• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-16 14:55:21 följande:
    Men fy vad läskigt smile4.gif
    Ja... men det är bra att veta om det och ha koll på det nu!
  • bluegrass

Mårran- vilken himla tur att hon kom på det till slut! Klantigt att missa det först. Hoppas att förlossningen startar lugnt och tar lagom lång tid!

• sagström

Mårran; som du säger, tur i oturen.

Hur vanligt är det? Nån som vet?

Är ni fler som fått ta det testet? Man blir ju lite nojjig.

Här är det hur lugnt som helt. Jobbade sista dagen idag, helt slut. Så himla blandade känslor, behöver nog några dagar att smälta att man ska vara hemma så länge nu.

• EQ85

Dom tar ofta test för gbs samtidigt som d körs urinodling.

sagström skrev 2014-05-16 21:11:48 följande:

Här är det hur lugnt som helt. Jobbade sista dagen idag, helt slut. Så himla blandade känslor, behöver nog några dagar att smälta att man ska vara hemma så länge nu.

• luspudel

Ja visst är det så, man vill ju veta så att det går att ordna Håller tummarna för en lagom snabb förlossning för dig!

Natten lugn igen... Jag som var inställd på 16:e Haha. Med dottern startade förlossningen 4 dagar innan BF, kl 22 på kvällen och hon är född kl 04. Idag är jag på den dagen, så nu taggar jag för natten istället Är så redo för förlossning nu! Borde det inte bli lite bebisar i tråden nu?

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-16 21:11:48 följande:

enligt nätet är det 10-30 % av alla kvinnor som bär på bakterien utan symptom. Men som sagt innebär det inte heller att bakterien faktiskt smittar fast man skulle ha den, utan det finns en liten risk bara. Tror att det stod på wikipedia att alla rutinkollas i Sverige (jag bor ju i Finland, och här i min stad ska man nu tydligen börja med screening för det, men det har man inte gjort förut, och EQ85 svarade att det är vid urinproven det kollas där).

Och tack bluegrass! Det hoppas jag med. Det kommer nog att gå helt bra ändå, bra att veta att man måste åka in lite snabbare bara.
  • MårranTre

Har haft en riktigt orolig natt med kroppen! Mellan 22 och 24 hade jag molande värk som kom ganska regelbundet, c. 10 minuter emellan! Men de var liksom inte i synk med sammandragningar... Hoppas det ändå hade någon effekt. Sen hade jag förfärligt mycket värk i höfterna hela natten, vände och vred mig. Kan det vara så att hormonnivåerna (relaxin, det där som mjukar upp lederna) på något vis steg? Brukar sova på någondera sidan, men måste vända mig hela tiden nu i natt för det började värka där var lårbenet möter höften nästan direkt. Är alldeles mör nu på morgonen Men hoppas det betyder något bra i varje fall! Molvärken var det ju lite trevligt och bekant att känna. Kanske det närmar sig? Men ingen slempropp nu på morgonen...

BF imorgon! Men på ett UL hade jag faktiskt BF i dag också (tror det kom från det tidiga UL:et vecka 12). BF enligt mens är först 21.5...

Nu tycker jag nog det borde komma lite mer bebisar på tråden riktigt snart

• MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-17 07:33:21 följande:
    Ja visst är det så, man vill ju veta så att det går att ordna smile1.gif Håller tummarna för en lagom snabb förlossning för dig!

Natten lugn igen... Jag som var inställd på 16:e smile2.gif Haha. Med dottern startade förlossningen 4 dagar innan BF, kl 22 på kvällen och hon är född kl 04. Idag är jag på den dagen, så nu taggar jag för natten istället smile5.gif Är så redo för förlossning nu! Borde det inte bli lite bebisar i tråden nu? smile1.gif
    håller tummarna för dig!!
  • luspudel

Jag har BF enligt sista mens idag Håller tummarna för oss alla idag.

Jag känner igen det du skriver mårran, jag har likadant vissa nätter! Jag har tänkt i exakt samma banor som dig, så jag antar att vi har rätt ang relaxinet Och jag tror absolut att molvärken gör nytta.

• sagström

Ok, då borde man ha tagit det. Kan inte minnas att min BM nämnt det, kan ju maila för säkerhets skull.

Håller med er om att det borde komma en till bebis här snart. Här är fortsatt lugnt, jag är hemma själv medans resten av familjen är hos farfar, behövde lite egentid för att ladda inför släktkalas i em.

Vi har legat lungt i sängfronten för att jag skulle orka med jobbveckan men nu är det fritt fram så får se om man kan framkalla lite förvärkar ikväll. Frågan är om det hjälper ngt eller om man bara får ont.

Ha en fin dag i solen tjejer.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?