• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • EQ85

lite depp dag idag.
    vissa dagar hoppas man och tror at hon ska komma ut till os inom kort.
    och som idag....så känns det så avlägset.

• sagström

EQ85; vad trist. Har du gått över tiden nu? Konstigt att man blir så otålig på slutet, det är ju högst ett par veckor kvar för nästan alla och ändå känns det så långt bort.

Jag har tyckt att när man passerar datumet så blir galet tungt, man vill knappt gå utanför dörren. Nu har jag 5 dagar kvar och det känns ok men efter den dagen vet jag att det kommer bli annat ljud i skällan.

• Tiger grr

Jag tycker redan det börjar kännas tungt att behöva gå över tiden. Har BF om 3, snart 2, dgr. ;( hade ju hoppats på idag men tom BF känns långt borta nu. Inte haft ngt på gång sen i torsdags natt. Suck. Kan inte tiden bara gå lite fortare nu...

• hundtok

Hej! Får jag haka på här. BF 4/6 med andra barnet. Dottern fyller tre i juni.

Längtar och väntar på bebis så mycket nu! Har haft en strulig graviditet med prematura sammandragningar, urinvögsinfektioner, lunginflammation, utslag och graviditetsdiabetes så jag börjar tröttna. 37+4 idag och bebis är mer än välkommen!

Ska till MVC nu på morgonen för en extra koll då jag har litet sf-mått (31 cm förra veckan).

• MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-18 11:13:34 följande:
    Nope ingen igångsättning idag, dock en tid på mottagningen för ny bedömning på torsdag, BF+1.... Jaja, jag hoppas det är nära iaf, jag har också tappat greppet helt kring mat/godis smile4.gif känns skitjobbigt faktiskt. Men som sagt, vackert väder är det ju, skönt för barnen att kunna vara ute hela dagarna smile1.gif
    aah, jag som tänkte att du födde barn i natt (missade det här inlägget)

Och hej till hundtok!
  • MårranTre

Jag vaknade 4.20 i morse och hade värk som kändes i livmoderhalsen och strålade bakåt i ryggen. Men när jag var uppe på toa och la mig igen så höll värken bara på och molade (och det var ingen sammandragning samtidigt) och det började kännas mer som bara foglossning... men något måste det ju ha varit, för väcktes av att det stack till lite mer än bara förvärk. Hann ligga och tänka att det kanske började nu... men så somnade jag om, suck... skulle vara bra tid på dygnet att sätta igång, för man har ju hunnit sova rätt länge innan!

Idag känns det mest bara ömt... så kanske den där värken gjorde något för att man skulle öppnas mer.

Jag är på bf +1 nu, men eftersom båda äldre ungarna gått en vecka över så känns det inte så farligt... nästan vant Tänker att det KAN inte vara många dagar nu, kanske det till och med sätter igång i dag eller imorgon! Men värmen nu gör att man svullnar mycket mer. Obehagligt i benen... LÄngtar så sjukt mycket till att få ha en bebis i armarna istället för att ha denna obekväma kropp att släpa på!! Och så är det sommar nu också, och att gå omkring i lösa svala kläder med barnvagn och sitta och amma i skuggan, åååhh....

• luspudel

Om det ändå vore så väl Jag var uppe inatt och kissade vid typ 3-tiden, sen när jag vaknade vid 6 var byxorna helt genomblöta och då hade jag ändå trosskydd. Det har fortsatt under morgonen och det är missfärgat (jag gissar pga slempropp) men förlossningen ville ha in mig på kontroll.... Kan garantera att det enda de säger är att "allt är bara braa, åk hem och avvakta".

Eftersom bebisen var så stressad i helgen vill de kolla ändå. Och visst är det bra att kolla, det är ju inte det, men jag har en timme enkel väg till sjukhuset och det enda jag vill är att lägga mig och sova medan barnen är på förskolan

• luspudel

Ja vi är ju verkligen nära även om vi (hemska tanke) går över maximalt Men jag håller med... Liten snosig bebis, hela familjen hemma, ute i solen och bara vara....

Snaaart är vi i mål!! BF-2 idag så du är tre dagar före mårran

• bluegrass

Luspudel- spännande! Det kan väl vara sipprande fostervatten?

Heja heja heja er! Förstår att det börjar bli tungt och att ni är less. Med mitt första barn gick jag över 11 dagar, så jag vet hur dryg väntan är och hur oproportionerligt ledsen jag var varje morgon när det inte startat.

Men jag är ändå fortfarande avundsjuk på er som snart ska föda och uppleva första timmarna, första dygnet, första syskonmötet !
    Här är allt fortfarande bra. Didrik är en nöjd prick som äter, sover och bajsar mest. Han är nöjd i babysitter och har inga skrikperioder än.
    Min man är hemma denna v också. Det är väl först efter det som trebarnschocken kommer !

Ang kosthållning...
    Åt extremt onyttigt sista delen av grav och slutade träna i v 36. Har fortsatt äta onyttigt nu, nu är vi mkt inne på att unna oss och fira att han är här med diverse opastöriserade ostar, charkvaror, vin, choklad etc.
    Magen är en stor utåtstpende degklump och jag har absolut inga kläder som passar. Och har bara gått ned ca 7-8 av ca 16 kg.
    Men jag orkar inte tänka på det nu.
    Får ta tag i det senare. Jag var för att vara mig ovanligt vältränad och smal före denna grav, så jag har verkligen ett stort jobb framför mig om jag ska komma tillbaka dit.
    Men nu tänker jag fortsätta njuta och unna mig och räknar med att vara insvept i handduk på stranden i sommar !

• Besa

Hej tjejer förlåt att jag inte har skrivit eller uppdaterat. Jag vill först gratta bluegrass till er prins en mycket fin pojke och skönt att allt har gått bra. Jag har själv inte mått bra fått infektion på infektion att det nästan drabbades av blodförgiftning. Legat på sjukhus nästa en vecka och nu är man kommen äntligen hemma och vi mår bra. Har varit så sjuk att jag har knappt orkat hålla mitt eget barn så inget kul sen skulle man hålla på med amningen så det var ingen dans på rosor. Nu känner jag att jag kan njuta. Tycker bara att det är så jäkla tråkigt att man ska få sina bakterier direkt efter förlossningen som orsakade det hela. Snart kommer era sötnosar tjejer så ni kan njuta era små liv...

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?