septemberbarn08 skrev 2015-11-30 16:35:13 följande:
Nu är den där sorgen tillbaks litegrann här. Lagt ut både babysitter, babyskydd och babynest till salu nu:/ jag som älskar att göra mig av med saker som tar plats känner mig bara ledsen:( nu är hon ju ingen bebis längre, idag har vi gjort i ordning bilstolen hon ska ha framöver tex. Varför känns det så svårt?
I lördags hade vi dop och det gick förvånansvärt bra. Lite trist att många droppade av bara så vi till slut bara var 20 personer men det gick det med. Svärmor hade köpt 48 (!!) bitar smörgåstårta och jag hade fixat två vanliga tårtor plus en massa annat. Behöver jag säga att det blev en hel del över? ;)
Jag planerar att börja jobba i september nästa år. Det är ett tag kvar alltså men gruvar mig redan:/ mitt jobb fungerar ju inte med min ibs och sen är det väl lite ångest för att jag vet att det är sista barnet och därmed sista gången jag får vara hemma såhär. Hoppas det känns lättare snart!
Jag har också separationsångest för bebisgrejerna. Vissa saker kan jag inte sälja än. Babyskyddet står i källaren klar att säljas, men jag har inte kommit mig för att lägga ut den än.
Jag ska börja jobba augusti nästa år. Men jag vill verkligen inte tillbaka. Jag älskar mitt arbete dagtid men fixar inte nattpassen och min chef är inte klok på en fläck.