• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • EQ85

Tur att ni åkte in. Låter som en långdragen o ganska tuff förlossning. Hoppas ni mår bra nu o kan mysa ihop =)

• MårranTre
    EQ85 skrev 2014-05-31 15:52:49 följande:
    Tur att ni åkte in. Låter som en långdragen o ganska tuff förlossning. Hoppas ni mår bra nu o kan mysa ihop =)
    jo det var bra att vi åkte in, det sa de på förlossningen också. De tog det på stort allvar. Nu var det tur att det bara var jag som blödde...

Och du har nog inte långt kvar nu heller, lycka till
  • bluegrass

Hmm, råkade skicka.
    Mårran- vilken pärs! Stort stort grattis!! Förstår att det var jättejobbigt och att du måste vara ganska slut nu efteråt.
    Men härligt att allt gick bra!

EQ- förstår verkligen besvikelsen! Men så bra att kroppen gjorde jobbet sen! Lycka till!

• MårranTre
    bluegrass skrev 2014-05-31 18:31:04 följande:
    Hmm, råkade skicka.
    Mårran- vilken pärs! Stort stort grattis!! Förstår att det var jättejobbigt och att du måste vara ganska slut nu efteråt.
    Men härligt att allt gick bra!

EQ- förstår verkligen besvikelsen! Men så bra att kroppen gjorde jobbet sen! Lycka till!
    Jo det är så skönt att det gick bra till sist :) Märker att återhämtningen nog blir lite längre nu än efter den förra "superenkla" (i jämförelse) förlossningen... pust (mjölken stiger och hela kroppen värker).
  • luspudel

Märks att det har blivit bebisar i tråden. Inte lika mycket tid att skriva, eller otålighet att skriva om

Ebbe är 16 dagar idag, helt galet. Igår började min man jobba igen och barnen var på förskolan en stund, 15-timmars blir det ju nu. Det gick jättebra att vara själv med alla tre, var lite orolig innan men det gick så bra så

Lilleman är annars hur lugn som helst, men har lite magknip (får endast ersättning vilket han fick redan på BB.) Ska köpa magdroppar och se om det hjälper. Hur rullar livet för er andra? Hur reagerar syskonen?

• hundtok
    luspudel skrev 2014-06-04 08:20:40 följande:

Märks att det har blivit bebisar i tråden. Inte lika mycket tid att skriva, eller otålighet att skriva om smile1.gif

Ebbe är 16 dagar idag, helt galet. Igår började min man jobba igen och barnen var på förskolan en stund, 15-timmars blir det ju nu. Det gick jättebra att vara själv med alla tre, var lite orolig innan men det gick så bra så smile1.gif

Lilleman är annars hur lugn som helst, men har lite magknip (får endast ersättning vilket han fick redan på BB.) Ska köpa magdroppar och se om det hjälper. Hur rullar livet för er andra? Hur reagerar syskonen?

Vår lilla är 9 dagar (redan?) och allt flyter på. Storasyster är aningen mer trotsig mot oss vuxna men underbar mot sin lillasyster. Jag har turen att ha min make hemma i 3 månader i sommar. Vi tar semester och fl om varann.
  • MårranTre
    luspudel skrev 2014-06-04 08:20:40 följande:
    Märks att det har blivit bebisar i tråden. Inte lika mycket tid att skriva, eller otålighet att skriva om smile1.gif

Ebbe är 16 dagar idag, helt galet. Igår började min man jobba igen och barnen var på förskolan en stund, 15-timmars blir det ju nu. Det gick jättebra att vara själv med alla tre, var lite orolig innan men det gick så bra så smile1.gif

Har inte själv varit vid datorn nästan alls

Redan 16 dagar? Här är vi bara på fem dagar än så länge :)

Jag har haft värk och ont i underlivet senaste dygnet, men det är väl för att man inte mer har så mycket endorfin i kroppen och smärtan börjar höra av sig. Har ju en bristning som behöver läka osv. Men är inte riktigt lika stel i höfterna mer i varje fall.

Amningen börjar flyta på bättre, men det är fortfarande jobbigt emellanåt att få Astrids suggrepp bra så att det inte är för litet, och utdrivningsreflexen gör fortfarande lite ont. Men det värsta är nästan när hon vill ha mjölk ofta ett tag, en gång i timmen, och sedan tar hon plötsligt en lång sovpaus och brösten känns som om de ska explodera av trycket :/ Tycker också att det är väldigt bökigt på natten med bindor och avslag och amningen. Sover nog bra när jag väl ligger ner, men är helt yr i bollen varje gång jag vaknar för att amma. Och det värker mer i kroppen också på natten. Hoppas det börjar vända snart det här och man börjar vara lite mer normal i kroppen (och att avslaget skulle börjar minska snart).

