• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • sagström

God morgon. Verkar bli en till svettig dag här. Jag gillar sommar i all ära men inte 27* i v vecka 40.

Idag har jag bf! Sov dåligt i natt, både värme men framför allt något hopp om att kan-inte-bebisen-få-komma-i-tid-denna-gången.

Var hos BM igår, alla värden var precis som vanligt, blodtrycket har gått upp lite men är fortfarande bra. Igångsättning 43+0 om inget händer dvs 7/6. Hoppas inte, har liksom räknat att hon är ute då, min mamma som ska passa barnen är borta den helgen. Finns back ups men hade gärna velat att hon tog dem.

Inte en enda grej inbokad idag och känner mig redan otroligt rastlös.

Igår blev det sex, lite känningar idag, bastu har vi ju så får ge mig på lite städning kanske.

Jaqueline, fy vad jobbigt med migrän, hoppas det är ett tecken på att det sätter igång nu.

Härda ut tjejer, snart är vi där. Kommer nog kika in här typ 20 gånger idag så otålig jag är just nu.

Vad gör ni idag?

• emmelina

Igångsättning idag. 39+5. Ligger på förlossningen med ctg nu och väntar på läkaren. Spännande! Tror inte jag är mogen något så det blir nog gel som vid tidigare igångsättningar. Kan dra ut på tiden men jag hoppas bebis kommer inatt iaf!

• MårranTre

God morgon

Jacqueline: hemskt med migrän! Men hoppas det är tecken på att något är på gång...

EQ85: hoppas myset funkar! Funderade lite på att testa igår, men så satt mannen uppe och så på hockey och jag ver egentligen sjukt trött och ville inte ha värkar kl 22 på kvällen

hej massabarn! Sjätte barnet! Inte illa!

Själv hade jag massor av underligheter på natten. Vaknade av en riktigt ond förvärk kl 23.30, och tänkte "NU börjar det ju kännas mer rätt det här!" men sen skulle det vara himla jobbigt att åka och föda den tiden på dygnet så önskade lite också att det skulle avta och att jag hann sova en natt till... det kom inga mer förvärkar sen, men har haft värre foglossning och väldigt ömt och mycket ilande neråt. Så något har tydligen varit på gång där under natten. Också nu på morgonen har det ilat och stuckit väldigt mycket. Och sammandragningarna känns väldigt starkt under magen, som om det verkligen drar där. Det är väl huvudet som trycker på nu och gör "inre hinnsvepning" När det känns så mycket så får man lite hopp igen om att det kan börja snart...! 40+5 i dag! Hoppas på att det startar idag eller imorgon nu!! Men så kan det ju lugna sig igen... men känner mig så otroligt redo! Glädjen jag kände igår kväll när den där ena förvärken gjorde riktigt ont

Känner mig rätt yr i bollen i dag. Trött och yrvaken på något vis. Och spänningen stiger...

Har tänkt en del på könet senaste dygnet. Det är hela tiden en flicka som dyker upp i fantasierna. Drömde också något om att jag hade en äldre bebis och att det var en flicka... får se om den intuitionen är rätt...

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-23 08:10:54 följande:
    God morgon. Verkar bli en till svettig dag här. Jag gillar sommar i all ära men inte 27* i v vecka 40.
    Idag har jag bf! Sov dåligt i natt, både värme men framför allt något hopp om att kan-inte-bebisen-få-komma-i-tid-denna-gången.
    Var hos BM igår, alla värden var precis som vanligt, blodtrycket har gått upp lite men är fortfarande bra. Igångsättning 43+0 om inget händer dvs 7/6. Hoppas inte, har liksom räknat att hon är ute då, min mamma som ska passa barnen är borta den helgen. Finns back ups men hade gärna velat att hon tog dem.

Inte en enda grej inbokad idag och känner mig redan otroligt rastlös.
    Igår blev det sex, lite känningar idag, bastu har vi ju så får ge mig på lite städning kanske.

Jaqueline, fy vad jobbigt med migrän, hoppas det är ett tecken på att det sätter igång nu.

