• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • MårranTre
    sagström skrev 2014-05-21 11:39:39 följande:
    Sol och 20* plus med en sån här mage = begränad garderob. Har inget längre att ta på mig, det är trångt på alla håll och kanter. Jag är väldigt varm med så går gärna i denna ärvda klänning här hemma. Tyvärr ska jag ner till jobbet och ha en intervju med vår (tjusiga och tuffa) vice vd så får hitta ngt mer representabelt (är inte i nån kostymbransch som tur är).

Kan tipsa om McDonalds väldigt goda smoothie som inte känns så onyttig, jag har varit rätt hooked på milkshake och youhurtglass stora delar av grav men smoothien var suuupergod i värmen.
    ååh allt med frukt och yogurth och liknande har jag också älskat hela våren. Hemma brukar jag mixa ihop en banan med lite mjölk... och är lite beroende av nyponsoppa också :)

Väldigt skönt också att inte vara i kostymbranschen Har dessutom jobbat hemifrån hela våren, så har kunnat slappa rejält med kläderna

Så här var min mage på lördag (39+6). MYCKET större än innan känns det som... och dessutom var jag mulligare från början också den här gången...

• MårranTre

Tiger grr: äsch väldigt tråkigt att vara sjuk precis nu! Har nojat över att få barnens förkylning, men det verkar inte ha bitit på mig den här gången. Hade 3-4 veckors influensa i april, så hoppas det fick räcka med det... (och magsjukan i vecka 30 var inte heller så skoj...)

• sagström

Mårran; vi är i samma liga. Klänningen är söt men det syns inte att den är bar i ryggen och man knyter bakom nacken så väldigt avklädd. Hittade en kjol som fick duga. Galet vad varmt det är nu, 24* står det i min väderapp men känns som 10 till.

Tiger; fy, du har mina fulla sympatier. Tjejerna har/är förkylda här hemma (mycket hosta) men vi har klarat oss. Varit helnojjig att jag ska bli smittad men har klarat mig (peppar peppar).

Bluegrass; jag jobbar med arbetsrehabilitering/stötta personer ut på arbetsmarknaden (mest med psykiska funktionsnedsättningar).

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-21 17:30:21 följande:
    Mårran; vi är i samma liga. Klänningen är söt men det syns inte att den är bar i ryggen och man knyter bakom nacken så väldigt avklädd. Hittade en kjol som fick duga. Galet vad varmt det är nu, 24* står det i min väderapp men känns som 10 till.

Tiger; fy, du har mina fulla sympatier. Tjejerna har/är förkylda här hemma (mycket hosta) men vi har klarat oss. Varit helnojjig att jag ska bli smittad men har klarat mig (peppar peppar).

Bluegrass; jag jobbar med arbetsrehabilitering/stötta personer ut på arbetsmarknaden (mest med psykiska funktionsnedsättningar).
    vi har samma väder här... och inga sommarkläder har man ju (särskilt inte byxor/kjolar som funkar).
  • hundtok

Känner igen besväret med kläder nu när det blev varmt. Jag har dessutom fått massor av förskräckliga utslag så benen vill jag inte visa! Blåvita ben med röda prickar, snyggt!

• Tezza

Idag kl 12.45 föddes våran prinsessa!!
    3420g 51cm!! De gick snabbt!! Nu ligger hon och jag på BB och myser!! Mannen åkte hem till sonen för att avlösa barnvakten!!

• Tiger grr
    Tezza skrev 2014-05-21 21:28:37 följande:
    Idag kl 12.45 föddes våran prinsessa!!
    3420g 51cm!! De gick snabbt!! Nu ligger hon och jag på BB och myser!! Mannen åkte hem till sonen för att avlösa barnvakten!!

Ååå grattis! Solig
  • Tiger grr

Tack för sympatierna. Glad

jag måste nog ta mig till vårdcentralen ändå, det blir inte bättre och körteln blir bara större. den är typ 7 cm i diameter nu och har en kompis på ca 2 cm. det gör ont och ser läskigt ut. :(
    Hoppas jag hinner komma in till läkaren på drop in tid för lilla jag bokade ju inte om tiden till BM som är kl.10.30.

Och senare imorn så är det sommarfest på min yngstas dagis. Både vill och inte vill gå. haha jag vill se min son sjunga men orkar inte allas kommentarer om magen och varför jag inte fött än och nu är det väl dags etc etc.
    suck, kan jag inte få gömma mig inne tills förlossningen börjar? Flört

• sagström

Men grattis Tezza! Vad underbart.

Konstigt nog så känns min egen förlossning längre och längre bort ju fler här som får sina små. Börjar nästan tvivla på att det ska bli en bebis nu.

Tiger; barnen hade vernissage på dagis igår och jag vet inte hur många kommentarer jag fick, men alla var väldigt snälla.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?