• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • bluegrass

Tiger- wohoo! Då borde det ju dra igång! Tack !

Tänk att ni är så himla nära nu! Är som sagt lite avis !

• MårranTre

Åh tack för hejarop!

sagström: "Min BM sa att det kan sätta igång för oss omföderskor och sen lägga av och att det då händer mycket i kroppen så när det sen sätter igång igen kan det gå väldigt snabbt." Det här låter väldigt bra!!

Jag lyckades sova ett par timmar nyss och vaknade alldeles vrålhungrig, så har vräkt i mig pasta nu... Och det molar och är oroligt i magen, så man känner nog att något har hänt. Väntar nu på mer riktiga värkar igen Har inte börjat komma regelbundet än...

bluegrass: ljuvliga barn! Det låter härligt det där tredjebarnslivet :)

Och det verkar ju vara på g för fler nu på samma gång!! Spännande!

Och valet ja... här i Finland gick det högextrema partiet (Sannfinländarna) framåt mycket mer 2010 i riksdagsvalet, nu fick de inte lika mycket framgång, men är ändå bland de fyra största partierna nu. Och en som blev invald med massor av röster är en riktigt skrämmande typ som till och med dömts för hets mot folkgrupp och skriver helt vidriga saker på sin blogg... verkligen inte långt från att vara en ordentlig nazist. När man själv är svenskspråkig här så råkar man också ut för deras nationalistiska projekt (det har bott svenskspråkiga i Finland sedan medeltiden, men för c. 150 år sedan var det olika grupper som ville förfinska hela landet, och det är samma typs nationalism som de kör med fortfarande). Det är så underligt, för har både finska och svenska rötter, så sitter man där och är inte "en sann finländare". Väldigt obehagligt.

• MårranTre

"högerextrema" ska det ju stå där uppe. Kanske man är lite för lullig för att snacka politik när man sovit 2-3 timmar...

Nu tänker jag äta glass! Har känt lite svaga värkar igen nu. Tror att jag får ta en varm dusch och se om det sätter fart på kroppen. Men väntar tills mannen hämtat hem ungarna först...

• sagström

Men åh, känns som att det är väldigt nära för er båda Mårran och Tiger! Så himla spännande.

Här händer absolut inget på bebisfronten, men jag har släppt lite att jag gått över tiden. Bf +3 idag, första dagen var lite vacuum men nu är det nästan som att "vi får väl se om det blir nån bebis" och fram tills dess försöker jag sysselsätta mig med lite av varje.

Bluegrass; han är så söt din lille bebis. Och bebislivet låter ju alldeles fantastiskt, längtar massor. Lite orolig för min lilla bara som snart är 2 1/2, hon är så bestämde och pratar fortfarande väldigt lite. Känns som att det kommer släppa väldigt snart oh då hoppas jag det blir lite lugnare. Hon har fria tider på dagis som tur är så om hon är för jobbig så får mannen hämta och lämna henne om dagarna så får vi ta fighterna ihop med henne.

Mårran; blåser liknande vindar i hela Europa verkar det som men bra ändå att de fick färre procent. Vart i Finland var det du bodde? Minns inte om du skrivit det? Pratar ni svenska hemma?

Tiger; vad skönt att det verkar ha vänt. Hoppas nästa det tar en dag eller två till innan bebisen kommer nu då så du hinner samla lite krafter.

• Tiger grr

Såhär länge har hon inte lurats förut så jag vågar nog säga att latensfasen börjat. Har typ 20-25 min emellan värkarna, ganska milda än så länge. Hoppas på att få träffa bebis inatt. :D

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-26 15:46:12 följande:
    Men åh, känns som att det är väldigt nära för er båda Mårran och Tiger! Så himla spännande.

Här händer absolut inget på bebisfronten, men jag har släppt lite att jag gått över tiden. Bf +3 idag, första dagen var lite vacuum men nu är det nästan som att "vi får väl se om det blir nån bebis" och fram tills dess försöker jag sysselsätta mig med lite av varje.

Bluegrass; han är så söt din lille bebis. Och bebislivet låter ju alldeles fantastiskt, längtar massor. Lite orolig för min lilla bara som snart är 2 1/2, hon är så bestämde och pratar fortfarande väldigt lite. Känns som att det kommer släppa väldigt snart oh då hoppas jag det blir lite lugnare. Hon har fria tider på dagis som tur är så om hon är för jobbig så får mannen hämta och lämna henne om dagarna så får vi ta fighterna ihop med henne.

Mårran; blåser liknande vindar i hela Europa verkar det som men bra ändå att de fick färre procent. Vart i Finland var det du bodde? Minns inte om du skrivit det? Pratar ni svenska hemma?

Tiger; vad skönt att det verkar ha vänt. Hoppas nästa det tar en dag eller två till innan bebisen kommer nu då så du hinner samla lite krafter.
    bor i Åbo på västkusten, och vi pratar bara svenska hemma (jag har en finskspråkig mamma, men jag blev tyvärr inte helt tvåspråkig pga jag har bott länge i Göteborgstrakten som barn :)
  • MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-26 15:56:21 följande:
    Såhär länge har hon inte lurats förut så jag vågar nog säga att latensfasen börjat. Har typ 20-25 min emellan värkarna, ganska milda än så länge. Hoppas på att få träffa bebis inatt. :D
    ÅH! Lycka till i natt! Jag har bara enstaka värkar då och då... men de känns mycket! Så väntar ivrigt på att något ska hända den här natten... Har vilat hela dagen, så hoppas att jag inte blir helt utmattad... men känner mig på gott humör, och hormonerna verkar göra att man klarar sig med väldigt lite sömn.
  • EQ85

ååååh vad mkt som händer här! hoppas ni får rejäla värkar nu

jag va på samtal och återbesök idag på spec-mödra.
    fick tid för igångsättning på fredag, ska ringa dit på morgonen o få en tid, sen ska det tas blodprover så allt är okej i kroppen =)
    och sen igångsättning.

jag är så lycklig, samtidigt är jag lite nervös. tänk att det bara är 3,5 dagar kvar nu :D

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?