• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • massabarn

Satan vad rädd jag blev nyss. Vaknade av en kraftig värk och att bebben fösökte bryta sig ut;) , Mannen kommer hem mot em kvällen. Hoppas att det bara var en förvaring. Det har gått väldigt fort när det har varit dax. Fast jag har 8 dagar kvar till bf och jag har alltid gått över 7 dagar.

• MårranTre

Hej på er! Är hemma fortfarande (grr), men hade alltså oregelbundna svaga värkar hela kvällen igår. Försökte sova, men det gick inte och ungefär kl 23-24 hade värkarna blivit ondare och de kom med 5-10 minuters mellanrum. Ringde förlossningen kl 1.30 för att fråga när man borde komma in när jag har den där GBS-bakterien, men de sa att så länge vattnet inte gått kan man ta det lika lugnt som annars. Satt sedan uppe till 4.30 med värkar som ökade i kraft men kom fortfarande inte snabbare än 5-10 minuter mellan. Var redan på vippen att väcka mannen och åka in kl 4 ungefär, började göra riktigt ont. Men då avtog värkarna!! Och jag var ju helt utmattad så försökte sova. Så har nu sovit en timme mellan 5 och 6 och lite halvdåligt mellan 7 och 9, medan mannen förde ungarna till dagis/skola. Steg upp nu igen för fick en sammandragning, men vet inte om det kommer att köra igång igen nu direkt. Får gå och sova ifall inte...

men hmm nu är vi igång igen med lite ont känner jag... hoppas det ökar nu. Jag vill ha MER ONT (är det inte sjukt konstigt det att man sitter och vill ha mer ont...? Men så är det ju, då går det ju framåt...)

Verkar som om kroppen lade av mitt i latensfasen, kanske för att jag blev för trött. Eller hoppas iaf att man öppnats nåt lite under natten. Satt ju med smärtsamma värkar i flera timmar! Argh den här långsamma kroppen, suck. Det är här är som en kopia av min första förlossning. Lätt frustrerande, men nu har det iaf satt igång. Så mycket kan det ju inte vara kvar

• bluegrass

Mårran- spännande!! Hoppas du hinner vila lite till och att det sedan börjar göra riktigt ont !
    Lycka till!

Massabarn- har du haft ngra fler värkar? Hur långt borta är maken?

• sagström

Åh vad spännande Mårran! Det kommer komma så snart! Idag tror jag.

Min BM sa att det kan sätta igång för oss omföderskor och sen lägga av och att det då händer mycket i kroppen så när det sen sätter igång igen kan det gå väldigt snabbt.

Uppdatera oss hur det går? Jag kommer kolla hela tiden hur det går.

Här har magontet släpp efter ca 2 dygn, trist. Dock var det inga förvärkar utan bara ont. Får bli lite sexytime ikväll tror jag, blev inget i helgen, tappar sugen när man har ont.

Annars sitter jag chockad efter gårdagens valresultat. De där SD, vad hände?

Massabarn; ska det bli två bebisar här idag?

Tiger; hur mår du?

• sagström

Bluegrass; hur gammal är Didrik nu? Så konstigt det känns att du är igång med bebislivet nu när vi andra sitter här och väntar. Det var så nyss du var i vår situation vilket ju betyder att det inte är långt kvar tills vi är där (svårt att greppa).

Hur går det med lillen?

• Tiger grr

Mårran. Jag hejar på dig! Snart så. :))

Sagström. Jag mår bättre, väldigt lite ont och jag tror körteln börjat lugna sig och äntligen minskar i size. :) men inget nytt spännande med magen tyvärr, bara som vanligt - sporadiskt med mensvärk och sammandragningar. Suck. BF+5

Vilken dag är ni andra på nu?

• bluegrass

Sagström- ja, enormt upprörande med SDs framgångar, trodde inte resultatet skulle bli så illa. Och högerextremismen i hela Europa! Läskigt och tragiskt!

Didrik är 16 dagar, tiden går fort! Om jag inte blivit igångsatt skulle jag vara på BF +11 idag. Brukar gå över mkt, så han skulle säkert inte ha kommit isf.
    Allt går förvånansvärt bra tycker jag. Han är en lugn nöjd prick. Äter, sover, bajsar. Får fler och längre vakna stunder och trivs då ofta bra i babysittern. Hans mönster på nätterna är amning ca 22.30, 02, 04.30, 06.30. Sedan kommer de stora in och vill gosa så då blir det ingen mer sömn för mig. Första sovpasset sover han i vagga, sedan i vår säng. Nattamningarna går rel fort, ca 15 min tror jag och jag somnar snabbt om.
    Han är otroligt mysig och gosig och jag försöker att ta vara på tiden och bara vara med honom iaf några stunder varje dag.
    Har känt mig ganska lugn och avslappnad med ettan och tvåan, men märker att jag har ett mer invant lugn nu vilket gör att jag kan slappna av och njuta mer.
    Det är kort sagt fantastiskt faktiskt. Jag känner mig så himla tacksam.
    Ni har verkligen något att se fram emot!

Tiger- vad skönt att det äntligen håller på att vända!

• Tiger grr

Och där kom slemproppen och efterföljande blod! :D
    Så det är sådär den ser ut. hahaha
    Nu vill jag ha massa värkar snart. ;D

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?