• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Jacqueline

Lillebror har lagt sig så långt ner det bara går nu vilket ha resulterat i att det gör hysteriskt ont i höfter/fogar ,konstant "mensvärk" och ett jäkla spring till toan!

Igår kväll tryckte han så hårt neråt att han klämde nån nerv som fick hela högerbenet att domna :-S

36+0 på måndag samt minsta tösens 6årsdag <3

• luspudel

Befinner mig på förlossningen. Åkte in igår med regelbundna värkar som avtog så fort vi kom in (suck.) Låg med ctg i 2,5 timmar och bebisens hjärtljud var över 200 hela tiden, så jag blev inskriven och fick stanna med natten. Nu är allt dock lugnt och igår lät BM positiv till en igångsättning idag, men idag verkade det värre. Ska träffa en läkare vid 10-tiden. Suck... Kan det inte bara starta av sig självt nu?!

• EQ85
    luspudel skrev 2014-05-18 07:41:20 följande:
    Befinner mig på förlossningen. Åkte in igår med regelbundna värkar som avtog så fort vi kom in (suck.) Låg med ctg i 2,5 timmar och bebisens hjärtljud var över 200 hela tiden, så jag blev inskriven och fick stanna med natten. Nu är allt dock lugnt och igår lät BM positiv till en igångsättning idag, men idag verkade det värre. Ska träffa en läkare vid 10-tiden. Suck... Kan det inte bara starta av sig självt nu?!

Oj. Hoppas allt e bra och att du blir igpngsatt idag.
  • luspudel

Allt verkar lugnt och vi ska väl få bli kopplade till ett ctg igen om en stund här. Tycker bara att det måste tyda på att bebisen helt uppenbart påverkas av min stress och att det är bättre han kommer ut, men det funkar ju inte riktigt så Jag förstår att det bästa är en spontan förlossning men ändå.

• Tezza

Luspudel- hoppas de kommer igång snart!! Har du kanske en liten bebis innan dagen i slut!!
    Här har allt avstannat!! Inga förvärkar på två dagar nu!! Bf imrn så hoppas att de sätter igång snart!! Men de är väl meningen att jag ska få prova på att gå över, när jag fick förtidigt förra gången!!

Idag ska sonen och jag på 2årskalas! Hoppas vi hinner gå så att de inte blir nåt innan dess!!
    Ha en bra dag i solen alla!! Och hoppas de kommer några bebisar snart!!!

• MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-18 07:57:01 följande:
    Allt verkar lugnt och vi ska väl få bli kopplade till ett ctg igen om en stund här. Tycker bara att det måste tyda på att bebisen helt uppenbart påverkas av min stress och att det är bättre han kommer ut, men det funkar ju inte riktigt så smile4.gif Jag förstår att det bästa är en spontan förlossning men ändå.
    Åh nej det låter jobbigt! Hoppas det sätter igång av sig själv eller att du iaf får igångsättning!
  • MårranTre

Händelselös natt här, men fick i varje fall sova bra! Hade inte alls lika ont i höfterna nu.

Min mamma ringde nyss och berättade att både hon och min pappa hade drömt att jag hade fött under natten och de hade inte hunnit hit. Så nu bestämde hon sig för att hon ska köra hit och vara här hos oss hela tiden nu. Bättre det än att de båda sitter där hemma och är mer nervösa än jag Skönt tycker jag, ville inte vara så krävande och tänkte att det inte är någon idé att hon är här när det inte verkar hända något. Men ändå skönt att ha barnvakten lite närmare än 2 timmars körväg ändå särskilt nu när man vet att man måste in snabbt... och dessutom är ju ungarna glada över att få umgås mycket med sin mommo.

BF i dag då! Lugnt i magen, bara lite molande. Bebis har det trångt och har vilodag varannan dag ungefär, igår var lill*n lite vildare (vilket alltid är lite lugnande, man känner ju sig mer orolig nu att något ska hinna hända innan barnet kommer ut)... men börjar kännas väldigt spännande det här...

• sagström

Luspudel; håller tummarna på igångsättning idag. Annars låter det som att det är väääldigt nära. Med tanke på att du får stanna så räknar nog personalen att bebis kommer inom ett eller två dygn med. Snart, snart så håll ut! Och stå på dig om du känner dig orolig för något.

Mårran; söta föräldrar du har. Blir ju absolut bäst om de kommer nu om du ska snabbt tillförlossningen.

Här är det lugnt, vi går på lite kalas och har det ganska bra förutom att barnen är rätt förkylda. Mannen gick ner till vc med minsta nu som haft en hemsk hosta några dagar (kanske skrivit om det innan), sån där hosta som känns farlig för spädbarn att få så vill gärna kolla upp det om lillan skulle komma nu.

Annars går jag mest runt och äter, har tappat all disciplin och glass och godis flödar fritt här hemma, sån jäkla ångest för min vikt, ser ju att det är rätt banalt jämfört med så mycket annat som skull kunna hända men kan inte hjälpa att må dåligt över det.

Verkar bli ytterligare en fin sommardag idag så ha det så skönt man kan (är det bara jag som dör av värmeslag framför allt på natten?) i v 40.

• luspudel

Nope ingen igångsättning idag, dock en tid på mottagningen för ny bedömning på torsdag, BF+1.... Jaja, jag hoppas det är nära iaf, jag har också tappat greppet helt kring mat/godis känns skitjobbigt faktiskt. Men som sagt, vackert väder är det ju, skönt för barnen att kunna vara ute hela dagarna

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-18 10:40:25 följande:
    Luspudel; håller tummarna på igångsättning idag. Annars låter det som att det är väääldigt nära. Med tanke på att du får stanna så räknar nog personalen att bebis kommer inom ett eller två dygn med. Snart, snart så håll ut! Och stå på dig om du känner dig orolig för något.

Mårran; söta föräldrar du har. Blir ju absolut bäst om de kommer nu om du ska snabbt tillförlossningen.

Här är det lugnt, vi går på lite kalas och har det ganska bra förutom att barnen är rätt förkylda. Mannen gick ner till vc med minsta nu som haft en hemsk hosta några dagar (kanske skrivit om det innan), sån där hosta som känns farlig för spädbarn att få så vill gärna kolla upp det om lillan skulle komma nu.

Annars går jag mest runt och äter, har tappat all disciplin och glass och godis flödar fritt här hemma, sån jäkla ångest för min vikt, ser ju att det är rätt banalt jämfört med så mycket annat som skull kunna hända men kan inte hjälpa att må dåligt över det.

Verkar bli ytterligare en fin sommardag idag så ha det så skönt man kan (är det bara jag som dör av värmeslag framför allt på natten?) i v 40.
    sommarvärme här också! Har beställt glass av maken som ska ut och handla strax :)

Börjar själv längta efter att få ta tag i träning och gå ner i vikt igen... men man får ju ta det lugnt ändå när man ammar osv och inte stressa med det. Men jo, har också ångest över vikten just nu, man vet att allt inte faller av en direkt heller... och när bebis inte är i magen mer så känns det som om man inte har någon bra ursäkt för att ha en putande mage mer, trots att det är helt normalt att vara rätt rund och slapp ett bra tag efter :(

Och jo, mina föräldrar är rätt härliga. Särskilt min mamma älskar verkligen när det kommer barnbarn. Det här blir barnbarn nummer 6 för henne (och högst troligen det sista) och hon är lika entusiastisk som med det första Min bror (som har tre barn) bor utomlands så hon hinner inte träffa dem så mycket, men jag är ju närmare, och det är kanske en annan grej också när ens dotter får barn, än när det är sonen som får det...
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?