• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-08-23 12:43:15 följande:

När jag var gravid med dottern fanns sådana byxor på hm tror jag. Har du kollat på asos.com eller Zalando?

Ja, på Zalando hittade jag massor av cargobyxor, men inga för gravida. Deras gravidbyxor var ganska dyra också, 800kr för en bomullsbyxa?

Däremot fanns det massor av snygga leggings (inte heller för gravida) som jag blev jäkligt sugen på! :)

Asos hade inte heller några.
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-23 19:16:44 följande:
    Ja, på Zalando hittade jag massor av cargobyxor, men inga för gravida. Deras gravidbyxor var ganska dyra också, 800kr för en bomullsbyxa?

Däremot fanns det massor av snygga leggings (inte heller för gravida) som jag blev jäkligt sugen på! :)

Asos hade inte heller några.
    Jag har en störning när det gäller problem, det måste bara gå att lösa :))

Hittade dessa, undrar om de skickar till Sverige dock... :)

www.soonmaternity.com/soon-band-cargo-maternity-pant/w1/i1002334/
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-08-23 19:21:23 följande:

Jag har en störning när det gäller problem, det måste bara gå att lösa :))

Hittade dessa, undrar om de skickar till Sverige dock... :)

www.soonmaternity.com/soon-band-cargo-maternity-pant/w1/i1002334/

Haha, praktisk störning!

Det blir typ 600kr med frakt, och upp till 3v leveranstid. Känns lite krångligt och dyrt, jag ska ju bara ha dem på jobbet (blir både smutsig och trasig). Jag hade tänkt att det skulle finnas något för 300 spänn på HM. I värsta fall skiter jag väl i benfickorna och köper ett par billiga svarta mammabyxor/-jeans, finns det inte arbetskläder att beställa får de skylla sig själva.

Det kan hända att mina vanliga byxor funkar med gummisnodd, jag ska prova det också! Om det bara är magen som växer borde det vara okej ganska länge :)
  • Kpax
    Mammis2011och2015 skrev 2014-08-23 16:52:54 följande:

Hej hej! väntar barn nr två i början av april. :) tänkte att jag kanske får hänga med er en smula också.. gjorde ultraljud i torsdags som visade ett finfint pickande hjärta :D

Välkommen! Skönt att ha UL gjort så man vet att det är på riktigt, och att allt är okej :)
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-23 19:38:21 följande:
    Och tack för hjälpen!
    Gummiband är underskattat, det finns ju sådana där "bellybutton" eller vad heter det? En bred resår som knäpps fast i vanliga linningen.

Förstår att du inte är sugen på att ödsla pengar. Trodde din arbetsgivare skulle punga upp efter som de har så specifika krav på klädsel.
  • Yllraz
    Storkbo skrev 2014-08-23 16:19:48 följande:
    Jag tog upp det på min inskrivning med BM...fick ju svara på massa frågor ang alkohol å tobak å eftersom ja inte dricker alkohol...alltså inte ens när ja inte är gravid...så började vi diskutera just det...man behöver oftast inte förklara varför man dricker alkohol men jag får nästan alltid förklara varför jag INTE gör det!!! Det finns ju så många goda alkoholfria alternativ så för mig är det inget svårt val...jag kan köra min egen bil hem när ja själv vill och ha mår alltid bättre dagen efter än dom som drack alkohol kvällen före...;)

Så jo det verkar himla svårt för folk å inse att även om ja är gravid eller bara ska köra bil...så kan man dricka vin...fast alkoholfritt då...;)

Vi dricker heller inte alkohol i vanliga fall. Har tyckt det är skönt att kunna "skylla" på graviditet. Men har hela tiden fått höra: "Åh men sen när du slutat amma kommer det ju vara gott med ett glas vitt". 
    Man får alltid försvara sig eftersom det inte är socialt accepterat att inte vilja dricka alkohol.
    Skönt att vara gravid igen så man slipper diskussionerna haha

• Smulan 89
    Mimipig skrev 2014-08-21 23:41:32 följande:

Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?

Har också läst om det. Där stod det för att "göra en dotter" så gäller sex 2-4 dagar innan äl. fler än 4 dagar innan samt mindre än två dagar innan gynnar pojkspermierna. Det har gjorts någon studie där man kombinerade sex några dagar innan äl, med att äta viss mat. Tex undvika salt och försöka få i sig kalcium bland annat. 80 % av de som höll sig till detta fick en dotter. I studien var par som fått söner innan och som nu önskade sig döttrar.
    Tror jag minns rätt med dagarna. Det kan ha varit 2-3 dagar innan, men tror det var 2-4 dagar innan äl för att få tjej. Inte en säker metod så klart, men värt att prova om man har en önskan om ett visst kön.

• Mammis2011och2015

Det finns ju studier som tyder på det. Men jag vet inte! ^^ tycker allt "könsskrock" är mest hittepå! ^^

Smulan 89 skrev 2014-08-23 23:11:26 följande:

Har också läst om det. Där stod det för att "göra en dotter" så gäller sex 2-4 dagar innan äl. fler än 4 dagar innan samt mindre än två dagar innan gynnar pojkspermierna. Det har gjorts någon studie där man kombinerade sex några dagar innan äl, med att äta viss mat. Tex undvika salt och försöka få i sig kalcium bland annat. 80 % av de som höll sig till detta fick en dotter. I studien var par som fått söner innan och som nu önskade sig döttrar.

Tror jag minns rätt med dagarna. Det kan ha varit 2-3 dagar innan, men tror det var 2-4 dagar innan äl för att få tjej. Inte en säker metod så klart, men värt att prova om man har en önskan om ett visst kön.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?