Härda ut tjejer, snart är vi där. Kommer nog kika in här typ 20 gånger idag så otålig jag är just nu.
    Vad gör ni idag?
    jätterastlös jag med! Kommer också titta in ofta
  • MårranTre
    emmelina skrev 2014-05-23 09:12:08 följande:
    Igångsättning idag. 39+5. Ligger på förlossningen med ctg nu och väntar på läkaren. Spännande! Tror inte jag är mogen något så det blir nog gel som vid tidigare igångsättningar. Kan dra ut på tiden men jag hoppas bebis kommer inatt iaf! smile1.gif
    Ååh, lycka till!!! Hoppas det inte drar ut på tiden!!
  • sagström

emmelina; lycka till! Tänk att du snart får träffa din lilla bebis.

Massabarn; välkommen, inte dåligt med 6 stycken. De flesta av oss (från början i alla fall) väntar vår nr 3, känns ganska lagom i mitt fall men man ska väl aldrig säga aldrig. När har dina tidigare kommit. Tror att vi här i tråden som är kvar alla har bf som passerat eller ligger inom 1 vecka så hoppas på att det kommer massa små här snart.

Mårran; åh, alla dessa luringar, känner igen det där att man blir så glad när det händer något, samtidigt vill man inte tro för mycket och bli besviken. Jag har molvärk idag, alltid något, inte ett tecken på 1 1/2 vecka innan.
    vad spännande att ni inte vet vad det blir. Tror du det blir en tjej? VI har vetat varje gång, jag ville att det skulle bli en överraskning nu men min man var så otroligt bestämd så han övertalade mig.

Lyckades ragga upp en kompis på fika om en stund så ett par timmar inbokade nu så man kan glömma den här väntan.

• MårranTre

sagström: med första barnet visste vi att det blir en pojke, syntes tydligt på UL, och vi frågade också efter det. Men det är nog mest barnens pappa som velat veta! Var inte så stor skillnad för mig... Med andra barnet vågade inte ULskötaren säga för det var oklart. Så då visste vi inte heller. Var otroligt överraskad att det blev en tjej då! Var helt inställd på att vi bara får pojkar av någon anledning. Och nu vågar jag inte riktigt gissa, eftersom det blev fel förra gången :) Mannen har varit så otålig nu med könet, vi har ju fått massor med UL pga sätesbjudningen och koll på moderkakan, men då har man ju inte velat störa dem med frågor om könet Men tänker på ngt vis att när det inte syns så bra så är chansen större för tjej, inget som sticker ut mellan benen

• MårranTre

Usch värmen just nu funkar inte bra med den här kroppen. Blir alldeles tung i huvudet och liksom skakig

Kom ihåg att dricka vatten om ni har samma värmebölja som vi har här nu!

• Tiger grr

BF+2 och inga nya känningar, en del tryck och ont som vanligt.
    Hade jätte svårt att sova sammanhängande inatt, vaknade säkert en 8-9 ggr. Ont i dumma körteln, ryggen och magen och svettas riktigt mkt tydligen. Vaknar blöt om håret och över bröstet nästan. Samma nu också, jag har sovit nästan hela dan. Tvingade i mig frukost imorse, har ingen aptit. :(

Kommit på ett komplement till mina alvedon igår. Är ju så less på smärtan så jag vet inte vart jag ska ta vägen så jag isade körteln en kvart eller så, och det funkade. :D den blir som avtrubbad och ilar inte lika mkt, effekten håller typ 1-2 timmar. Är överlycklig, gjort stor skillnad på humöret att inte ha ont konstant.

• sagström

Tiger; låter inte kul med körteln. Vet ju att de kan svullna upp en del när man har ngt i kroppen (och då syftar jag snarare på infektion än bebis) men visste inte att det kunde göra så ont. Vad sa läkaren?

Jag har hämtat stora tjejen tidigt på dagis så var vi lite i parken och matade fåglarna och hann med en till fika med kompisar idag. Nu ligger vi halvnakna i sängen med fläkten på oss, så himla varmt det är.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?