BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hej allihopa! Tänkte hoppa in här jag också. Bf 18/3 enligt första beräkningen. ????
Hej allihopa! Tänkte hoppa in här jag också. Bf 18/3 enligt första beräkningen. ????
Hej.
Jag är uträknad till den 11/3-15. Jag var på hälsokontroll i juli v. 7. Jag ska bli inskriven den 2/9 och är du i v.13. Samtidigt ska jag göra glukosbelastning. Någon som gjort glukosbelastning innan som kan förklara lite mer vad det går ut på. Läser mig till det men blir inte klokare av det, förstår att det handlar om diabetes 2 som finns i min släkt. Som kan orsakar graviditetsdiabetes.
Nån mer som börjat kolla vagnar redan!?? :)
Jag tror jag vill ha en sån här:
213.180.94.115/bab/brio-smile-paket-kombivagn--babyskydd--bas
Lätt smidigt chassi, man kan ta barnstolen direkt ur bilen och klicka fast på chassit så slipper man väcka bebisen när man flytar den. Verkar hur smidigt som hellst.
Ja det var det datumet hon sa till mig efter våra beräkningar om när min sista mens var, 12e juni var första dagen på sista mensen och jag hade ägglossning runt 25e juni. Mitt datum kommer nog ändras längre fram.
Jag sover väldigt dåligt jag också och mycket är ju tack vare att jag måste gå på toa stup i kvarten.
Spännande vad jag för för bf imorgon, dom sa att jag skulle ha med mig morgon urin? Kan man ta med urin från kl 8 om man inte har besök förrän 10 på mvc? Kan urinen bli sämre?
Okej tack! Förvarar man urinen bara i en glasburk eller?:)
Mina jobbyxor börjar bli väldigt obekväma, trots att jag gått över på mitt största par med fula fladdriga byxben. För ett år sedan fanns inte gravidbyxor att beställa, så jag antar att det inte finns nu heller. Har någon av er sett svarta gravidbyxor med benfickor? Jag hittar inga! Typ såna här, fast med plats för kagge, och helst utan dragkedjorna:
nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/byxor-shorts/nly-trend-917/side-pocket-pants-917884-14/
Har ni alla mycket symptom? Jag blir så orolig för att "allt är som vanligt". Oroar mig heeeeela tiden för att det ska vara ett MA. Skulle kännas så meningslöst då. Och det känns nästan som om att man ljuger för folk när man berättar att man är gravid, för jag har ju inga bevis på att den lever där inne.
Mår illa om jag blir hungrig, fortfarande lite ömma/större bröst och lätt "träningsvärk" i magen, men i övrigt, ingenting...
Har inte inskrivningstid förrän 18/9 och inte ul förrän mitt i oktober. Ska jag gå ända tills dess utan att veta? Jag blir tokig!
Yes, v 14 (13+0) idag, och jag har varit utan Lergigan i två dagar och mår bra!
Jag hade riktigt ont i ryggen på jobbet, men lyckades stretcha bort det mesta. Jag hoppas jag kan sköta mina vanliga arbetsuppgifter i princip hela tiden, men efter jul hamnar jag nog i kassan, suck och stön (jobbar i matbutik).
Hur länge brukar man jobba? Tills vattnet går eller? :)
Vi har inte berättat något för någon ännu. Nästa helg tänkte vi släppa det för våra föräldrar och sen kommer kompisar allt eftersom vi träffas. Ikväll har jag varit på brorsonens födelsedagsfika. Min mage ser verkligen gravid ut och jag fick premiär använda gravidbrallorna, min morsa stirrade och stirrade hon tror att jag blivit super fet .