• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr

kl.17.11 kom vår lilla prinsessa. 3600 g tung och 50 cm lång. hon är underbar, är helt käär. Hjärta

allt gick väldigt fort där efter lunch. värkarna kom igång med 4-6 min mellanrum kring 13.30 och vips en timme senare va jag öppen 5 cm och ja 17.11 kom hon. :) mkt nöjd med förloppet och jag och min sambos teamwork. ganska imponerad då det var hans första förlossning och inte mkt påläst. hehe ;D

nu myser vi på förlossningshotellet. Solig

• bluegrass

Tiger- åh vad härligt!!! Stort varmt grattis! Vad skönt med en så bra förlossning.

Mårran- hur går det för dig?

Sagström- heja dig! Förstår att det är segt och känns avlägset nu. Förstår också att det känns nervöst med 2,5-åringen. Skönt att hon har fria tider på fsk. Min mellankille har precis fyllt tre och det har hänt enormt mkt sista halvåret. Inte minst språkligt, men det går att resonera på ett annat sätt med honom nu också. Så även om det blir jobbigt o början går det fort till hon säkert känns mkt större och mindre krävande.

EQ85- vad härligt med igångsättning på fre!! Min igångsättning nu med Didrik var en otroligt bra förlossning!

Sissan och hundtok- stort grattis!

Vi var på BVC idag och Didrik har gått upp 410 g på 7 dagar, helt galet! Inga problem med mjölktillgång alltså. Tänk om jag kunde minska i vikt lika snabbt som han ökade, gärna procentuellt!
    Han väger nu 4300g och är 55 cm lång.
    Blir nog en riktigt tjock bebis om ett par månader!

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-27 22:38:20 följande:
    kl.17.11 kom vår lilla prinsessa. 3600 g tung och 50 cm lång. hon är underbar, är helt käär. Hjärta

allt gick väldigt fort där efter lunch. värkarna kom igång med 4-6 min mellanrum kring 13.30 och vips en timme senare va jag öppen 5 cm och ja 17.11 kom hon. :) mkt nöjd med förloppet och jag och min sambos teamwork. ganska imponerad då det var hans första förlossning och inte mkt påläst. hehe ;D

nu myser vi på förlossningshotellet. Solig
    Grattis Tiger grr!!! Underbart :)
  • MårranTre

Här har det varit en lugn natt till. Bara enstaka värkar igår. Var på mvc i morse och allt var bra och jag mår ju bra (förutom tålamodet). Efteråt var jag på lunch med min mamma och handlade mat, och har precis börjat få lite svaga värkar igen. Får se om det fortfarande är latensfas den här gången. Kom med 20 minuter emellan så...

Men i morse var jag riktigt låg. Känns som om det inte kommer att hända något alls. Så kommer dessa enstaka värkar ibland och liksom retas med en :/

Är på 41+3 i dag. Ångest.

Har tid för överburenhetskontroll på måndag, då det blir 42+1.

Men får fortsätta ta det lugnt och göra trevliga saker. Femåringen har sin sista dagisdag någonsin idag. Och sen kommer skolavslutningarna här (ni har kanske senare i Sverige?).

Får se om man hinner få en majbebis...

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-27 20:46:26 följande:
    EQ85; samma som mig.

Hur går det tjejer? Tiger?
    Det enda som händer här är att magen fortsätter växa. Nu i v 41 känns den ännu större, den går liksom uppåt.
    Jo jag tycker att rumpan sticker ut mer nu i slutskedet, och när bebis trycker på med fötterna lyfts rumpan jättehögt upp! Bebis växer ju fortfarande, trots att huvudet sjunker neråt.

Prövar verkligen på tålamodet det här att gå över till vecka 41 och 42...
  • sagström

Tiger grr; stort grattis! Så härligt att höra. Upplyftande med alla fina förlossningar, njut nu.

Mårran; åh, din stackare. Jag är på 40+5 idag och jag kan tänka mig att det inte blir lättare. Har tagit en fika i solen med en kompis, fördelen med att gå och vänta är att man hinner med sånt men jag är sjukt trött idag. Sover så himla dåligt. Jag blir ansträngd bara att ligga ner nu så det tar två timmar att somna på kvällen från att jag släcker lampan. Ikväll blir det nog en ny dos av de där tabletterna jag tog förra veckan, hade varit skönt med lite fler timmar.

Jag vill också ha en majbebis! Har börjar inse att det kanske inte blir det.

Blir tokig på min svärmor (som jag är tokig på i vanliga fall med) som ringer varje dag och ojjar sig och tycker så synd, orkar inte med hennes sympatier just nu, inte rätt läge att pröva vår relation. Skrev ett lagom trevligt sms tillbaka där jag svarade att "jag lovar att vi hör av oss om det händer ngt, du behöver inte oroa dig", ångrar nästan redan.

Är din man fortfarande hemma Mårran? Förstår att du har press på dig nu när de andra också går och väntar.

Jag är sjukt sugen på att svara till våra mammor nästa gång att vi är på väg in, de är ju mer nojjiga än oss, de är liksom de som gör att situationen känns ännu mer hetsig. Får se vad mina hormoner säger.

• sagström

Sitter på balkongen och har precis skrivit klart när jag ser svärmor komma på gården. Hon har köpt en elle och några praliner från ett fint chokladströssel här i stan. Åh, vad hemsk jag kände mig. Hon kom upp en stund och pratade i alla fall och nu ska jag lägga mig med tidningen i soffan.

Mårran; kolla din inbox.

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-28 13:44:32 följande:
    Sitter på balkongen och har precis skrivit klart när jag ser svärmor komma på gården. Hon har köpt en elle och några praliner från ett fint chokladströssel här i stan. Åh, vad hemsk jag kände mig. Hon kom upp en stund och pratade i alla fall och nu ska jag lägga mig med tidningen i soffan.

Mårran; kolla din inbox.
    Svar finns i din inbox :)

Jag irriterar mig mest på att varje gång jag eller mannen ringer till någon så tror de att man fött barn... och man måste börja varje samtal med "inte ännu!".

Mannen har varit på jobbet i dag, men som tur är det inte så svårt för honom att komma hem om det sätter igång (tar 30-45 minuter nog).

Min mamma är som tur tålamodet själv. Det man behöver är precis någon som finns till men inte frågar så mycket eller visar någon otålighet själv... Nyss dammsög hon lite här
  • luspudel

Livet som trebarnsmamma: glömde bort lillemans första Bvc-tid igår, hoppsan. Väldigt tyst här i tråden, hoppas ni mår bra!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?