MårranTre skrev 2014-05-27 10:09:38 följande:
Utflykt är ett bra tips! I dag ska vi i varje fall åka till mina föräldrars lägenhet och få lunch av dem. Och tänker åka in till biblan när vi hämtar skolbarnet också :) (men tänker att man kanske måste ha bb-väskan med sig i bilen för säkerthets skull
då hinner man ju snabbt in till sjukhuset sen ifall det skulle börja hända mitt i stan helt plötsligt!!
Åh, måste vara tungt med två så små barn samtidigt som det kommer en till!
ja för då kanske man kopplar bort tankarna, och är man glad bildas ju oxytocin som hjälper till vid förlossning ;)
ja det är rätt tufft. nu är båda i varsin sorts trots ålder så denna morgonen va INTENSIV... :(
hundtok skrev 2014-05-27 10:20:09 följande:
Jag var i 38+4 och var öppen 2 cm så de tig hål på hinnorna. Detta gjordes kl 12. Kl 13.30 hade jag inga känningar alls så jag fick värkstimulerande dropp. Fick små små värkar efter någon timme, de var knappt onda. 17.10 höjdes droppet 4 cm öppen. Och sen fattade min kropp galoppen och droppet stängdes av pga intensiva värkar och ut kom hon som en raket kl 18.20. Fattade inte att hon var född redan när de la upp henne på mitt bröst. Hade ju knappt krystat liksom (krystade två timmar förra gången). 15 min innan hon kom frågade de om jag ville ha epidural men det hanns inte med. Bm trodde inte att det skulle gå så snabbt så inget var framdukat eller fixat. Men eftersom jag inte sprack är jag supernöjd med min förlossning även om det var riktigt jobbigt på slutet och jag hade panik av smärta. Krystvärken kom som en befrielse om man jämför. Idag är jag väldigt öm på näsan så jag verkar ha haft ett stadigt tag om lustgasen iaf :)
tack för att du delade med dig =)
jag va öppen 1,5-2 nu igår så får se hur den är på fredag. men talades om en cytotec under tungan och sen när jag öppnat mig mer tar dem hinnorna. men så hör man så mkt dåligt om cytotec från människor runtomkring.
läkaren borde väl ej ge mig det om det innebär en fara???