Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2016-04-12 18:23:28 följande:

Då var der dags igen... Magsjuka. Lilleman kräks upp allt. Kom hem från jobbet och möttes av ett hysteriskt skrik/grin och en sambo med lätt panik. Han hade spytt rätt ut på sambon medan han stod och lagade mat. Nu går andra maskinen, har klorinstädar och spritat allt, sängen är renbäddad och planen för natten är färdig... Nu hoppas vi bara att vi klarar oss. Men jag får alltid magsjuka så oddsen är inte på min sida... Jag är ledig imorgon iaf, vilket känns skönt.

Fy fan vad drygt. Magsjuka är min största mardröm. Hoppas att det räcker med att er lilleman får det, så du som gravid slipper
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-04-13 06:48:09 följande:

Jo, min mardröm också... Vi hade ju ett varv för typ en månad sen också, hade sån hemsk träningsvärk i magen dagarna efteråt. Det var den värsta magsjuka jag själv någonsin haft.

Fy tusan! Ät ett ton vitpeppar och håll tummarna
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-04-15 02:31:57 följande:

Och där gjorde magsjukan entre även hos mig.... Åh, jag orkar inte! Andra varvet iår. Just nu gravid i v 31...

Men fy fan! Lider med dig!

Här kom har lillebror haft krupp halva natten. Sen kommer treåringen ner och är dålig i magen. Direkt tänker jag magsjuka och får lätt ångest. Jag orkar inte mer!!!!
  • LillLouise84

Jag har typ gått i väggen tror jag. Alla dessa urusla nätter tär på mig. Jag glömmer allt, jag säger och gör fel saker hela tiden. Hjärnan har liksom slutat fungera och jag är osocial. Jag känner inte igen mig själv. När ska jag få sova. 3 år utan sömn nu. Många dagar vill jag bara lägga mig och gråta.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2016-04-15 11:20:20 följande:

Jag kände den där paniken för ett tag sedan, och planerade att ta en hotellnatt (och frukost!!!) helt själv, men så blev nätterna bättre och jag la ner.

Men kan du göra det kanske? Komma bort och få vara ifred och sova ikapp lite? Plus att du får fokusera bara på dig själv, skämma bort dig lite?

Jag ska iväg Kristi himmelsfärd helgen till min gamla studentstad och träffa mina gamla studiekamrater. Jag ska antingen bo på hotell eller hos en kompis. Det ska bli såååå skönt
  • LillLouise84

Nu har jag varit mammaledig i stort sett 3 år. Idag var jag på en anställningsintervju. Fy tusan vad jobbigt det var. Nu är det dags att ta tag i livet och skaffa en vardag med rutiner. Nu är jag helt slut efter den där timmen med vdn och hans fru kontoristen. Jag både längtar och har ångest efter att börja jobba igen.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-04-26 06:38:32 följande:

3 år föräldraledig - hatten av för dig! Det är sannerligen ett tufft jobb utan raster eller semester och nån löneförhöjning är det sällan tal om.

Jag var in och jobbade 3 månader mellan barnen, men då var det mycket vabba. Det är ännu mer jobb än att vara mammaledig.

Nu sitter jag och försöker läsa på och påminna mig om vad jag gjorde innan barnen. Jag pluggade när jag blev gravid och blev klar med utbildningen men hann aldrig jobba. Nu känns det som hela hjärnan består av knäck
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-04-26 15:48:52 följande:

Nu har ju bara jag ett barn än så länge men hittills tycker jag det varit mycket enklare att vara hemma med han än att vara o jobba! Var ju in o jobbade 8 veckor nu i vår, och det var myyyycket tyngre. Sen får vi se hur det känns att vara hemma med två små monster, gissar att det är en viss skillnad ;) men som vi tänkt nu kommer lilleman vara hemma hela tiden, han får börja dagis samtidigt som lillasyster (våren 2018).

Två barn är inte dubbelt så jobbigt utan tredubblats, brukar dotterns dagisfröken säga. Just att sover bebisen så är den större garanterat vaken, eller tvärtom.

Just nu funderar jag på hur jag ska få ihop livet med två barn och jobb. Imorgon ska jag iväg till mitt eventuellt nya jobb och träffa alla som jobbar där. Sen ska jag få göra ett arbetsprov någon dag för att se om jag håller måttet. Sjukt spänd och nervös nu. Sen kom jag på att vad tusan ska jag klä på mig om jag ska börja jobba? Efter typ tre år i löpartights och brottarlinne. Så nu panik beställde jag två skjortor och ett par jeans från hm.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-05-02 10:45:48 följande:

Alltså jag blir tokig på min son! Han är en sån jäkla rackarunge. Gör bara hyss, och skrattar hysteriskt när man säger åt han. Ibland kan jag ju inte göra annat än att skratta åt han... Gräver han inte ur jord ur blomkrukorna så rullar han ut hela toarullar, eller äter kattmat, eller river ur alla lådor i köket, eller klättrar upp på fönsterbrädan, eller häller ut pappas snus, eller spottar tutten i toaletten, eller... Ja ni förstår... Han hinner överallt. Och jag med min stora gravidmage har inte en chans att hinna ikapp han. Sitter vi och leker på golvet och han bestämmer sig för att springa iväg har han ju minst 10 sek försprång.

Här klättrar lilleman upp på tripp trapp stolen för att komma upp på köksbordet och klättra i fönstret. Soffbordet och fönstret i tvrummet är också populära. Rullar ut toarullar, lyfter på toalocket, äter hundmat, badar i hundmatskålen, ja allt man kan hitta på. Däremot vägrar han att gå.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-05-13 12:40:37 följande:

Ja, kommer bli jättekul! Dom gifter sig typ 20 mil härifrån så har bokat in en hotellnatt på köpet ;) Bosse ska ändå sova hos sin farmor (premiär o sova borta!) så varför köra hem 2,5-3 timmar mitt i natten höggravid ;) så kan vi sova ut, äta hotellfrukost i lugn och ro för att sen köra hem :)

Haha, jag o sambon har varit tsm i 9 år iår och någon gång ska vi gifta oss, men just nu är det inte ekonomiskt aktuellt. Vi är ju bara 24 år så vi hinner innan vi är för gamla ändå ;) har sagt att innan 30 ska vi iaf vara gifta!

Åh vad kul med bröllop! Jag sa till maken igår att vi får byta umgängeskrets då ingen av våra vänner är såna som gifter sig, förutom de två bröllop vi varit på.

Vi firar snart 7 årig bröllopsdag. Vi gifte oss när jag var 25 och han 26. Vi hade kyrkobröllop och middag för ca 60 personer i makens farfars lada.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?