• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Tiger grr

Nej, han gjorde ingen snabbsänka, det hade ju varit bra kanske. Varför måste man be om allt nuförtiden? Är det inte därför man går till läkaren, för att de vet mer och ska kolla sånt där? han tyckte heller inte citodon va ngn bra idé eftersom fostret blir påverkat av det.

men näe, det är ingen varböld, den är mer svullen än hård. skulle ju vara bra att få typ en diagnos så man vet på ett ungefär när man kan väntas bli bra igen. kommer det gå över av sig själv eller är det liksom meningen att man ska må skit nu fram till förlossningen och sen få hjälp? jag är jätte dålig på att be om hjälp, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om jag skulle ringa förlossningen. ??

varning för läskig bild. ;(

• MårranTre
    Tiger grr skrev 2014-05-24 11:35:25 följande:

Nej, han gjorde ingen snabbsänka, det hade ju varit bra kanske. Varför måste man be om allt nuförtiden? Är det inte därför man går till läkaren, för att de vet mer och ska kolla sånt där? han tyckte heller inte citodon va ngn bra idé eftersom fostret blir påverkat av det.

men näe, det är ingen varböld, den är mer svullen än hård. skulle ju vara bra att få typ en diagnos så man vet på ett ungefär när man kan väntas bli bra igen. kommer det gå över av sig själv eller är det liksom meningen att man ska må skit nu fram till förlossningen och sen få hjälp? jag är jätte dålig på att be om hjälp, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om jag skulle ringa förlossningen. ??

varning för läskig bild. ;(

ajaj :(

Har aldrig själv haft svullen lymfkörtel, så har inga goda råd alls.

Det värsta jag har nu är att pga torra och variga börstvårtor så blir de där knölarna man normalt har på vårtgården också lätt svullna och irriterade, men det går alltid ner efter några timmar, och med hjälp av mycket salva...
  • sagström

Tiger; Är det i armhålan? Fick för mig att det var på halsen av nån anledning.

Den ser ju jättesvullen ut. Har du nån som kan passa dina barn och du tar med dig mannen till läkaren? Tycker du ska kolla upp det.

Hur mår du just nu? Förstår att men inte vill åka iväg om man har hög feber, då orkar man ju inget.

Jag tycker att du ska ringa förlossningen och säga att du är väldigt orolig då du har gått över tiden och nu fått en jättesvullen lymfkörtel samt feber och mår inte alls bra. Du kan säga att du är rädd för att det kan ha med graviditeten att göra samt om det kan vara något som påverkar bebisen.

Just oro för barnet i magen tror jag de tar på mer allvar. Vill du bli igångsatt nu? I så fall kan du ju alltid lägga till att du tycker att bebisen har rört sig mindre. Det måste vara jättejobbigt för dig, tycker jag har det jobbigt som bara är "vanligt gravid" på övertid.

Mårran; har du redan sår på brösten? Jag försöker härda mina lite nu för slippa när bebisen kommer.

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-24 13:18:58 följande:
    Tiger; Är det i armhålan? Fick för mig att det var på halsen av nån anledning.
    Den ser ju jättesvullen ut. Har du nån som kan passa dina barn och du tar med dig mannen till läkaren? Tycker du ska kolla upp det.
    Hur mår du just nu? Förstår att men inte vill åka iväg om man har hög feber, då orkar man ju inget.
    Jag tycker att du ska ringa förlossningen och säga att du är väldigt orolig då du har gått över tiden och nu fått en jättesvullen lymfkörtel samt feber och mår inte alls bra. Du kan säga att du är rädd för att det kan ha med graviditeten att göra samt om det kan vara något som påverkar bebisen.
    Just oro för barnet i magen tror jag de tar på mer allvar. Vill du bli igångsatt nu? I så fall kan du ju alltid lägga till att du tycker att bebisen har rört sig mindre. Det måste vara jättejobbigt för dig, tycker jag har det jobbigt som bara är "vanligt gravid" på övertid.

