• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • bluegrass

Tezza-åh vad härligt stort stort grattis!

Tiger- fy vad jobbigt! Så himla otur att få det just nu. VC låter som en bra idé när de är så stora. Hoppas du får bra hjälp!

Sagström- låter som ett intressant, svårt och mkt viktigt jobb. Förstår känslan att förlossningen känns alltmer avlägsen. Precis så var det för mig med nr ett när jag gick över tiden.

Nu har vi helt bestämt oss för Didrik. Idag är han 12 dagar och fortsatt en nöjd prick. Här är en bild från igår

• sagström

Bluegrass; åh så fin! Är han redan 12 dagar! Så snabbt det går. Går allt bra? Tiger; lycka till hos läkaren, hoppas du blir frisk snabbt.

• MårranTre
    hundtok skrev 2014-05-21 19:07:10 följande:
    Känner igen besväret med kläder nu när det blev varmt. Jag har dessutom fått massor av förskräckliga utslag så benen vill jag inte visa! Blåvita ben med röda prickar, snyggt!
    Mina ben är inte heller så snygga... kliande torra utslag, haha! Och svullna fötter...
  • MårranTre
    Tezza skrev 2014-05-21 21:28:37 följande:
    Idag kl 12.45 föddes våran prinsessa!!
    3420g 51cm!! De gick snabbt!! Nu ligger hon och jag på BB och myser!! Mannen åkte hem till sonen för att avlösa barnvakten!!
    Wow grattis!!! Underbart
  • luspudel

Grattis Tezza!

Förstår att det är jobbigt med allas kommentarer Även om folk menar väl så är det jobbigt, man vill ju försöka fokusera på något annat åtminstone några minuter per dag....

Annars håller jag med bluegrass. Är lite avis på er som fortfarande har förlossningen och bb-tiden framför er Så otroligt underbart. Vi kom hem igår, storebror 5 år är sjukt stolt och storasyster 3 år är mer trotsig än någonsin.... Hjälp!

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-21 22:30:28 följande:

Tack för sympatierna. Glad

jag måste nog ta mig till vårdcentralen ändå, det blir inte bättre och körteln blir bara större. den är typ 7 cm i diameter nu och har en kompis på ca 2 cm. det gör ont och ser läskigt ut. :(
    Hoppas jag hinner komma in till läkaren på drop in tid för lilla jag bokade ju inte om tiden till BM som är kl.10.30.

Och senare imorn så är det sommarfest på min yngstas dagis. Både vill och inte vill gå. haha jag vill se min son sjunga men orkar inte allas kommentarer om magen och varför jag inte fött än och nu är det väl dags etc etc.
    suck, kan jag inte få gömma mig inne tills förlossningen börjar? Flört

Bra att du kollar den där körteln, det låter väldigt obehagligt!

Har precis samma känsla om dagis vårfest i dag. Men jag kommer nog att skippa det, för de ska vara ute i skogen, och det kommer inte att finnas mycket sittplatser... så det blir far och dotter som åker dit utan mig och sonen. Tycker också det är lite jobbigt nu att hämta på dagis. Men i måndags sa ingen något alls när jag var där, så tror att de låter mig vara nu. Men innan bf var det mycket frågor om "när är det dags"... tror att personalen förstår nu att det är lite tungt att gå över tiden och inte kan man ju svara på "när?" heller... Men skulle verkligen ha lust att bara gömma mig hemma resten av tiden...
  • MårranTre
    sagström skrev 2014-05-22 06:33:34 följande:
    Men grattis Tezza! Vad underbart.

Konstigt nog så känns min egen förlossning längre och längre bort ju fler här som får sina små. Börjar nästan tvivla på att det ska bli en bebis nu.

Tiger; barnen hade vernissage på dagis igår och jag vet inte hur många kommentarer jag fick, men alla var väldigt snälla.
    samma tvivel här. Känns mer avlägset för varje dag som går. Som om man gett upp helt på att det alls kommer hända något. Bebis inställd liksom.

Men det är ju helt tokigt, närmare kommer man ju
  • MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-22 08:34:03 följande:
    Grattis Tezza! smile1.gif

Förstår att det är jobbigt med allas kommentarer smile4.gif Även om folk menar väl så är det jobbigt, man vill ju försöka fokusera på något annat åtminstone några minuter per dag....

Annars håller jag med bluegrass. Är lite avis på er som fortfarande har förlossningen och bb-tiden framför er smile1.gif Så otroligt underbart. Vi kom hem igår, storebror 5 år är sjukt stolt och storasyster 3 år är mer trotsig än någonsin.... Hjälp!
    Åh mycket känslor hos syskonen! Jag tror vår femåring kommer att vara den stolta också. Och hoppas att åttaåringen smälter lite, han har varit lite skeptisk mot att det ska komma fler barn När mellanbarnet föddes var storebror också 3 år och det var nog en rätt känslig period för honom att få syskon. Precis när man håller på och blir stor, så kommer någon och tar ens bebisplats, och man tvingas bli äldre snabbare än man vill... Men det brukar ju lösa sig, trots att det är tungt för både lillastora treåringen och föräldrarna som får ta reaktionerna...
  • EQ85
    Börjar med att säga grattis Tezza!!! =)

Hjärta

och Bluegrass, vilken goding du har =)

Jag fick åka in akut i tisdags e.m pga yrsel, andfåddhet, illamående, spänningshuvudvärk och suddig syn.
    de kollade massor av saker, propp i lungan, hjärtat och sen va de inne på propp i hjärnan.
    men jag går på blodförtunnande och nyss ökar dosen så de ville ej göra en CT än. Om jag blir sämre eller så, så ska jag in direkt.

och nu fått tid på måndag till samtal om igångsättning. min bm sa idag att det inte ska blir stora problem då mina anledningar är rätt "bra", bråcken, inflammation och den smärtan som följer med. och nu även en misstanke om propp i hjärnbarken.
    så nu håller jag tummarna att de säger OK och att jag sätts igång nästa vecka.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?