• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • MårranTre
    bluegrass skrev 2014-05-19 10:25:18 följande:
    Luspudel- spännande! Det kan väl vara sipprande fostervatten?

Heja heja heja er! Förstår att det börjar bli tungt och att ni är less. Med mitt första barn gick jag över 11 dagar, så jag vet hur dryg väntan är och hur oproportionerligt ledsen jag var varje morgon när det inte startat.

Men jag är ändå fortfarande avundsjuk på er som snart ska föda och uppleva första timmarna, första dygnet, första syskonmötet smile1.gif !
    Här är allt fortfarande bra. Didrik är en nöjd prick som äter, sover och bajsar mest. Han är nöjd i babysitter och har inga skrikperioder än.
    Min man är hemma denna v också. Det är väl först efter det som trebarnschocken kommer smile5.gif !

Ang kosthållning...
    Åt extremt onyttigt sista delen av grav och slutade träna i v 36. Har fortsatt äta onyttigt nu, nu är vi mkt inne på att unna oss och fira att han är här med diverse opastöriserade ostar, charkvaror, vin, choklad etc.
    Magen är en stor utåtstpende degklump och jag har absolut inga kläder som passar. Och har bara gått ned ca 7-8 av ca 16 kg.
    Men jag orkar inte tänka på det nu.
    Får ta tag i det senare. Jag var för att vara mig ovanligt vältränad och smal före denna grav, så jag har verkligen ett stort jobb framför mig om jag ska komma tillbaka dit.
    Men nu tänker jag fortsätta njuta och unna mig och räknar med att vara insvept i handduk på stranden i sommar smile1.gif !
    Åh det blev Didrik Hoppas det inte blir en så allvarlig trebarnschock
  • MårranTre
    Besa skrev 2014-05-19 11:27:56 följande:
    Hej tjejer förlåt att jag inte har skrivit eller uppdaterat. Jag vill först gratta bluegrass till er prins en mycket fin pojke och skönt att allt har gått bra. Jag har själv inte mått bra fått infektion på infektion att det nästan drabbades av blodförgiftning. Legat på sjukhus nästa en vecka och nu är man kommen äntligen hemma och vi mår bra. Har varit så sjuk att jag har knappt orkat hålla mitt eget barn så inget kul sen skulle man hålla på med amningen så det var ingen dans på rosor. Nu känner jag att jag kan njuta. Tycker bara att det är så jäkla tråkigt att man ska få sina bakterier direkt efter förlossningen som orsakade det hela. Snart kommer era sötnosar tjejer så ni kan njuta era små liv...
    Åh, det låter hemskt jobbigt, men vad skönt att det börjar gå mot det bättre! Tänkte på dig, så det är trevligt att höra hur det gått
  • MårranTre

Har precis suttit i fåtöljen och haft förvärkar med 15 minuters mellanrum i någon timme... men de känns inte tillräckligt skarpa ännu för att jag ska känna att det är på riktigt :-/ Man känner sig som en rostig gammal maskin som liksom försöker starta upp sig... Men alla små värkar ger mig hopp nu :) Så vi ska se om det drar igång under kvällen, eller om magen tar en paus och det blir ett par dagar att vänta ännu (senast kom dessa förvärkar typ 2 dagar innan själva förlossningen... hoppas på att få se lite slempropp lossna snart...)

• bluegrass

Besa- vad roligt att höra från dig. Men vad tråkigt med en så jobbig start. Skönt att det vänt nu! Hoppas att amningen löser sig och att du får ha det lugnt och bra nu!

Mårran- spännande! Har det fortsatt?

• sagström

Besa; vad fint att höra från dig, har undrat hur det har gått. fasen vad segt att du fått de där infektionerna, du får ta det extremt lugnt nu så du kryar på dig.

Bluegrass; jag var 20kg plus förra veckan och fortsätter upp men jag ska ta mig 17 också unna mig både ost och vin när bebisen kommer, som man har längtat.

Cyklar dock fortfarande så rör mig lite i alla fall. Idag hade jag möte på banken upp vid Sahlgrenska här i Gbg vilket ligger uppe på ett berg, hade bara en kvart på mig så fick pinna på en del. Har man tur så sätter det ju igång lite också.

Luspudel och Mårran; hej på, hoppas det är riktiga symptom och inga falska larm ni känner. Uppdatera hur det går.

Här är lugnt sen en vecka, ingen färdknäpp o helgen, mannen har så mycket på jobbet så han v

• Tezza

Mårrantre- känner likadant!! Har värk med typ 10-15 min mellan i ca 1,5 h nu! Tycker mig att de är starkare än tidigare förvärkar!!

Har Bf idag, se om dessa värkar ökar i styrka och frekvens eller om de avtar ännu en gång!!!

• luspudel

Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3

• hundtok
    luspudel skrev 2014-05-19 21:21:37 följande:

Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick smile2.gif Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3

Stort grattis!
  • Tezza

Grattis luspudel!!!!
    Ååå vill oxå att mitt ska komma igång nu!!!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?