bluegrass skrev 2014-05-14 10:58:44 följande:
Hej!
Sagström- vad duktig du är som orkar jobba! Låter positivt med dina symtom'!
EQ85- jobbigt med tromboflebit och blodförtunnande! Hoppas du slipper sprutorna snart!
Luspudel- låter bra med färdknäpp och symtom!
Här är det bra! Bebisen ( som vi inte är helt hundra på vad han heter än; Ivar eller Didrik) mår fint. Är lite gul, så vi får kolla bilirubin ngra efter ggr, men det verkar inte som han behöver sola. Annars funkar allt bra. Han vaknar rel ofta på nätterna, men jag sover ikapp på dagen. Han verkar inte ha magont el dyl än. Jag har sjukt mkt mjölk, han orkar inte äta en bråkdel av det. Hoppas det ställer in sig snart, för det spänner mkt!
Syskonen är fortfarande bara glada och stolta, de har inte visat ngn svartsjuka eller så än.
Jag är knäppt nog lite avundsjuk på er som inte fött än. Den här förlossningen var så häftig och de där timmarna efteråt är så ljuvliga. Känns som att jag vill föda många barn till, men det kommer nog att ändra sig när Ivar/Didrik blir lite mer krävande!
Åh ska ta till mig det där sista just nu när det känns som om den här bebisen aldrig tänker komma ut! Har ännu förlossningen att se fram emot alltså
Känns ju ändå lite som att vänta på julafton också
(fast en julafton som man inte vet vilket datum den kommer) Men snart snart...
Var i mvc i morse. Bebis är inte fixerad, så det var ju lite deprimerande att höra. Men samtidigt betyder det kanske inte så mycket, för det kan hända väldigt sent för omföderskor. Allt annars bra med blodtryck osv. Ingen slempropp, mycket ilande neråt i dag iofs och enstaka förvärkar. Känner hur det liksom gnider mot livmoderhalsen när bebis rör sig... Men det känns som om det inte kommer hända nåt på ett bra tag ändå :( 39+3 i dag... Får väl räkna med 41+ igen...
Här hos oss har de precis infört att alla ska ge bakterieprov nu (för streptokock b), och detta sa bm åt mig i dag! Lite sent... så fick gå till labbet direkt och hoppas på en jourtid, och hade tur, behövde bara vänta en halvtimme så fick de proverna tagna. Får se sen om några dagar då om man har det eller inte. Har inte tagit några prover på det tidigare, men de vill väl förebygga det bättre nu, så alla går och testar sig.
Jahapp... bara att fortsätta vänta då...