• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr

Hejja Mårran och Tezza, hoppas det tar fart snart. :)

Jag håller på och bli sjuk tror jag, har en svullen och öm lymfkörtel i ena armhålan och det gör lite ont i ögonen. Hoppas på att bli frisk innan förlossningen börjar. BF på onsdag, men jag tror det kommer dröja till slutet av veckan eller början på nästa.
    Sambon gissar på BF, äldsta sonen tror fredag och syrran torsdag. hehe

• Tiger grr
    luspudel skrev 2014-05-19 21:21:37 följande:
    Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick smile2.gif Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3
    Grattis luspudel! Solig
  • Besa
    Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född!

Grattis till lille pojken och njut bara. ..
  • bluegrass

Luspudel- åh vad härligt! Stort grattis!! Bad snabbt det gick på slutet!

Tezza och mårran- låter lovande! Hur känns det nu?

Tiger- jobbigt med infektion. Hoppas att det snabbt går över!

• EQ85

Va på spec-mödravården igår. Återbesök m mina ben. De vill öka dosen innohep och inte nog med att de kostar mkt, jag har enorm rädsla för sprutor. Nu sKa min ssambo fortsätta ge mig dem i 3v. jag mår skit. Bråcken gör ont, har starka Sd som iinte leder någonstans... Mmåste ta sprutor varenda dag..

Min bm skickade remiss Ang igångsättning igår. Hoppas de lyssnar.

Det kvittar tydligen att jag har onda Sd om dagarna, att mysstund ger mig ännu mer onda Sd/värkar.... Inget händer ????

Jag får bara inse att blir jag inte igångsatt så kommer hon inte snart. ????

Bara o köpa d svindyra sprutorna och ta dem varje dag... Hålla ut med smärtan i bråcken och kontakta spädbarnsteamet.

• MårranTre
    Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick smile2.gif Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3
    Ja hurra, grattis!!
  • MårranTre

Näääh har haft en mycket lugn natt och sovit som en stock (var bara uppe en gång på toa!). Det lugnade sig alltså med förvärkarna... men hoppas att de var av samma sort som jag haft i tidigare grav. och att det betyder att det drar igång inom ett par dagar nu. Kanske kroppen gav mig den här ena natten att vila ut ännu

Båda äldre ungarna har blivit förkylda så de är hemma med mig i dag. Tur att min mamma är här också... annars skulle det nog bli lite tungt. Och hoppas verkligen inte att jag får deras virus heller :-/

bf +2 då...

• sagström

Luspudel; stort grattis!! Det låter ju alldeles, alldeles underbart. Njut.

EQ85; bu vad jobbigt för dig. Håller tummarna på att du får gehör från BMs remiss snart. Är du nåt mogen? Kanske du kan få hinnsvepning i så fall.

Igår hade jag min första mammalediga dag, så härligt det var. Den lilla var sjuk men farmor kom några timmar så jag hann med både bankbesök och en lååång lunch i solen med en vän. Just nu känns det ok att gå och vänta lite (bf-3 ff), har tänkt hinna med lite av varje men man är ju så trött emellanåt.

Vi körde på med lites ex trots allt igår men det hände ingenting.

Har börjat inse att det snart är dags nu sen jag slutade jobba och hela nätterna tänker/drömmer jag om förlossning.

I natt drömde jag att vi alla (tror jag det var) var i vårt sommarhus på nån slags "förlossnings camp", bebisarna kom en efter en men inte min. Gjorde en hinnsvepning på mig själv(?) och då kom hon ut. Och hon var sååå underbar så nu längtar jag ihjäl mig.

Hoppas ni får en bra dag med enbart effektiva sd/värkar.

• Tezza

EQ85: hoppas de blir igångsättning för dig!! Jobbigt för dig!! Håller tummarna för dig!!!

Tiger grr- krya på dig!! Hoppas du blir frisk snabbt!!!

Själv har jag haft en jobbig natt med förvärkar återigen har de bara försvunnit!!!
    Blir galen på detta!! Kan de inte bara sätta igång på riktigt!! Gillar inte de här halvdana!! Barnvakten är en timmes bilfärd ifrån!! Så man vill ju hinna få hit mamma itid!!

• MårranTre
    Tezza skrev 2014-05-20 09:11:27 följande:
    EQ85: hoppas de blir igångsättning för dig!! Jobbigt för dig!! Håller tummarna för dig!!!

Tiger grr- krya på dig!! Hoppas du blir frisk snabbt!!!

Själv har jag haft en jobbig natt med förvärkar återigen har de bara försvunnit!!!
    Blir galen på detta!! Kan de inte bara sätta igång på riktigt!! Gillar inte de här halvdana!! Barnvakten är en timmes bilfärd ifrån!! Så man vill ju hinna få hit mamma itid!!
    Sjukt jobbigt det här att inte veta ifall man ska ringa folk eller inte! Säger inte åt mannen och min mamma (som är här hela tiden nu och väntar på att få vara barnvakt) ifall jag har förvärkar eller känningar, för man vill ju inte att de ska bli till sig onödan :/

Men det var precis samma grej med de tidigare ungarna, har massor av tecken och falska alarm och allt möjligt, och inte ens nu med trean känns det som om man kan vara helt säker ifall förvärkarna verkligen är the real thing eller inte... suck.
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?