Inlägg från: Daisybramble |Visa alla inlägg
  • Daisybramble

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej alla,
    jag har BF 6 mars 2015! :) Bor mitt emellan Göteborg och Borås. :)
    Hur mår ni allihopa? Jag mår skitilla hela tiden och är ff trött trots att jag är i vecka 12 nu. Men bebisen mår bra och den 25:e är det dags för kub för mig. 

• Daisybramble

Jag gjorde ett ul i tisdags och grät som en stucken gris, av glädje såklart! Att se det lilla livet röra på sig och se hjärtat ticka var det bästa jag varit med om! Och vi fick med oss två jättefina bilder hem. Hjärta

• Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-14 17:08:29 följande:

Daisybramble...jag har BF 1 mars...å mitt illamående har faktiskt avtagit denna vecka...har tom kunnat dricka lite kaffe igen...vilket var en total omöjlighet fram till för två dagar sedan :)

Åh vad skönt för dig! Har du också luktsinne som en spårhund? ALLA dofter i min närhet känner jag hundra gånger starkare än förut! *haha* 
  • Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-21 14:18:48 följande:

Grattis Madelia :)

Va skönt för er!!! Jag ska göra mitt KUB imorn...är så nervös så ja glömmer å andas emellanåt...;) Pga min ålder varnar alla mig för att ja nog inte kommer få så bra resultat å ja försöker hela tiden intala mig själv att ja inte ska bli besviken om det visar sig att det blir som ja blivit varnad...men det är allt annat än lätt..:/

Man får alltså "svaret" direkt?! Fy nu blev ja nästan svimmfärdig!!!!

Hur gammal är du Storkbo? Det kommer säkert gå jättebra, det måste man tro! :) 
  • Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-21 19:40:17 följande:

Daisybramble...ja är 43...så enligt vissa läkare bör ja glra FVP direkt å hoppa över KUB eftersom min ålder kan påverka resultatet. Efter att ja kollat runt lite, läst på lite å bytt läkare så ändrade ja mig å testar KUB först iaf :)

Jo vi håller tummarna för att det går bra...men nervöst är det...mår fysiskt dåligt av nervositet just nu faktiskt!!!

Oj stackare! Jag förstår dig, ska själv göra mitt kubtest på måndag. Jag är 39 år så jag är också väldigt nervös. Tycker du att jag ska göra fvp? Risken för missfall ökar har jag hört. Samtidigt har jag hört att risken för missfall är större än risken för att fostret har en skada. :) Svårt... Jag får ta ställning efter att jag fått höra siffrorna från kubtestet. :)
  • Daisybramble
    Hanna1989 skrev 2014-08-22 14:14:37 följande:

Har börjat lyssna på gravidpodden! Så bra! Har svårt för att sitta still och läsa dn bok utan vill göra massa saker under tiden.

När det gäller fetaost har jag faktiskt också funderar på detta.. Har undvikit det men tror de flesta är pastöriserade??

Undrar däremot lite om hur ni tänker kring hudvård och produkter där? Börjar få riktigt jobbig hormonhud nu och jobbar som hudterapeut och har det mesta hemma, decleor som är naturligt men inte funkar så bra på dessa problem. Priori däremot med AHA syra brukar vara kanon men har inte vågat använda det pga syran.

När det gäller sushi kan man som jag välja att ta vegetarisk för att vara på säkra sidan eller frysa in i 3 timmar och sedan Tina upp enligt min bm.

Gå in på livsmedelsverkets hemsida och titta. Där finns hela listan på vad man kan äta och bör undvika. :)

www.slv.se/
  • Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-22 15:07:15 följande:

Daisybramble...idag gjorde vi vårt KUB...fick resultatet 1:3412...så vi gör inget FVP :)

Det är ju trots allt en viss risk å göra FVP så det vill man ju undvika!

Vi fick även lite ändrat BF datum å det ser ut å bli ett februari barn :)

Åh vad härligt! Grattis! :) Jag ska göra mitt kubtest på måndag. Håll tummarna för mig då. 
  • Daisybramble
    Smulan 89 skrev 2014-08-23 23:11:26 följande:

Har också läst om det. Där stod det för att "göra en dotter" så gäller sex 2-4 dagar innan äl. fler än 4 dagar innan samt mindre än två dagar innan gynnar pojkspermierna. Det har gjorts någon studie där man kombinerade sex några dagar innan äl, med att äta viss mat. Tex undvika salt och försöka få i sig kalcium bland annat. 80 % av de som höll sig till detta fick en dotter. I studien var par som fått söner innan och som nu önskade sig döttrar.
    Tror jag minns rätt med dagarna. Det kan ha varit 2-3 dagar innan, men tror det var 2-4 dagar innan äl för att få tjej. Inte en säker metod så klart, men värt att prova om man har en önskan om ett visst kön.

Men vilken spermie kom fram först till ägget då: Om man har sex 2-4 dagar innan äl och sex samma kväll som äl? 
  • Daisybramble
    Skumbollen skrev 2014-08-24 10:35:12 följande:
    Funderade på samma sak, har man hållt på varje dag innan äl så har man nog en hederlig 50-50 chans :)
    Ja, så är det nog. :)
  • Daisybramble
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 18:55:20 följande:

Snöar ju in på hur vanligt det är med ma och hur lång tid det kan ta innan man i så fall upptäcker det. Tänk om jag gör ul om två månader och det visar sig att den inte levt sen vecka 6 liksom... Lyssnar de på hjärtljuden på inskrivningen?

Förklara för din barnmorska om din oro och tidigare erfarenhet av missfall och att du vill ha ett tidigt ultraljud. Jag är gravid i vecka 13 och har redan haft 3 ultraljud. Har också flera missfall i bagaget, därför krävde jag ett tidigt ultraljud. Lycka till! Det är säkert ingen fara, det måste man tro.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?