Mårran; har du redan sår på brösten? Jag försöker härda mina lite nu för slippa när bebisen kommer.
    Har haft kliande utslag ända sedan vintern, mest på benen, men det kommer och går på brösten också. Oroar mig lite för att det blir värre sen när amningen börjar, men hoppas också på att det är något hormonellt och att det kanske kan bli bättre när man inte är gravid mer.... har annars atopiska hudutslag då coh då, och ganska ofta sätter de igång pga olika hormonella ändringar. Men det är salva och luftning som gäller hela tiden. Det läker emellanåt och vet inte varför de sedan igen blir så torra så att det spricker :(
  • bluegrass

Tiger- oj vad svullet!
    Dumt att de inte tog ngn sänka. Förstår inte alls hur läkaren resonerade. Det är ju snarare ännu viktigare att behandla infektioner hos gravida. Jag tycker att du ska säga precis som det är till förlossningen; att du har hög feber, frossa och en jättesvullen lymfkörtel. Fråga om infektionen kan påverka bebisen negativt, om du inte borde komma in och ta en sänka och ev ha antibiotika.

Jag hade bihåleinflammation i v 38 eller nåt och åt penicillin. Gyn var då måna att kolla om CRP och se efter att det sjönk som det skulle fast de egentligen ju inte alls har med sådana infektioner att göra. Tycker absolut du ska ringa, de är ju till för att hjälpa till med funderingar och detta är ju viktigt!
    Och jag åt rätt mkt citodon när jag hade som värst ont i bihålorna!

Krya på dig!

• bluegrass

Mårran- vad jobbigt med sprickorna!
    Jag har fått stora sprickor i vä bröst nu av amningen. Gör riktigt ont att amma. Längtar till det går över. Hoppas det läker fort för dig!

• Tiger grr
    bluegrass skrev 2014-05-24 15:44:01 följande:
    Tiger- oj vad svullet!
    Dumt att de inte tog ngn sänka. Förstår inte alls hur läkaren resonerade. Det är ju snarare ännu viktigare att behandla infektioner hos gravida. Jag tycker att du ska säga precis som det är till förlossningen; att du har hög feber, frossa och en jättesvullen lymfkörtel. Fråga om infektionen kan påverka bebisen negativt, om du inte borde komma in och ta en sänka och ev ha antibiotika.

Jag hade bihåleinflammation i v 38 eller nåt och åt penicillin. Gyn var då måna att kolla om CRP och se efter att det sjönk som det skulle fast de egentligen ju inte alls har med sådana infektioner att göra. Tycker absolut du ska ringa, de är ju till för att hjälpa till med funderingar och detta är ju viktigt!
    Och jag åt rätt mkt citodon när jag hade som värst ont i bihålorna!

Krya på dig!

Ja jag tog mig mod att ringa förlossningen. Fick prata med en förlossningsläkare men det här var inget de kunde hjälpa mig med sa hon utan tyckte jag skulle kontakta närakuten istället. Hon sa att det var ju kanske inte bra för bebisen att ha feber flera dgr men de behandlar inte lymfkörtlar.
    Kul att slussas runt och ännu roligare att få betala akutavgift för ett prov de kunde tagit på vårdcentralen när jag va där tidigare i veckan. Aja, hoppas få ngt svar vad det kan vara.

tack alla för att ni bryr er. jag uppdaterar när jag varit där :)

• bluegrass

Vad synd att hon inte kunde hjälpa till!!
    Men bra att du ringde! Hoppas att du träffar en bra läkare på närakuten och får bra hjälp!!

• luspudel

Men Gud tiger, vad konstigt att de inte tog crp? Hoppas du får hjälp nu åtminstone, måste vara helt fruktansvärt jobbigt att vara på BF+ i denna värmen och så feber på det

• sagström

Tiger; bra att du ringde ändå! Lycka till.

Har haft ont i magen idag oh tror att en del av slemproppen kommit men det har sen gjort 2-3 tidigare senaste månaden så betyder inte mycket.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?