• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • sagström

Så himla fint att det finns inbyggt liksom, det där med att vara när sitt syskon.

Jag har också både läst och hört från BM att bebisen inte behöver fixera sig, som bluegrass säger kan det ske när förlossningen börjar. Min bebis är ruckbar och det är jag nöjd med, känns som minimal risk att den skulle flytta sig nu.

• hellokitty

Vecka 38 (BF 30 maj) och mår utmärkt! Men så har jag säkert nästan en månad kvar med tanke på att jag fött de andra på BF +15, +15 o +11. Jobbar fram t.o.m. 30/5 så jag hoppas inte på bebis innan dess (är lärare o har betyg att sätta så vill hinna avsluta det först). Men fr.o.m. juni är det fritt fram för "bumlingen"! Och gärna lite senare än så, så hinner jag förbereda mig mentalt och kanske plocka fram lite babykläder o bädda spjälsängen. Kanske packa en bb-väska också.

• EQ85
    sagström skrev 2014-05-14 18:54:00 följande:
    Jag lät nog lite bitter sist (och framför allt på mannen när han framförde det) men det gick riktigt bra sen ändå. Jag är inne i en bra fas med mycket energi (för att vara v 39), men det där går så mycket upp och ner just nu, känner att senaste veckorna är en riktig bergochdalbana där ca 80% är upp och 20% ner.

Vad härligt att höra med din förlossning Bluegrass, ska lägga det på minnet. Minns ju hur det var sist, det känns som en drog precis efteråt och man vill bara göra om det, så otroligt häftigt att föda barn (när allt går som det ska). Mysigt också med syskonens reaktioner, ser fram emot det, våra tjejer är så förväntansfulla nu.

Just nu vågar jag mig inte på fler färdknäppar innan jag slutat jobba för de där förvärkarna tar kol på mig, får nog bli efter helgen.

EQ85, hade du bråck i underlivet också? Eller fick du inte ha sex för bråcken på benen?
    Jag hade ett par jobbiga förra grav (blygdläpparna) och trodde de skulle bli ännu värre denna gången men har faktiskt kännt av dem mycket mindre denna grav. De har liksom gått tillbaka mellan graviditeterna.
    jag hade en del med förra dottern, nu är det extremt.  benen är hemska och underlivet... de har lagt sig direkt efter förlossningen..
    därav vill jag gärna få igång kroppen.
    haft lite mys nu då jag vet att jag är öppen och tappen mogen. men ännu inga ordentliga värkar. får se helt enkelt om det vill sig eller ej.
    bluegrass skrev 2014-05-14 20:45:25 följande:
    Mårran- trorbijte det betyder ngt att den inte är fixerad. Hos många omföderskor gör den väl det precis när det startar?
    Bra att de kom på det där med GBS, det var ju i grevens tid!

Sagström- härligt med din energi!!

Apropå glädjen hos syskonen:

Här är i söndags när vi precis kommit hem

Och här är när de kollade på film nyss.
    De vill ha honom och gosa med honom väldigt mkt. Och han sover mest så han protesterar inte smile1.gif ! Väldigt mysigt! phpqNKrJS20880.jpg
    gud så mysigt!!!
  • MårranTre

bluegrass: härliga bilder, vilka fina barn

Tror förresten att min tvåa fixerade sig väldigt sent också, så det behöver inte betyda så mycket att det inte hänt än, nej :)

I dag har jag hängt med min mamma hela dagen. Hälsat på min mormor som är rätt skröplig. Har inte haft särskilt mycket känningar i magen. Lite tryck och stick neråt bara. Inga förvärkar, men sammandragningarna kan var alite molande ibland. Det känns som om INGET kommer att hända den här veckan... Siktar nog in mig på att det är åtminstone en vecka kvar för mig. 40+0 är på söndag.

Men det känns inte så tungt i dag faktiskt. Har lite mer tålamod i dag tydligen...

Helt skönt också att tassa omkring hemma och ha tid att ta det lugnt :)

(Imorgon kommer jag säkert att skrikgråta av otålighet igen )

• luspudel

Jag får också sådana där stunder av lugn. Gäller att njuta av den känslan för som du säger försvinner den ju rätt fort

Jag har också haft min mamma här idag, vi har varit ute med barnen nästan hela dagen. Skönt och jag mår bra. Har ont nu, trycker neråt i ländryggen (!). Har hela tiden sagt att det blir den 16:e, jag har känt det på mig, har höga förhoppningar inför natten som säkerligen kommer grusas

• MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-15 18:09:48 följande:
    Jag får också sådana där stunder av lugn. Gäller att njuta av den känslan för som du säger försvinner den ju rätt fort smile2.gif

Jag har också haft min mamma här idag, vi har varit ute med barnen nästan hela dagen. Skönt och jag mår bra. Har ont nu, trycker neråt i ländryggen (!). Har hela tiden sagt att det blir den 16:e, jag har känt det på mig, har höga förhoppningar inför natten som säkerligen kommer grusas smile5.gif
    Hoppas du har rätt om den 16nde!

Kan ju hända att det är bra med aktiviteter också, vara ute och röra på sig. Jag fastnar lätt vid datorstolen hemma annars... nu får man ju sjukt ont i rumpan av att sitta för länge också pga tyngden...

Det ska tydligen bli värmebölja här om ett par dagar, undrar hur man klarar det :-/
  • MårranTre

Oj nu fick jag veta av bm att jag har den där GBS-bakterien, alltså positivt svar på provet :-O Det betyder tydligen att jag måste åka in så snabbt som möjligt till förlossningen när det sätter igång, för att hinna få antibiotikadropp i en timme... lite tur i oturen, eller otur i turen eller vad man ska kalla det... Det var ju tur att jag hann ta provet i förväg, eftersom jag hade bakterien! Man undrar om den funnits där när de båda äldre barnen föddes också. Tur att det inte hände något med dem ifall jag hade bakterien då också!

Huj...

Nu när jag läste på det lite ser jag att bakterien har mer tid på sig att smitta ifall hinnorna går tidigt (det är ju det man alltid hör om tidig vattenavgång, att det ökar infektionsrisker), och mina hinnor har ju brustit bara minuter innan barnen kommit ut. Så kanske det har varit en bra grej i mitt fall att ungarna utsatts för bakteriefloran där nere en relativt kort tid :-/

Min mamma åkte hem emellan nu, för jag tänker att ifall något sätter igång under helgen så hinner hon komma tillbaka på 2 timmar (de bor 2 timmar härifrån). Men nu inser jag ju att maken nog får köra mig till förlossningen direkt och sedan åka tillbaka till ungarna medan min mamma kör hit, ifall det sätter igång nu när hon inte är här... Men det ordnar sig säkert. Tycker bara det är lite obehagligt att veta att en förlossning på under 4-5 timmar nu är en dålig sak, och kan öka risken för den där bakterien att smitta

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?