Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-12-19 09:56:09 följande:

Haga Trollunge :) tror inte hen kommer på födelsedagen, vore snopet :)

Louise: jag hade verkligen ingen aning eftersom jag inte märkt min graviditet. Magen svullnade upp dock så jag var orolig över att jag skulle vara typ i v.15 utan att ha vetat om det! Blev glad över att det "bara" var v.9 :) vill ju helst inte ha barnen mega tätt och nu blir det ju nääääästan 1,5 år emellan :) föder gärna i augusti!

När fick du reda på att du var gravid? Om du bara är i vecka 9 måste du upptäckt det rätt tidigt ändå. Jag förstår att du gärna väntar tills augusti
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-12-21 20:13:07 följande:

Alltså, det här med barn och dess faser är ju sannerligen en utmaning!!

Dottern, som fyllt 6 år idag, har kommit in i en fas där hon verkar vilja vara arg på mig. Hon säger att jag varit arg, skrämt henne, sagt dumma saker etc. Undrar om det är en form av frigörelse från att vara liten till att bli lite större?!

Sen så har vi den lille som ständigt är inne i sovadåligtochgnällatilltusenfasen :) Å så några nya tänder på det...

Ibland undrar man hur man ska lyckas ha sin mentala hälsa i behåll genom barnåren ;)

Åh jag vet precis vad du menar. Här har vi dock tre års trots till tusen samtidigt som vi har jätteproblem med dagis. Dottern har blivit misshandlad av andra barn tre dagar i rad och dagispersonalen håller för ögonen.

Lillebror har en speciell sovtrend just nu, vi har 5-10 katastrofnätter i rad sen blir det 1 fantastisk natt. Natten som var så somnade han 20, så rättade jag till honom vid 22 när jag la mig för dåligt låg han knasigt. Sen sov vi till 5.30!!!!!! Men då var det dags att leka
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-12-23 09:05:31 följande:

Har ni köpt några julklappar till era småttingar? Känns så dumt här för hon förstår ju inte och allt hon kan tänkas behöva, klassiska bebisgrejer och så, har vi kvar från storebror.

Jag har köpt ett paket duplo till samlingen som nog storebror kommer leka mest med ett tag till. Sen ska hon få en mössa och jag tänkte övertala storebror att vi ska ge en av hans dockor eller nallar som han aldrig lekt med som en julklapp till henne.

Vi har köpt två paket. En babblarna gubbe som han får på morgonen och en dragleksak som han får av tomten. Vi har mycket saker efter storasyster så av far och morföräldrarna så har vi önskat kläder. Storasyster på två och ett halvt får också två paket, en bok och ett duplo set. Av pappans syskon (de är 3 stycken) så får de en bättre var. Väldigt praktiskt att de går ihop till en bättre grej än tre små.
  • LillLouise84
    pink76 skrev 2015-12-26 18:04:11 följande:

Vad ger ni era små för mat?

Min lille prins vill inte äta burkmat. Jag ammar honom men han behöver ju vanlig mat också. Han vill inte bli matad med någon mat, han vill äta själv men då får han inte i sig så mycket mat så han blir mätt.

Har ni några förslag på vad man kan ge för mat.

Nu har vi tur att lilleman äter allt. Men favoriter är sånt han kan äta själv, kokt potatis, kokta morötter och ärtor. Däremot har jag svårt att hitta på kött till det. Så det blir mest sempers burkar ändå
  • LillLouise84

Alltså det här med fullmåne är ett problem. I två nätter nu har båda barnen sovit uselt och väckt varandra. Dottern låg vaken i en par timmar i natt och kunde inte somna om. Någon som har något tips på hur man får barnen att sova när det är fullmåne? Vi har mörkläggningsgardiner så de ser inte månen

• LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-12-27 16:18:39 följande:

Nu äter jag inte rött kött så vi kör mycket fisk och kyckling. Men skivad kycklingfilé och lax i ugn funkar utmärkt att äta på egen hand som liten. Om du ville ha lite tips på kött.

Här äter vi rött kött mest, Kyckling får han ibland, tyvärr får han fisk alldeles för sällan. Jag är luftburet fiskallergiker så barnen brukar få fisk hos farmor och farfar då jag inte ens kan ha fisk i huset. Jag har varit rädd för att barnen skulle bli fisk allergisk men det har hittills gått bra.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-12-28 08:53:45 följande:

Men testa och ge rött kött till honom. Jag tror det kommer funka bra. Kanske hamnar det mesta utanför men han får tugga och känna smak. Det mesta som H äter slutar på golvet men han är nöjd. Annars har jag sett att t.ex pulled pork är populärt hos blw-barn (är med i en fb-grupp för att få mattips) för det är ju mört och lättuggat. Borde funka med andra långkok också

Köttbullar (hemmagjorda) har han testat och det gick bra. Annars blir det mycket sempers burkar bara för att det är så smidigt.
  • LillLouise84

Idag har jag tillbringat en hel del tid i tvättstugan. Tvättat, sorterat, vikt och burit upp till garderoberna. Då slog det mig att lyckan som tvåbarnsmamma är att alla är friska, ha en tom tvättkorg och tomt på ren tvätt i tvättstugan.

• LillLouise84

En fråga till er med större barn. Dottern på 2,5 år har bajsat gul/grönt och löst två gånger i eftermiddag. Jag har inte varit med om liknande innan, är det så magsjukor startar eller är det någon allergi då hon flera gånger senaste tiden klagat över magont?

• LillLouise84
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-29 20:39:47 följande:

Ja så här ser han ut nu, men fler dyker upp hela tiden :(

Stackars liten. Men skönt att få det överstökat i tidig ålder.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?