• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • sagström

EQ85; hjälp vad läskigt.

Fattar inte varför de inte sätter igång dig. Visst var du väl mogen när de kollade dig för nån vecka sen?

Jag har så många som har fått hinnsvepning (haha, jag har fått dille på det där) utan några speciella skäl.

Klart du ska bli igångsatt på måndag. Kräv.

Här är lugnt fortfarande. Sjukt varmt bara, pallar inte. 26* nu kl 12 och imorn skulle bli ännu varmare här i Gbg vet jag. Är såå uttråkad men ska i alla fall till BM om nån timme och en sväng till vallokalen innan.

• EQ85
    sagström skrev 2014-05-22 12:14:36 följande:
    EQ85; hjälp vad läskigt.
    Fattar inte varför de inte sätter igång dig. Visst var du väl mogen när de kollade dig för nån vecka sen?
    Jag har så många som har fått hinnsvepning (haha, jag har fått dille på det där) utan några speciella skäl.
    Klart du ska bli igångsatt på måndag. Kräv.

Här är lugnt fortfarande. Sjukt varmt bara, pallar inte. 26* nu kl 12 och imorn skulle bli ännu varmare här i Gbg vet jag. Är såå uttråkad men ska i alla fall till BM om nån timme och en sväng till vallokalen innan.
    här är också jättevarmt. jag vill gärna sitta i solen men d e för varmt. isolerar mig här inne.
    ja, tappen va mjuk höromkvällen med, för efter akuten skickades jag till FL som kollade så allt va bra med mig och lillan. hon är lite slö till o från i pulsen men idag hos bm reagerade hon när bm tryckte till henne rejält.
    iaf. häromkvällen på fl va jag öppen 2 cm och 2 cm mjuk tapp kvar. den satt även lågt och va inte alls obehagligt när hon kollade, annars om den är bakåtlutad och omogen brukar d va riktigt obehagligt ju.
    så vi får se. steg 1 är ju att få ett JA, sen steg 2 är att kolla om tappen är OK inför induktion..

hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det =)
  • Tiger grr

vecka 40+0 idag, och sista BM besöket.

Fått info om när jag ska ringa till sjukhuset för att boka ultraljud (om 6 dgr) sen är det ytterligare en vecka innan man bokar eventuell induktion. senast 5 juni får jag träffa henne om hon inte behagar komma själv innan. ser framemot ultraljudet så länge iaf. Glad

just det, jag hann till vc imorse också, men det var ju som jag trodde - pengar i sjön. får fortsätta med Alvedon tills efter förlossningen då kan man få ngt häftigare om körteln inte vill ge sig. men jag hoppas den går ner snart för jag får fan ingen sömn för smärtan den orsakar och så denna värme på natten också. *gnäll gnäll*

nu ska jag vila lite innan det blir mag-kommentars-hagel på dagis. Skål

• EQ85
    Tiger grr skrev 2014-05-22 13:28:49 följande:

Fått info om när jag ska ringa till sjukhuset för att boka ultraljud (om 6 dgr) sen är det ytterligare en vecka innan man bokar eventuell induktion. senast 5 juni får jag träffa henne om hon inte behagar komma själv innan. ser framemot ultraljudet så länge iaf. Glad

just det, jag hann till vc imorse också, men det var ju som jag trodde - pengar i sjön. får fortsätta med Alvedon tills efter förlossningen då kan man få ngt häftigare om körteln inte vill ge sig. men jag hoppas den går ner snart för jag får fan ingen sömn för smärtan den orsakar och så denna värme på natten också. *gnäll gnäll*

hoppas hon kommer tidigare. {#emotions_dlg.flower}
  • MårranTre
    EQ85 skrev 2014-05-22 12:03:53 följande:
    Börjar med att säga grattis Tezza!!! =)

Hjärta

och Bluegrass, vilken goding du har =)

Jag fick åka in akut i tisdags e.m pga yrsel, andfåddhet, illamående, spänningshuvudvärk och suddig syn.
    de kollade massor av saker, propp i lungan, hjärtat och sen va de inne på propp i hjärnan.
    men jag går på blodförtunnande och nyss ökar dosen så de ville ej göra en CT än. Om jag blir sämre eller så, så ska jag in direkt.

och nu fått tid på måndag till samtal om igångsättning. min bm sa idag att det inte ska blir stora problem då mina anledningar är rätt "bra", bråcken, inflammation och den smärtan som följer med. och nu även en misstanke om propp i hjärnbarken.
    så nu håller jag tummarna att de säger OK och att jag sätts igång nästa vecka.
    Åh vad jobbigt och läskigt! Nu måste de ju få igång detta när du mår så dåligt! Håller tummarna för dig att allt går bra!
  • MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-22 13:28:49 följande:

2.6 blir det för mig ifall bebis inte vill komma av sig själv, fick nyss veta
  • MårranTre

Precis varit hos bm, och hon tyckte att huvudet var jättelångt nere nu. Så det är ju precis vad man vill höra! Fick en ny tid till nästa onsdag när det blir 41+3 och då får man remiss till överstidskontroll. 2.6 senast börjar man göra något åt saken sen...

