:

Jag har astma och tar Avamys och Symbicort, även om läkare säger att det är lugnt är jag fortfarande orolig...

Jag äter Lergian Comp för att ens kunna lämna lägenheten. I början hjälpte dem inte alls men efter en vecka fick jag någorlunda bra effekt. Är inte orolig för koffeinet, känner flera som har ätit den och deras barn föddes fullt friska. 
  • Joooj0

Jag ska på första mvc samtal på fre, vill oxå ta kub test så fort som möjligt. Har tagit postagen 1g tyckte d blev bra, men bara om jag ska göra nått spec., annars hjälper armbandet mig rätt mkt, och täta små måltider.. Har ni berättat för era nära? Någon mage som växt? Här händer inget:/ mer än smärta och illamående..

• Chuckiiii
    KarinIngrid skrev 2014-08-19 11:09:44 följande:

Nån mer som börjat kolla vagnar redan!?? :)

Jag tror jag vill ha en sån här:

213.180.94.115/bab/brio-smile-paket-kombivagn--babyskydd--bas

Lätt smidigt chassi, man kan ta barnstolen direkt ur bilen och klicka fast på chassit så slipper man väcka bebisen när man flytar den. Verkar hur smidigt som hellst.

Har inte börjat titta på riktigt än men småspanar på en Brio Go.

Tänkte köpa begagnat för både pris och miljöns skull:)

Har en vän som hävdar att det inte är bra för barnet att den ligger alltför länge i en bilstolsits, men om hon har nåt belägg för det vet jag inte;)

Hade ju mer än gärna haft en buggaboo, såg drömmen i babyproffsens skylt, en gul 'Andy Warhol' edition!????
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-08-20 14:59:02 följande:

Jag ska på första mvc samtal på fre, vill oxå ta kub test så fort som möjligt. Har tagit postagen 1g tyckte d blev bra, men bara om jag ska göra nått spec., annars hjälper armbandet mig rätt mkt, och täta små måltider.. Har ni berättat för era nära? Någon mage som växt? Här händer inget:/ mer än smärta och illamående..

Ingen mage alls men vi har berättar för min familj och de blev glada om än lite överraskade (de trodde att vi skulle vänta längre med att skaffa nr 2 trots att det blir 3 år mellan dem). Mår i övrigt mest dåligt. Illamående, yrsel, foglossning, trötthet, ja typ allt "kul" man kan ha som gravid men är ändå nöjd då om detta går vägen så är det min sista graviditet så då försöker jag ändå njuta lite i misären
  • Pojkmamma01

laila88:
    Lider med dig.. Måste vara fruktansvärt.
    Tänk om din kille "bara" fått hjärnsläpp..?

Ingen vet vad som händer i framtiden..
    Har själv befunnit mig i samma sits men då var det jag som funderade på att lämna.. medan jag var gravid.
    Jag resonerade så här att bara för att det inte funkade mellan oss, just då, så skulle jag behålla barnet.
    Men det är ju upp till var och en vad som känns rätt. Det är ju bara du som vet vad som är rätt för er. Dig.

• mp90
    ManoMani skrev 2014-08-20 13:24:24 följande:

Lergigan comp, hade ej överlevt utan de! Tar postafen på kvällen för att få sova i sängen o inte på toa! Jag däckar direkt av postafen, så lergigan comp är bättre på dagen tycker jag:)
  • Kpax

Alltså de här långsamma jävla tarmarna, jag blir galen!

Jag har inte tid att sitta på toa en timme utan resultat , det är tid jag behöver lägga på sömn.

Ska passa på att hetsäta Läkerol utan att behöva oroa mig för följderna.

Övrig uppdatering:

Har haft inskrivning 1&2 med blodprov och sånt. Nu ska jag boka RUL i slutet av september eller början av oktober.

Berättade för min chef igår, och det gick bra. Tror jag.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?