• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • bluegrass

Luspudel- vi är hemma. Åkte hem dagen efter förlossningen. Så vi åker lite fram och tillbaka till sjukhuset för att kolla bilirubin.

EQ85- precis så är det!

• Jacqueline

Helt magiskt va mycke slempropp man har haha^^ aja tråkigt nog är det oxå det enda jag sett röken av både igår och idag ,inga sammandragningar ,ingen "mensvärk" ingenting helt enkelt ,bara slemmisen som inte vill vara med längre....

• Tezza

Trodde de var dags inatt mellan 3-4.30 hade jag ont med ca 8-10min mellanrum och sen bara avtog dem! De var starkare än de varit förut!! Och nu har jag inte känt nåt på hela dagen!! Man kan ju undra om de snart e på G eller om man ska ha dessa flera nätter nu framöver!! Frustrerande!!!
    Men ser här att jag inte är ensam om de!! Hoppas de sätter igång får oss alla snart!!

• MårranTre
    bluegrass skrev 2014-05-14 10:58:44 följande:
    Hej!
    Sagström- vad duktig du är som orkar jobba! Låter positivt med dina symtom'!

EQ85- jobbigt med tromboflebit och blodförtunnande! Hoppas du slipper sprutorna snart!

Luspudel- låter bra med färdknäpp och symtom!

Här är det bra! Bebisen ( som vi inte är helt hundra på vad han heter än; Ivar eller Didrik) mår fint. Är lite gul, så vi får kolla bilirubin ngra efter ggr, men det verkar inte som han behöver sola. Annars funkar allt bra. Han vaknar rel ofta på nätterna, men jag sover ikapp på dagen. Han verkar inte ha magont el dyl än. Jag har sjukt mkt mjölk, han orkar inte äta en bråkdel av det. Hoppas det ställer in sig snart, för det spänner mkt!
    Syskonen är fortfarande bara glada och stolta, de har inte visat ngn svartsjuka eller så än.

Jag är knäppt nog lite avundsjuk på er som inte fött än. Den här förlossningen var så häftig och de där timmarna efteråt är så ljuvliga. Känns som att jag vill föda många barn till, men det kommer nog att ändra sig när Ivar/Didrik blir lite mer krävande!
    Åh ska ta till mig det där sista just nu när det känns som om den här bebisen aldrig tänker komma ut! Har ännu förlossningen att se fram emot alltså Känns ju ändå lite som att vänta på julafton också (fast en julafton som man inte vet vilket datum den kommer) Men snart snart...

Var i mvc i morse. Bebis är inte fixerad, så det var ju lite deprimerande att höra. Men samtidigt betyder det kanske inte så mycket, för det kan hända väldigt sent för omföderskor. Allt annars bra med blodtryck osv. Ingen slempropp, mycket ilande neråt i dag iofs och enstaka förvärkar. Känner hur det liksom gnider mot livmoderhalsen när bebis rör sig... Men det känns som om det inte kommer hända nåt på ett bra tag ändå :( 39+3 i dag... Får väl räkna med 41+ igen...

Här hos oss har de precis infört att alla ska ge bakterieprov nu (för streptokock b), och detta sa bm åt mig i dag! Lite sent... så fick gå till labbet direkt och hoppas på en jourtid, och hade tur, behövde bara vänta en halvtimme så fick de proverna tagna. Får se sen om några dagar då om man har det eller inte. Har inte tagit några prover på det tidigare, men de vill väl förebygga det bättre nu, så alla går och testar sig.

Jahapp... bara att fortsätta vänta då...
  • MårranTre

Tezza: när jag haft den där typens värkar har det bara varit 1-2 dagar kvar tills det är på riktigt!! Hoppas det sätter igång snart!

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-13 22:23:21 följande:
    Slemproppen lossnade igår em/natt och på morgonen idag. Men nu händer inget mer, jobbat som vanligt idag. Nu var det tredje gången på en månad som jag fick förvärkar och andra gången delar av slemproppen åkt ut men det händer inget ändå. Försöker att tänka att den kommer bli sen men det är svårt att inte hoppas. Mannen hade visst glömt säga att han skulle jobba sent idag, fick reda på det imorse, var halvglad då????. Så det var bara att cykla till dagis i regnet vid femtiden, ta med dem till Willys och handla och sen cykla hem och laga mat. Som tur var mötte min snälla mamma oss utanför dörren här hemma. Flickorna var snälla idag som tur var och mina hormoner också. 3 dagar kvar på jobbet, jihoo!

EQ85, har du haft propp innan? Hur mår du i övrigt?
    Tråkigt när tidtabellerna kör ihop sig så där! Blir ju väldigt tungt för dig!

Här hos oss är mannen på kort jobbresa imorgon, men vi har min mamma här nu som back up. Känns väldigt skönt att hon är lite närmare också ifall det börjar hända nåt (hon bor annars 2 timmar härifrån).
  • luspudel

Inatt måste det väl dra igång för nån här i tråden? Tycker vi går runt med världens symptom allihop utan bebisar

Skönt att vara hemma bluegrass! Alltid härligt. Jag har också åkt hem så tidigt som möjligt efter, fast denna gång tänker jag nog stanna längre och vila upp mig

• sagström

Jag lät nog lite bitter sist (och framför allt på mannen när han framförde det) men det gick riktigt bra sen ändå. Jag är inne i en bra fas med mycket energi (för att vara v 39), men det där går så mycket upp och ner just nu, känner att senaste veckorna är en riktig bergochdalbana där ca 80% är upp och 20% ner.

Vad härligt att höra med din förlossning Bluegrass, ska lägga det på minnet. Minns ju hur det var sist, det känns som en drog precis efteråt och man vill bara göra om det, så otroligt häftigt att föda barn (när allt går som det ska). Mysigt också med syskonens reaktioner, ser fram emot det, våra tjejer är så förväntansfulla nu.

Just nu vågar jag mig inte på fler färdknäppar innan jag slutat jobba för de där förvärkarna tar kol på mig, får nog bli efter helgen.

EQ85, hade du bråck i underlivet också? Eller fick du inte ha sex för bråcken på benen?

Jag hade ett par jobbiga förra grav (blygdläpparna) och trodde de skulle bli ännu värre denna gången men har faktiskt kännt av dem mycket mindre denna grav. De har liksom gått tillbaka mellan graviditeterna.

• bluegrass

Mårran- trorbijte det betyder ngt att den inte är fixerad. Hos många omföderskor gör den väl det precis när det startar?

Bra att de kom på det där med GBS, det var ju i grevens tid!

Sagström- härligt med din energi!!

Apropå glädjen hos syskonen:

Här är i söndags när vi precis kommit hem

Och här är när de kollade på film nyss.

De vill ha honom och gosa med honom väldigt mkt. Och han sover mest så han protesterar inte ! Väldigt mysigt!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?