• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • MårranTre

Är det förresten någon här som testat dricka hallonbladste? Lär vara bra för starkare sammandragningar. Kom precis ihåg att jag fick det tipset förra gången, och drack faktiskt lite då, men omöjligt att veta ifall det har någon skillnad...

Men är så desperat nu så ska nog köpa och testa. Det smakar ju inte illa ändå. Problemet är väl bara att man borde ha druckit det i flera veckor redan?? Om det nu alls funkar...

• hundtok
    EQ85 skrev 2014-05-27 09:31:12 följande:
    grattis!!!! =) 
    lite nyfiken, vad fick du för igångsättning?
    jag ska sättas igång på fredag =)
    Jag var i 38+4 och var öppen 2 cm så de tig hål på hinnorna. Detta gjordes kl 12. Kl 13.30 hade jag inga känningar alls så jag fick värkstimulerande dropp. Fick små små värkar efter någon timme, de var knappt onda. 17.10 höjdes droppet 4 cm öppen. Och sen fattade min kropp galoppen och droppet stängdes av pga intensiva värkar och ut kom hon som en raket kl 18.20. Fattade inte att hon var född redan när de la upp henne på mitt bröst. Hade ju knappt krystat liksom (krystade två timmar förra gången). 15 min innan hon kom frågade de om jag ville ha epidural men det hanns inte med. Bm trodde inte att det skulle gå så snabbt så inget var framdukat eller fixat. Men eftersom jag inte sprack är jag supernöjd med min förlossning även om det var riktigt jobbigt på slutet och jag hade panik av smärta. Krystvärken kom som en befrielse om man jämför. Idag är jag väldigt öm på näsan så jag verkar ha haft ett stadigt tag om lustgasen iaf :)
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-27 10:09:38 följande:
    Utflykt är ett bra tips! I dag ska vi i varje fall åka till mina föräldrars lägenhet och få lunch av dem. Och tänker åka in till biblan när vi hämtar skolbarnet också :) (men tänker att man kanske måste ha bb-väskan med sig i bilen för säkerthets skull smile2.gif då hinner man ju snabbt in till sjukhuset sen ifall det skulle börja hända mitt i stan helt plötsligt!!

Åh, måste vara tungt med två så små barn samtidigt som det kommer en till!
    ja för då kanske man kopplar bort tankarna, och är man glad bildas ju oxytocin som hjälper till vid förlossning ;)

ja det är rätt tufft. nu är båda i varsin sorts trots ålder så denna morgonen va INTENSIV... :(
    hundtok skrev 2014-05-27 10:20:09 följande:
    Jag var i 38+4 och var öppen 2 cm så de tig hål på hinnorna. Detta gjordes kl 12. Kl 13.30 hade jag inga känningar alls så jag fick värkstimulerande dropp. Fick små små värkar efter någon timme, de var knappt onda. 17.10 höjdes droppet 4 cm öppen. Och sen fattade min kropp galoppen och droppet stängdes av pga intensiva värkar och ut kom hon som en raket kl 18.20. Fattade inte att hon var född redan när de la upp henne på mitt bröst. Hade ju knappt krystat liksom (krystade två timmar förra gången). 15 min innan hon kom frågade de om jag ville ha epidural men det hanns inte med. Bm trodde inte att det skulle gå så snabbt så inget var framdukat eller fixat. Men eftersom jag inte sprack är jag supernöjd med min förlossning även om det var riktigt jobbigt på slutet och jag hade panik av smärta. Krystvärken kom som en befrielse om man jämför. Idag är jag väldigt öm på näsan så jag verkar ha haft ett stadigt tag om lustgasen iaf :)
    tack för att du delade med dig =)
    jag va öppen 1,5-2 nu igår så får se hur den är på fredag. men talades om en cytotec under tungan och sen när jag öppnat mig mer tar dem hinnorna. men så hör man så mkt dåligt om cytotec från människor runtomkring.
    läkaren borde väl ej ge mig det om det innebär en fara???

• Sissan06

Hej o grattis till er som fått bebis! I torsdags kväll 22/5 kom vår lillebror Elton till världen! I v 39+1. Allt gick bra o snabbt. Etablerade värkar vid 17 o han är född kl 20.24. Kom på tre krystvärkar! Ingen bedövning, endast massage o TENS. En bra förlossning men nu efter andra gången är det stopp! :) Lycka till ni som väntar!

• Tiger grr

Jag är i gränslandet, som jag befarade. 1,5cm tapp kvar men öppen 3 cm. Vi är iväg på lunch nu och får en ny bedömning runt kl.14. Hoppas det hänt ngt mer tills dess annars blir det att få lite smärtstillande och hem och sova. (Vilket inte heller vore helt fel)

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-27 12:09:57 följande:
    Jag är i gränslandet, som jag befarade. 1,5cm tapp kvar men öppen 3 cm. Vi är iväg på lunch nu och får en ny bedömning runt kl.14. Hoppas det hänt ngt mer tills dess annars blir det att få lite smärtstillande och hem och sova. (Vilket inte heller vore helt fel)
    Ojoj, har en känsla av att vi är i lite samma läge! Har inte fått någon inre undersökning förstås, men gissar att jag ligger på något liknande... Håller tummarna för att det går igång för dig ändå! (Eller att du får sova ut ordenligt före)
  • sagström

Tiger; åh vad segt. Man vill ju att det ska gå fort nu när man har ett par förlossningar bakom sig. Hoppas verkligen det kommer igång ordentligt. Håller tummarna för dig.

Jag blir alldeles kallsvettig om fötterna när jag läser om allas värkar och livmoderhalsar etc, hjälp tänk att det snart är dags! Men som vanligt väääldigt lugnt här.

Mårran; skönt för dig att komma ut lite. Har haft min kompis med bebisen här och gosat lite. Jag träffar den flera gånger i veckan och hon säger varje gång att det är bra att sniffa på nyfödda för att få igång sin egen förlossning, får

Se om det hjälper.

Har hört talas om hallonbladste många gånger men orkar inte pröva. Man måste väl dricka rätt mycket?

Hundtok; låter som en väldigt bra förlossning, grattis igen.

Eq85; åh, jag som är nervös för min 2,5 åring, du kommer ha händerna fulla! 3(?) blöjbarn. Vad har du för "sort" på de två du har hemma?

• MårranTre

Gått omkring på stan nu, köpt kort åt dagispersonal osv. Fick sedan en lång stark värk i bilen. Men så stannade det vid det :/ Så promenader sätter nog igång sammandragningarna, men det finns sedan ingen garanti för att det går igång ordentligt sen. Men antar att varje värk ändå gör någon liten nytta på livmoderhalsen osv.

Nu ska jag dricka en kopp av det där teet och vila.

Och grattis till Sissan06

• EQ85

Jag har två flickor ;) och nu blir det en tredje.

Tiger grr skrev 2014-05-27 12:09:57 följande:

Vad sa dom????
  • sagström

EQ85; samma som mig.

Hur går det tjejer? Tiger?
    Det enda som händer här är att magen fortsätter växa. Nu i v 41 känns den ännu större, den går liksom uppåt.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?