ebe91 skrev 2016-12-07 09:05:57 följande:
Jag lovade ju en recension av pessar... alltså, jag vill verkligen få det att fungera men jag får den inte på plats. Når inte? När man fört in den ska man ju som vicka den över livmodertappen, men jag lyckas inte... jag har provat i de mest akrobatiska ställningar jag kan komma på, men inte lyckats. Jag använder den ju bara under fertila perioden (eller rättare sagt - jag skulle vilja kunna ha den under den fertila perioden...), har försökt i två olika cykler men inte alls fått till det. Det känns inte som någon idé att be bm om hjälp, hon visste inte ens hur en cervixpessar ser ut (har femcap). Är snart i det stadiet att jag tänker be sambon om hjälp, haha. Han har ju längre fingrar och kan kanske komma åt bättre :'D. Ska prova om någon dag igen (hade ägglossning i helgen så har en icke fertil period nu), tappen ska ju vara mer lättåtkomlig när man inte har äl. Bara för att se om jag kan lyckas då. Någon annan som har/har haft pessar o har ngt tips?
Tack för att du delar med dig. Jag har alltid funderat på hur man ska få en pessar att sitta bra!?
Jag funderade på att skaffa en när jag tog ut spiralen som krånglade men efter många turer av frustration och ett akut besök på gyn så kastade jag in handduken om att leva utan hormoner. Så nu är det minipiller som gäller igen. Efter att jag tog ut min spiral som gav mig små blödningar minst fyra dagar i veckan, varje vecka. Så var jag blödningsfri ett dygn, sen störtblödning i åtta dagar, uppehåll fyra och sen drog det igång igen. Vid det laget hade jag svimmningskänslor och var helt orkeslös. Jag ringde till chefens fru tidigt en morgon och sa att jag har mens och det slutar aldrig och jag svimmar snart, nu åker jag till gyn. Typ det mest pinsamma jag varit med om på jobbet eftersom jag är ny. Jag kände mig som en fjortis med mens för första gången.Min chef som är man, hade väldigt svårt att prata med mig den veckan. Han visste liksom inte vad han skulle säga, så jag berättade att jag fått nya minipiller och blodstoppande tabletter. Jag vet inte om han eller jag tyckte att det var jobbigast.