septemberbarn08 skrev 2016-06-30 14:54:51 följande:
Hur mycket väger era små nu? Selina har ju inte gått upp sådär jättemycket i vikt sedan hon var 8 månader och vi har ju varit till barnläkaren två gånger bland annat för detta. Tidigare har de trott att det beror på förstoppning men nu bajsar hon varje dag (oftast) men äter fortfarande sådär. Nu har vi fått en ny tid hos barnläkaren plus barndietist i augusti och nu ska vi fylla i matdagbok i tre dagar och skicka in inför det besöket. Det ska fyllas i VÄLDIGT noga, vägas och mätas och hålla på. Ett enormt jobb! Men jag inser ju nu efter att ha fyllt i idag att hon knappt får i sig något.
Frukost (efter 13 timmar utan mat och där sista målet igår bestod av 100ml nyponsoppa): 1/2 rostad med smör, 1 yoghurtbägare (sån från Nestlé som är sockerfri). Lunch: 8 miniköttbullar och en halv liten rund smörgås med smör. Mellanmål: 1 klämpåse med frukt- och yoghurtsmoothie.
Inga jättemängder alltså. Och så rör hon sig jämt. Samtidigt är hon alltid pigg och glad så jag känner ingen större oro.. men jag vet inte!
Walter väger ca 10 (han hade inte kommit över 10 på ett års kontrollen, men det var ett tag sen). Han har storlek 92/98 på kläder och har haft länge. Han är långsmal men äter som en häst. Men vi är väldigt försiktig med vad barnen äter. Minsta möjliga socker.
Frukost; äggröra på ett ägg, en hårdmacka, ett glas mjölk. Eventuellt en portion havregrynsgröt med blåbär.
Mellis: macka, frukt eller klämmis.
Lunch: våran mat och en ganska stor portion.
Mellis: samma som innan.
Middag: våran mat
Ev en banan
220 ml välling