Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-09-22 11:08:26 följande:

Vägde mig imorse eftersom jag helt plötsligt känner mig sååå FET! Hade inte gått upp ett gram sen sist jag vägde mig för typ 2 veckor sedan. Hur är det möjligt att känna sig så fet fast vågen står still?

Min man sa att jag får inte säga att jag känner mig fet, att jag känner mig gravid - fine, men inte fet :)

Jag tycker ibland det känns som jag gått upp 20 kilo fast det är bara ett, men midjemåttet är väl drygt en dm större nu. Min mage är som en bulldeg på kvällarna, jag äter mindre men rör mig också mindre då jag mått så illa och varit trött.
  • LillLouise84

Idag mår jag bra för första gången sen slutet på juni. Lite illamående men ska försöka leva utan tabletter. Igår var jag och tränade innebandy för första gången sen jag blev gravid, så sjukt kul och jobbigt. En tjej vet att jag är gravid där men inte resten. De tror nog att jag blivit väldigt tjock. Jag orkade mycket mer än jag hade hoppats på, största problemet nu var att byxorna halkade under magen så jag fick dra upp dom hela tiden. Nu är jag lite sugen på gravidlöpartights någon som provat dom?

• LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-22 17:07:08 följande:

Fan, då lär jag också få problem. Om jag inte växt ikapp på bredden nu för tiden. Är 169 med ben som tydligen är längre än standard (men fan var mycket bättre kedjorna blivit senaste 15 åren! ).

Jag är också 169 med långa ben men för mig passar hms byxor jättebra. Däremot så är de inte särskilt hållbara. Jag jobbar utomhus, sliter och släpar på saker hela dagarna och då räcker ett par jeans i två månader sedan är de helt trasiga. För jobbar byxorna har jag inte en chans att få på mig och gummiband i midjan gör att de sitter för dåligt när jag rör mig
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-23 08:09:10 följande:

Jag ligger på en hård brits på vårdcentralen i två timmar nu på morgonen!!!! Glukosbelastning, jippieee!!

Min mormor hade åldersdiabetes och min mamma har börjat få det nu så då ville BM att jag skulle göra detta nu och sen en gång till i v.34 tror jag. Usch och fy!

Usch det är så äckligt och tråkigt. Jag gjorde det två gånger förra graviditeten för att bm tyckte att jag var så tjock att jag måste ha diabetes, hon tappade hakan när jag inte hade det.
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-09-23 09:29:46 följande:

Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)

Japp hon ringde mig titt som tätt och påminde mig om att jag var för tjock. Visst jag är överviktig men inte så fruktansvärt mycket. Hon tror också att övervikt är lika dum i huvudet. Hon frågade heller inte om vanor och bakgrund. Hon är inte riktigt som hon ska. Den här gången när jag ringde och skulle boka tid så sa jag att jag vägrade gå till Eva, hon jag pratade med lät inte särskilt förvånad över det. Nya barnmorskan frågade knappt vad jag väger och ansåg att jag kan sköta mig själv så länge jag har bra värden.
  • LillLouise84

Jag har Bf 18/3 och får rul 9/10. Ska bli så skönt eftersom vi inte fått ul eller lyssnat på hjärtat. Så vi får en bekräftelse på att det finns något.

• LillLouise84

O

matildam skrev 2014-09-23 20:11:56 följande:

Håller med! Jag tycker det är roligt att följa andras graviditeter på instagram, bloggar osv, men skulle aldrig posta något på fb om det själv. Varför skulle jag det? De som jag vill ska veta får ju veta personligen. Eventuellt att jag lägger ut någon bild låååångt fram på instagram, där är jag privat och har koll på mina följare. 

Ursäkta om jag trampar på någons tår nu, men jag tycker att det är otroligt korkat och pinsamt att lägga ut en magbild i v6 och skylta med det över alla sociala medier. Skaffar du detta barn för dig själv eller för att få likes? 

Skönt att jag inte är ensam om att inte posta allt på fb. En gammal klasskompis till mig lägger ut minst en nakenbild i vecka under sina graviditeter, okej om man visar att magen växt men varför visa helt naken men hänga lite hår för tuttarna.

Det här är mitt andra barn och när jag fick första så var det en kompis som skrev på fb och undrade när det var dags, så några som inte visste fick reda på då. Sen la jag ut en bild på nyfödd dotter och skrev "idag kom äntligen vår *****". Rätt många som kommenterade att "oj har du fått barn"
  • LillLouise84

Angående att berätta på jobbet så bara skjuter jag på det. Vi har inte varit på något ul än så vi har bara berättat för familjerna och någon mer släkting. Sen umgås vi ganska mycket med ett annat gift par som jag bara slängde ur mig till att jag kommer nog inte spela så mycket innebandy med henne den här säsongen, då bara fick jag en blick och "du är gravid, det fattade jag för länge sen". Sen vet fackombudet på jobbet och facket, dom har gett mig rådet att berätta på måndag när de följer med mig och håller handen. Min chef kommer att explodera när han får reda på det

• LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-23 21:08:02 följande:

Varför tror du att din chef kommer reagera så negativt?

Min är säkert inte heller överlycklig, men han håller masken och är trevlig, skönt det.

Min chef är galen. Vi är redan oense och då har jag inte ens börjat jobba sen förra barnet ännu, börjar nu om tre veckor. Jag har jobbat på samma företag i fem år och är enda tjejen som är riktigt anställd, då han är rädd för att tjejer skaffar barn. När jag var ny ringde han mig på fredag em när jag hade en timme kvar att jobba, för att önska mig trevlig helg och att jag skulle komma ihåg att knipa med knäna. Enda gången chefen pratar med oss anställda är det för att skälla ut oss. När jag är klar med barnafödandet ska jag byta jobb har jag tänkt.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-24 07:34:55 följande:

Men fy vilken människa. Hoppas han åker på något skit så han blir sjukskriven ett tag, skulle säkert vara nyttigt för honom.

Hans attityd är väl det som talar FÖR att föräldraledigheten ska tvångsdelas mellan föräldrarna (något jag annars tycker är upp till varje familj att bestämma), då kan han börja undvika både män och kvinnor som inte redan har stora barn/närmar sig pensionen. Idiot.

Min chef har till och med sagt att han tycker att det här är positivt för min fortsatta utveckling inom företaget. Jag kommer att växa som människa och allt vad det var. Men så pratar han väldigt mycket, vad som verkligen händer är väl en annan femma ;)

Ja han är hemsk och han är känd för det. Han har ett fruktansvärt humör och exploderar för minsta lilla. Han kommer nog att klappa ihop någon dag, 50+ och föredetta stor rökare som varken äter eller sover som han ska. Han kan jobba natt och sen sova en timme eller två i omklädningsrummet och sen bara är han och hänger för att se vad vi gör. Han anställer bara gubbar i 45-50 års åldern nu. Jag jobbar som sagt i en mansdominerad bransch och chefen har haft hundratals anställda genom åren men aldrig någon som varit mammaledig.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?