Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Efter att haft 4 bra nätter så har dottern varit två dagar på dagis och dragit hem nya förkylningar. Så 3 i morse började hon gnälla och 5 började lillebror hosta och snora. Suck vad trött jag blir på dagis. Igår blev jag arg och tog ett snack med den gamla vettiga dagisfröken. Jag kom och hämtade dottern ut i sandlådan iklädd bara tshirt, leggings, tunna galonbrallor och en skaljacka. Så som jag skulle klätt henne en regnig sommardag, fast igår var det vara 5 grader. Det är kanske inte så konstigt att hon blir sjuk jämt om hon får sitta ute i alldeles för lite kläder pga värdelösa vikarier som inte orkar klä på barnen.

• LillLouise84

W är ju en av de yngre i gruppen och ligger långt efter era känns det som. Han sitter väldigt stadigt och kan sitta länge själv på golvet och leka. Han sitter och snurrar runt runt och hasar bakåt sittande då han inte tycker om att ligga på mage.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-10-30 17:28:41 följande:

Så olika det kan vara :) Här har vi en som bara ligger på mage, ända sedan han lärde sig att rulla från rygg till mage när han var 4 månader

Verkligen olika, W rullar över till mage och blir helt galen det är det värsta han vet. Storasyster var likadan, så mina barn är visst inga ligga på magen barn.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-10-30 17:38:59 följande:

Selina är väl också en av de yngre här (född 25e). Nu sitter hon stadigt, kan råka tippa omkull nån gång men sitter väldigt bra tycker jag. Hon vill gärna ligga på mage mest hela tiden och kämpar just nu för att ta sig upp på alla fyra och står sen och juckar :) normalast är väl att de börjar krypa vid 8 månaders ålder så hon är ju inte tidig på något sätt men för OSS känns det VÄLDIGT tidigt med tanke på att syskonen var 10 månader när de kröp. Nu kryper inte Selina än men ser ut att vara på god väg :)

Idag har vi förresten fått första snön här:) ungarna var lyriska imorse och gjorde snöbollar :)

W är ju också från den 25. Han har väl suttit sen 5.5 månad ungefär. Han är jättesen i jämförelse med storasyster som satt själv och lekte på golvet vid 4.5 månad. Satte sig upp själv och reste sig vid 6 månader. Hon kröp nog ungefär då också för att sen börja gå strax innan 10 månader. Hon har varit jättesnabb med allt utom att prata. Men jag är så nöjd så länge W INTE far runt överallt, jag har fullt upp med storasyster och hunden som är överallt.

Jag bara väntar och väntar på snön. Jag längtar efter att få damma av längdskidorna nu när jag inte åkte en meter förra vintern.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-10-30 21:09:48 följande:

Mitt senaste pyssel :) barnvagnsfilt med tillhörande mobil

Jättefint!

Jag önskar att dygnet hade fler timmar så jag också hann pyssla. Jag ska pimpa vagnen med pälskant på sufletten
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-10-31 05:53:45 följande:

Alltså dessa förkylningar kan ju ta knäcken på en! Tror detta är nr 7 (?!) i ordningen sedan juli. Bebis sover oroligt hela natten ( behöver typ ligga på mage på mig som sitter upp) och gör morgon kl 05 istället för 07 = trött och grinig bebis och sur och trött mamma. Skönt att J är hemma till 17 idag i alla fall och kan ta lite mer Folke så jag får vila... Börjar känna av hals och huvud själv tyvärr och har nästa kväll och natt ensam.

Usch vi är också inne på förkylning nr 100 känns det som. Storasyster hittar massor av baciller på dagis som hon tar hem, plus att alla ungar flyger på W så fort vi kommer innanför dörren på dagis. De senaste två nätterna har han vaknat 5 och hostar så han nästan spyr. Och nu på morgonen så kommer det kaskader av snor.

Men förra förkylning gick över fort med physiomer baby, en nässkölj som kan användas i förebyggande syfte 1-2 gånger om dagen och 4-6 gånger vid förkylning. Plus att jag köpt en elektronisk snorsug som är suverän.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-10-31 22:45:14 följande:

Grattis till er som plussat! Jätteroligt och spännande! Ser fram emot ett barn till, men det var förjäkla jobbigt att vara gravid så känns bra att vänta lite, kanske förtränger jag det som förlossningssmärtan. ;)

På måndag börjar jag jobba, och nu känner jag att vi behöver styra upp sovrutinerna.

Är det någon som kör efter någon metod? Jag har kikat lite på tassmetoden, vad tror ni om den? (somnforbarn.wordpress.com/category/tassmetoden/)

J vaknar fortfarande ofta på nätterna, men ikväll somnade hon bredvid mig när jag låg helt passiv i sängen. Hon la sig till och med med ryggen mot mig, inte tätt tätt intill mig (mage mot mage) som hon brukar. Väljer att se det som ett framsteg! :D

När jag har fått båda barnen att sova i egna sängar så har de fått flaskan liggande i sängen och när den tagit slut har jag barasuttit på en pall bredvid sängen och lagt handen på dom när det behövs. Tror det är tassmetoden. När stora blivit större och klättrat har jag bara lagt tillbaka henne utan att säga något och haft handen på henne. Jag gillar inte alls metoden att lämna barnet skrikandes i fem minuter.

Den nya metoden som finns är kaninboken som många säger att den verkligen funkar. Kan vara värt att testa
  • LillLouise84
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-01 12:02:20 följande:

Åh jag är också såååå trött. Var inte det när Olle låg i magen, mådde bara jätteilla. Nu mår jag knappt illa och har inte så mycket synptom förutom molvärk och trötthet. Men tröttheten kan bero på att vi håller på att totalrenovera hela vår lägenhet och att Olle har blivit en helt ny bebis på nätterna - från att sova hela natten till att vakna mellan 2-5 och VÄGRAR somna om.. Så trött!

Någon fler här inne som renoverat? Jag förstår alla som säger att renovering tär på förhållandet, man har knappt tid att säga hej till varandra.. Men det är i alla fall snart klart :)

När har du bf ebe91? Är med i juni tråden, men det är mycket otrevligare stämning än vad vi hade/har här! Haha

Vi totalrenoverade ett ödehus innan vi fick barn. Det var det som räddade vårt förhållande tror jag. Vi gick på varandra och varandras nerver när vi bodde i lägenhet. Så våran renovering stärkte istället för att förstöra. Det gäller att kommunicera och sätta sig och göra upp hur det ska bli och hur man ska komma dit.
  • LillLouise84

Jag börjar bli orolig att W är pälsdjursallergiker. Han har alltid blivit snorig hemma hos farmor och farfar (men de bor i ett mindre zoo känns det som, plus att städning har aldrig förekommit). Nu märker jag mer och mer att han blir snorig när jag reagerar på djur. Någon som vet om man kan testa så små barn?

• LillLouise84

Ursäkta gnäll inlägg men jag orkar fan inte med mer nu. Två ungar på mindre än två år är totalt överjävligt!!!! Tvååringen tar knäcken på mig. Jag funderar på att sjukskriva mig så får pappan ta ungarna. Jag klarar inte mer. Nu bara sitter jag och väntar på att tvååringen ska börja spy. Jag bytte nämligen världens ryggbajs på lillebror så det sprutade majsbajs överalltnär jag försökte lirka av kläderna och jag skyndade mig in i duschen med lillebror och då vänder jag mig om och ser tvååringen stå och äta utbajsad majs. Fy fan vad jag vill bara rymma hemifrån. Orkar inte mer. Varför skaffade jag barn överhuvudtaget. Och så klart kommer inte mannen hem än på sju timmar

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?