Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej allihopa! Tänkte hoppa in här jag också. Bf 18/3 enligt första beräkningen. ????

• LillLouise84
    Mims88 skrev 2014-08-12 07:31:57 följande:

Hej.

Jag är uträknad till den 11/3-15. Jag var på hälsokontroll i juli v. 7. Jag ska bli inskriven den 2/9 och är du i v.13. Samtidigt ska jag göra glukosbelastning. Någon som gjort glukosbelastning innan som kan förklara lite mer vad det går ut på. Läser mig till det men blir inte klokare av det, förstår att det handlar om diabetes 2 som finns i min släkt. Som kan orsakar graviditetsdiabetes.

Vid glukosbelastning får man vara fastande och de börjar med att ta ett stick i fingret och mäta blodsockret. Sen får man dricka ett glas med sockerlösning, efter det är det vila i 2-3 timmar för att ta ett nytt blodsockervärde. Som gravid får man inte överstiga 12 på den skalan. En bok, tidning eller annan sysselsättning är att rekommendera
  • LillLouise84
    KarinIngrid skrev 2014-08-19 11:09:44 följande:

Nån mer som börjat kolla vagnar redan!?? :)

Jag tror jag vill ha en sån här:

213.180.94.115/bab/brio-smile-paket-kombivagn--babyskydd--bas

Lätt smidigt chassi, man kan ta barnstolen direkt ur bilen och klicka fast på chassit så slipper man väcka bebisen när man flytar den. Verkar hur smidigt som hellst.

Jag har en 14 månader gammal tjej så barnvagnar har vi redan. Jag har ett brio babyskydd och saknade ofta ett chassi att klicka fast i. så jag ska nog leta reda på en billig smile eller sing bara för att ha i bilen. Jag har länge spanat på syskonvagn och nu får jag äntligen köpa en
  • LillLouise84
    mizzidus skrev 2014-08-21 01:57:45 följande:

Ja det var det datumet hon sa till mig efter våra beräkningar om när min sista mens var, 12e juni var första dagen på sista mensen och jag hade ägglossning runt 25e juni. Mitt datum kommer nog ändras längre fram.

Jag sover väldigt dåligt jag också och mycket är ju tack vare att jag måste gå på toa stup i kvarten.

Jag har också 18/3 som datum, sista mens 12/6 den dagen slutade jag med minipiller. Sista två nätterna har jag varit på toa typ tre gånger. Jobbigt att somna 22 för att vakna och vara panik kissnödig klockan 23.
  • LillLouise84
    Joooj0 skrev 2014-08-21 07:21:19 följande:

Spännande vad jag för för bf imorgon, dom sa att jag skulle ha med mig morgon urin? Kan man ta med urin från kl 8 om man inte har besök förrän 10 på mvc? Kan urinen bli sämre?

Ta med första urinen från morgonen den har mest hormoner i sig.
  • LillLouise84
    Joooj0 skrev 2014-08-21 08:29:18 följande:

Okej tack! Förvarar man urinen bara i en glasburk eller?:)

Ja ta en ren glasburk och en plastpåse utanpå så att det inte händer en olycka
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-08-23 09:09:20 följande:

Mina jobbyxor börjar bli väldigt obekväma, trots att jag gått över på mitt största par med fula fladdriga byxben. För ett år sedan fanns inte gravidbyxor att beställa, så jag antar att det inte finns nu heller. Har någon av er sett svarta gravidbyxor med benfickor? Jag hittar inga! Typ såna här, fast med plats för kagge, och helst utan dragkedjorna:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/byxor-shorts/nly-trend-917/side-pocket-pants-917884-14/

Visst är det konstigt att man 2014 fortfarande inte har börjat tillverka jobbarbyxor för gravida. Jag jobbar åt posten och måste ha deras uniform, men inte finns det gravidbyxor. Att ett av Sveriges största företag med så otroligt mycket personal i alla åldrar inte kan fixa ett par brallor. Förra graviditeten fick jag dispens och fick ha privata byxor eftersom jobbets inte gick på magen.
  • LillLouise84
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 18:32:19 följande:

Har ni alla mycket symptom? Jag blir så orolig för att "allt är som vanligt". Oroar mig heeeeela tiden för att det ska vara ett MA. Skulle kännas så meningslöst då. Och det känns nästan som om att man ljuger för folk när man berättar att man är gravid, för jag har ju inga bevis på att den lever där inne.

Mår illa om jag blir hungrig, fortfarande lite ömma/större bröst och lätt "träningsvärk" i magen, men i övrigt, ingenting...

Har inte inskrivningstid förrän 18/9 och inte ul förrän mitt i oktober. Ska jag gå ända tills dess utan att veta? Jag blir tokig!

Jag har de vanliga symtomen du beskriver och några till, illamående, ömma tuttar, växtvärk, trötthet och lite humörsvängningar. Jag har inskrivning om en och en halv vecka och får väl rul i mitten av oktober. Jag känner att helst vill jag se att det finns någon där innan jag berättar, men redan nu börjar nog folk undra, väldigt uppblåst mage.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-08-26 18:32:19 följande:

Yes, v 14 (13+0) idag, och jag har varit utan Lergigan i två dagar och mår bra!

Jag hade riktigt ont i ryggen på jobbet, men lyckades stretcha bort det mesta. Jag hoppas jag kan sköta mina vanliga arbetsuppgifter i princip hela tiden, men efter jul hamnar jag nog i kassan, suck och stön (jobbar i matbutik).

Hur länge brukar man jobba? Tills vattnet går eller? :)

Du kan alltid söka havandeskapspenning. Hörde från en kontorist på en icabutik att typ varannan på den ica fick igenom det.
  • LillLouise84

Vi har inte berättat något för någon ännu. Nästa helg tänkte vi släppa det för våra föräldrar och sen kommer kompisar allt eftersom vi träffas. Ikväll har jag varit på brorsonens födelsedagsfika. Min mage ser verkligen gravid ut och jag fick premiär använda gravidbrallorna, min morsa stirrade och stirrade hon tror att jag blivit super fet .

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?