Inlägg från: Mammis2011och2015 |Visa alla inlägg
  • Mammis2011och2015

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej hej! väntar barn nr två i början av april. :) tänkte att jag kanske får hänga med er en smula också.. gjorde ultraljud i torsdags som visade ett finfint pickande hjärta :D

• Mammis2011och2015

Det finns ju studier som tyder på det. Men jag vet inte! ^^ tycker allt "könsskrock" är mest hittepå! ^^

Smulan 89 skrev 2014-08-23 23:11:26 följande:

Har också läst om det. Där stod det för att "göra en dotter" så gäller sex 2-4 dagar innan äl. fler än 4 dagar innan samt mindre än två dagar innan gynnar pojkspermierna. Det har gjorts någon studie där man kombinerade sex några dagar innan äl, med att äta viss mat. Tex undvika salt och försöka få i sig kalcium bland annat. 80 % av de som höll sig till detta fick en dotter. I studien var par som fått söner innan och som nu önskade sig döttrar.

Tror jag minns rätt med dagarna. Det kan ha varit 2-3 dagar innan, men tror det var 2-4 dagar innan äl för att få tjej. Inte en säker metod så klart, men värt att prova om man har en önskan om ett visst kön.

• Mammis2011och2015

Jag är övertygad om att det är en tjej! Hade två veckor med misstänkt missfall då man ej såg hjärta på första VULet. Då drömde jag stt det var en liten flicka som sa att allt var bra och att jag inte behöver oroa mig. Så oerhört verklig dröm och även om jag inte tror på sånt egentligen så kändes det på riktigt.

Med dottern var vi 300 säkra på en pojk. Fram tills typ 5 minuter efter förlossningen var över (hon hade xtremt kort navelsträng och jag är stenhård med sen avnavling så då fick jag glatt vänta tills de kunde lyfta upp henne från mitt lår så vi fick se!

• Mammis2011och2015

Jag välkomnar dig Oh du vecka nio! ^^

8+0 idag och jag hade just slutat oroa mig ;) tack för det JHjärtaK ;)

Där kom mitt mest hatade gravidsymptom tillbaka! Nattkissandet! Jag ligger och vägrar gå upp i timmar innan det är O hållbart och när jag väl gått upp kan jag inte somna om! I grav med dottern älskade jag verkligen att vara gravid bortsätt från just de nattliga toabesöken som totalt urmjölkar mig på energi!

• Mammis2011och2015

Kanske är det jag som inte hängt med och du skrivit massor om detta innan. Hade ni det dåligt redan innan grav? Vilken otroligt jobbig tid du måste ha just nu! Kan inte ens föreställa mig!

laila88 skrev 2014-08-26 19:46:32 följande:

Ja jag försöker med all min makt att se det så :) det som inte dödar, härdar brukar man väl säga!

• Mammis2011och2015

Det är en lång och dryg process. Me att börja nu kan ju bli tetigt. Efter RUL började jag. Både du och din chef skall skriva arbetsbeskrivning. Ett antal formulär som både du och din chef ska fylla i!

Kpax skrev 2014-08-27 18:50:39 följande:

Gud vad jag måste läsa på.

Jag kan alltså bara få havandeskapspenning 60 dagar före bf? Innan dess är det sjukskrivning som gäller? Kan jag ansöka om havandeskapspenning redan nu, eller är det 60 d före bf som gäller för det också?

Alltså, jag kan googla det här, du behöver inte svara om du inte orkar/vet. :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?