• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Apricosen
    Mimipig skrev 2014-08-21 23:41:32 följande:

Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?

Oj vilken spännande teori, aldrig hört talas om det :)
    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • Teresiat

Villhaenbebbe, oroa dig inte. Ont I ryggen/foglossning kan man få när som helst. Jag började känna av foglossning redan i v 6.. Det är ju hormonerna som gör det :)

• Villhaenbebbe
    JhjärtaK skrev 2014-08-22 07:11:09 följande:
    Det är nog foglossning snarare än mf skall du se. Är detta ditt första barn? Jag fick mina första känningar redan i vecka 8 men det har blivit bättre men blir fortfarande väldigt trött i ryggen.
    Japp mitt första barn, så har inget direkt att jämföra med haha..
    Igår hade jag väldigt ont men fick en värmekudde och då blev det lite bättre. 

Där jag bor så får vi inte göra KUB/tidigt VUL utan får vänta tills v 18-20 innan man får ett livtecken.. :( Jag som är så orolig och går på nålar hela tiden haha..
  • Hanna1989
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-22 07:45:08 följande:

Japp mitt första barn, så har inget direkt att jämföra med haha..

Igår hade jag väldigt ont men fick en värmekudde och då blev det lite bättre. 

Där jag bor så får vi inte göra KUB/tidigt VUL utan får vänta tills v 18-20 innan man får ett livtecken.. :( Jag som är så orolig och går på nålar hela tiden haha..

Samma här! Blir så avis på alla som gör VUL redan nu, det var inte ens prat om det för oss på min inskrivning.

Men tänk som så att sålänge du känner några som helst symptom (finns ju en del) plus märker att magen växer sakta men säkert och brösten som ömmar och blir större så är det livstecken på din lilla skatt därinne och den som väntar på något bra..., väntar aldrig för länge : )
  • Lejonhierta

Jaha

Fick remiss nr 2 till bälte igår mot mina gigantiska foglossningar. Blir ett högt denna gången -liknande en korsett. Och idag har jag fått urinvägsinfektion. Livet är bra härligt! -NOT

• Villhaenbebbe
    Hanna1989 skrev 2014-08-22 09:01:25 följande:
    Samma här! Blir så avis på alla som gör VUL redan nu, det var inte ens prat om det för oss på min inskrivning.

Men tänk som så att sålänge du känner några som helst symptom (finns ju en del) plus märker att magen växer sakta men säkert och brösten som ömmar och blir större så är det livstecken på din lilla skatt därinne och den som väntar på något bra..., väntar aldrig för länge : )
    Nej visst är det lite tråkigt att vänta så länge - men som du säger - den som väntar på nått gott :) :) 

Ja symptomen har jag kvar - kräktes senast imårse haha.. tuttarna gör lite mindre ont, men ist har jag fått ryggvärk.. 
    Jag har också en känsla av att allt är okej, men herregud jag är expert på att oroa mig ändå :)
  • KarinIngrid

Hej alla!
    Jag är i vecka 10 nu!
    Jag ska åka till grekland nästa vecka på en veckas efterlängtad semester.

Har försökt googla runt lite om det är något speciellt att tänka på.

Ska ha stödstrumpor när jag flyger för att minska risk för blodpropp och dricka mycket vatten. Undvika grillat om det inte är rejält genomgrillat.

Men i övrigt då? Någon som har nåt matnyttigt att komma med?

Bada i havet tar jag för givet att jag kan göra?

Sola står att man kan göra utan problem bara noga med soskydd.
    Äta? Jag har läst om ostar och sånt, men hittar inte fetaost i någon lista. Kan jag äta fetaost?? någon som vet?

• Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-21 19:40:17 följande:

Daisybramble...ja är 43...så enligt vissa läkare bör ja glra FVP direkt å hoppa över KUB eftersom min ålder kan påverka resultatet. Efter att ja kollat runt lite, läst på lite å bytt läkare så ändrade ja mig å testar KUB först iaf :)

Jo vi håller tummarna för att det går bra...men nervöst är det...mår fysiskt dåligt av nervositet just nu faktiskt!!!

Oj stackare! Jag förstår dig, ska själv göra mitt kubtest på måndag. Jag är 39 år så jag är också väldigt nervös. Tycker du att jag ska göra fvp? Risken för missfall ökar har jag hört. Samtidigt har jag hört att risken för missfall är större än risken för att fostret har en skada. :) Svårt... Jag får ta ställning efter att jag fått höra siffrorna från kubtestet. :)
  • Hanna1989

Har börjat lyssna på gravidpodden! Så bra! Har svårt för att sitta still och läsa dn bok utan vill göra massa saker under tiden.

När det gäller fetaost har jag faktiskt också funderar på detta.. Har undvikit det men tror de flesta är pastöriserade??

Undrar däremot lite om hur ni tänker kring hudvård och produkter där? Börjar få riktigt jobbig hormonhud nu och jobbar som hudterapeut och har det mesta hemma, decleor som är naturligt men inte funkar så bra på dessa problem. Priori däremot med AHA syra brukar vara kanon men har inte vågat använda det pga syran.

När det gäller sushi kan man som jag välja att ta vegetarisk för att vara på säkra sidan eller frysa in i 3 timmar och sedan Tina upp enligt min bm.

• Daisybramble
    Hanna1989 skrev 2014-08-22 14:14:37 följande:

Har börjat lyssna på gravidpodden! Så bra! Har svårt för att sitta still och läsa dn bok utan vill göra massa saker under tiden.

När det gäller fetaost har jag faktiskt också funderar på detta.. Har undvikit det men tror de flesta är pastöriserade??

Undrar däremot lite om hur ni tänker kring hudvård och produkter där? Börjar få riktigt jobbig hormonhud nu och jobbar som hudterapeut och har det mesta hemma, decleor som är naturligt men inte funkar så bra på dessa problem. Priori däremot med AHA syra brukar vara kanon men har inte vågat använda det pga syran.

När det gäller sushi kan man som jag välja att ta vegetarisk för att vara på säkra sidan eller frysa in i 3 timmar och sedan Tina upp enligt min bm.

Gå in på livsmedelsverkets hemsida och titta. Där finns hela listan på vad man kan äta och bör undvika. :)

www.slv.se/
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?