• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr

Mårran. Tvärtom för mig med tidigare barn. När jag känt värkar så har det börjat, inte som denna trea. Lilla luringen.

Slutat titta på gravidappen nu (ngt positivt) hehe och börjar inse att denna kommer gå över. När får man börja planera in en igångsättning? Bara så man har ett nytt datum att se framemot. ;)

Har en ny bm tid på torsdag men behöver nog boka om den, kommer nog inte upp i tid till den. Är såå seg på morgonen nu senaste två veckorna.

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-20 10:36:39 följande:
    Mårran. Tvärtom för mig med tidigare barn. När jag känt värkar så har det börjat, inte som denna trea. Lilla luringen.
    Slutat titta på gravidappen nu (ngt positivt) hehe och börjar inse att denna kommer gå över. När får man börja planera in en igångsättning? Bara så man har ett nytt datum att se framemot. ;)
    Har en ny bm tid på torsdag men behöver nog boka om den, kommer nog inte upp i tid till den. Är såå seg på morgonen nu senaste två veckorna.
    Har hört att treorna kan vara luriga Igångsättning tror jag de börjar överväga när man är på bf +10 här hos oss (sen kan det ju bli till 42+0 eller liknande innan man faktiskt får en tid för det också). Jag har ställt in mig på storasyskonens födelsetider nu, så det är någonstans 25-27.5 då... Jag går tydligen alltid över bf, och vi ska se om denna kommer fram till början av vecka 42 som de två äldre.

Jag har tid hos bm imorgon eftermiddag, hade ju hoppats på att slippa den tiden, men nu känns det nog som om jag går dit imorgon. Helt lugnt i magen. Bara tryck och ilande neråt. Inga förvärkar sedan i måndags.
  • MårranTre

bf +3. Fast egentligen är det bf enligt menscykeln idag! Man borde ju alltid räkna med det för mig, eftersom jag alltid går över ultraljudsBF :-/

I dag är ungarna i skolan igen så kan ta det lugnt. Ska ut och äta lunch med min mamma.

Någon annan som är väldigt hungrig hela tiden? Har enorm aptit den här veckan... det var lugnare för ett tag sedan, fick lättare halsbränna, men äter nu plötsligt med stooor njutning igen. Tänker att kroppen vill tanka inför ansträngningen. Kan inte vara utan att äta mer än 3 timmar... och längtar särskilt efter kolhydrater... och frukt!

• Jacqueline
    MårranTre skrev 2014-05-21 09:25:34 följande:

bf +3. Fast egentligen är det bf enligt menscykeln idag! Man borde ju alltid räkna med det för mig, eftersom jag alltid går över ultraljudsBF :-/

I dag är ungarna i skolan igen så kan ta det lugnt. Ska ut och äta lunch med min mamma.

Någon annan som är väldigt hungrig hela tiden? Har enorm aptit den här veckan... det var lugnare för ett tag sedan, fick lättare halsbränna, men äter nu plötsligt med stooor njutning igen. Tänker att kroppen vill tanka inför ansträngningen. Kan inte vara utan att äta mer än 3 timmar... och längtar särskilt efter kolhydrater... och frukt!

Ja jösses jag tycker jag äter konstant och ändå knorrar magen efter mer!!

Var till bm igår och jag har tydligen gått ner ett kilo sedan förra besöket för 2v sedan och det ska visst vara ett tecken på att förlossningen är nära?!

Har massor med förvärkar ,mensvärk,kass i magen idag och allmänt tryck neråt...
  • sagström

Här är också lugnt, tråkigt men glad att slippa komplikationer.

Tvättar bebiskläderna idag, äntligen, och igår hämtade vi bilbarnstolen och lite andra bebissaker som varit hos svågern.

Ska ha hit en kompis på lunch idag (lunchdate varje dag, man får ju passa på) och ska sitta och svettas på balkongen. Har fått lite pigmentfläckar tyvärr men inte så farligt som när jag ammade med äldsta, får se om man får gömma sig för solen i sommar.

Har också hört att 3:an kan vara lurig.

Jag är inte fullt så hungrig som för 1-2 månader sedan, då var jag uppe varannan natt och åt, skönt att slippa det.

Jag har gjort 3 UL (ca vecka 10, 13 och 21) och alla har visat på 23:e maj så blir spännande att de om hon vill titta ut då. Förmodligen inte.

Kom på att jag måste gå och rösta snart så man inte missar det pga att man ligger inne.

• sagström

Sol och 20* plus med en sån här mage = begränad garderob. Har inget längre att ta på mig, det är trångt på alla håll och kanter. Jag är väldigt varm med så går gärna i denna ärvda klänning här hemma. Tyvärr ska jag ner till jobbet och ha en intervju med vår (tjusiga och tuffa) vice vd så får hitta ngt mer representabelt (är inte i nån kostymbransch som tur är).

Kan tipsa om McDonalds väldigt goda smoothie som inte känns så onyttig, jag har varit rätt hooked på milkshake och youhurtglass stora delar av grav men smoothien var suuupergod i värmen.

• Tiger grr
    sagström skrev 2014-05-21 11:49:05 följande:

och där var magen. kan inte minnas att jag varit så här stor tidigare...
    Jättefin! Solig
  • bluegrass

Sagström- du är ju jättefin i den! Tycker att du ser representabel ut!
    Vad jobbar du med?

• Tiger grr
    MårranTre skrev 2014-05-21 09:21:27 följande:
    Har hört att treorna kan vara luriga smile1.gif Igångsättning tror jag de börjar överväga när man är på bf +10 här hos oss (sen kan det ju bli till 42+0 eller liknande innan man faktiskt får en tid för det också). Jag har ställt in mig på storasyskonens födelsetider nu, så det är någonstans 25-27.5 då... Jag går tydligen alltid över bf, och vi ska se om denna kommer fram till början av vecka 42 som de två äldre.

Jag har tid hos bm imorgon eftermiddag, hade ju hoppats på att slippa den tiden, men nu känns det nog som om jag går dit imorgon. Helt lugnt i magen. Bara tryck och ilande neråt. Inga förvärkar sedan i måndags.
    Jaha, så sent. :( aja, just nu så får hon gärna vänta på att jag blir bättre, fast det känns ju som att det här jag har behöver botas med ngn medicin så kanske hon borde skynda på lite ändå. hehe äter nästan maxdosen Alvedon per dygn nu annars så fungerar jag inte. dumma sjukdom, varför komma just just nu?
    skönt med sol och värme iaf. :)
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?