Men alltså. Det skulle vara så konstigt om man gick över tiden som de andra barnen kommit ut på...

Har inte haft känningar alls idag, lite vanliga sammandragningar bara, men sov fruktansvärt dåligt. Högra handen domnade hela tiden. Men jag har enorm tur som inte har värre besvär!! Alla mina värden var bra och mår egentligen helt bra, förutom svullnad och kliande hud och sånt. Men det är småpotatis.

40+4 i dag då... Siktar in mig på dotterns födelsetid 41+1 nu... det är på måndag. Händer inget före måndag eller tisdag blir det nog ångest... Hoppas på helgen!! 24.5.14 eller 25.5.14 skulle vara fina symmetriska datum

25.5 är ju valdagen också. Lite speciellt... har som tur förhandsröstat redan, ville inte riskera att missa chansen

BM gav mig förresten igångsättningstipsen på finska i dag: SSS, sex, sauna och siivous, som betyder städning Bastu behövs ju knappast nu med värmeböljan där ute... Önskar att jag hade ett badkar. Tog ett fotbad igår och fick faktiskt lite sammandragningar av det!

• EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-22 14:56:25 följande:
    Precis varit hos bm, och hon tyckte att huvudet var jättelångt nere nu. Så det är ju precis vad man vill höra! Fick en ny tid till nästa onsdag när det blir 41+3 och då får man remiss till överstidskontroll. 2.6 senast börjar man göra något åt saken sen...

Men alltså. Det skulle vara så konstigt om man gick över tiden som de andra barnen kommit ut på...

Har inte haft känningar alls idag, lite vanliga sammandragningar bara, men sov fruktansvärt dåligt. Högra handen domnade hela tiden. Men jag har enorm tur som inte har värre besvär!! Alla mina värden var bra och mår egentligen helt bra, förutom svullnad och kliande hud och sånt. Men det är småpotatis.

40+4 i dag då... Siktar in mig på dotterns födelsetid 41+1 nu... det är på måndag. Händer inget före måndag eller tisdag blir det nog ångest... Hoppas på helgen!! 24.5.14 eller 25.5.14 skulle vara fina symmetriska datum

25.5 är ju valdagen också. Lite speciellt... har som tur förhandsröstat redan, ville inte riskera att missa chansen

BM gav mig förresten igångsättningstipsen på finska i dag: SSS, sex, sauna och siivous, som betyder städning Bastu behövs ju knappast nu med värmeböljan där ute... Önskar att jag hade ett badkar. Tog ett fotbad igår och fick faktiskt lite sammandragningar av det!

Sss hade jag aldrig hört om innan.

Vi hqr kört färdknäpp efter d va över 35+0. Men får bara extremt onda sd som liknar värkar men d ger med sig.

Vi ska mysa på lördag. Kanske hjälper d kroppen o förbereda sig.. Man vet ju aldrig.

Ps söndag e mors dag med ;)
  • Jacqueline

Massor med konstigheter här nu :-/
    Först går jag ner i vikt med ca ett kilo ,igår plockade jag ögonbrynen utan att det ens gjorde ont plus att jag kunde borsta tänderna utan att det blev blodbad som det blivit dagligen sedan jag plussade.
    Har även varit brutalt hungrig i 2-3 dagar och idag åkte jag på världens migränanfall med både synbortfall ,illamående ,känselbortfall och sluddrigt tal....ringde förlossningen till och med och gubben fick komma hem från jobb.
    Mår bra igen nu efter vila och kyla på huvudet men börjar fundera på vad min kropp pysslat med senaste dagarna?!!!

• massabarn

Hej. Får jag hoppa in här. Jag har bf den 4/6. Väntar vårat 6 barn. :) En pojk sägs det ! Men mannen är borta på jobb och kommer hem på måndag kväll :( Så nu känner jag inte efter :)

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?