Syskonen har reagerat på lite olika sätt. Äldsta var lite skeptisk till att det skulle komma en bebis, och när han såg henne på sjukhuset såg han nästan knäckt ut. Men ett par dagar senare vill han ha henne i famnen och klappa på huvudet hela tiden och ser riktigt förälskad ut :) Och han är väldigt lugn och glad också. Kanske han var lite nervös, och nu har det släppt.

Femåringen var ju väldigt entusiastisk och glad när jag var gravid, men nu har hon blivit mer trotsig (sexårstrotset på väg) och gråter för alla små saker som inte går som hon vill. Så hennes känslor är nog all over the place som det heter
  • bluegrass

Hej!
    Luspudel- skönt att allt flyter och att det går bra även utan maken!

Hundtok- åh vad härligt med så mkt gemensam ledighet!

Mårran- vad jobbigt med all smärta! Tar du ordentligt med smärtlindring? Håller med om att det är jobbigt med allt kroppsvätskekladd i början!
    Min sexåring är också väldigt emotionellt labil just nu.

Här är allt fortsatt bra. Vardagen flyter fint nu när maken jobbar. Båda barnen fortsatt förtjusta i lillebror. Min sexåring kan som sagt driva oss till vansinne ibland, men hon tjafsar i princip bara på kvällarna ( oftast om mat och läggning) och då är det oftast maken som tar det. Han har ngt längre stubin än jag !

Amningen gör fortfarande ont trots att Didrik snart är 4v. Tror att vi fått svamp, han i munnen och jag på bröstvårtorna. Fick medicin på Bvc igår, hoppas det hjälper så att smärtan försvinner.

D är nöjd och lätt, men sover risigt. Ammar minst varannan timme på natten, så man blir lite trött... Men är lite hormonhög fortfarande, så tröttheten är inte så plågsam och jag försöker ta en tupplur på dagen när er stora är på fsk.

Tiger och Sagström- hur mår ni?

• sagström

Hej

Har varit lite frånvarande, Fia är 6 dagar idag och allt är så intensivt. Förlossningen känns så långt bort fast det var mindre än en vecka sedan, det går så snabbt nu när man har flera barn, inte samma lugn som efter 1:an och 2:an.

Tänker på det du skrev Mårran att när man gick över tiden och väntade gick tiden så sakta vilket är ovanligt i småbarnsåren, nu är det verkligen tvärtom.

Framför allt känner jag att jag inte hinner sortera alla känslor, de är som ett enda stort hav. Det börjar bli bättre dock. Jag fick en väldig gråtattack nästan exakt 3 dygn efter hon kom ut, började googla på babyblues och hittade att man ofta får en hormonchock med gråt som resultat precis då, förutsägbart... Ändå kändes det så jobbigt just då trots att jag visste vad det var. Det satt i som värst ett dygn och har börjat lugna sig nu. Tänkte mycket på förlossningen som kändes tung men nu börjar jag få distans till den. Hade en drömförlossning med 2:an och hade sett fram emot en likadan upplevelse igen men det blev mycket tuffare denna gången. Nu kan jag ändå se att den blev ok.

Mannen är hemma även nästa vecka, barnen går som vanligt på dagis och vi har det bra. Hann tom med ett frisörbesök igår annars är vi hemma än. Kämpar också med amningen som gör rätt ont och har sår på båda brösten. På återbesöket i tisdags pratade jag med amningsmottagningen och fick bra hjälp, det gör inte så ont längre när jag vet hur jag ska göra för att hon ska ta stort gap men det är rätt trixigt och jag kan bara göra det hemma.

Känner som du Mårran att utdrivingsreflexen gör väldigt ont, jag hoppas verkligen att det flyter på snart med amningen.

Syskonen gillar lillasyster, är glad för att den stora tar det så naturligt och bra, tror att den lilla på så sätt accepterar det bättre för hon tar gärna efter den stora. Längtar ändå till att lillasyster (som numera är mellansyster) ska bli typ 3 år och prata/förstå bättre.

Långt inlägg här men vill också skriva att det är kul att ni hänger kvar och att få höra hur ni har det nu.

När jag startade tråden för drygt en månad sen var det körigt på jobbet och jag var så himla trött på att vara gravid. Då pendlade det mellan att vara piece of cake och point of no return varannan dag typ fram till hon kom ut. Det var himlas fint att ha ett gäng andra preggos som förstod precis hur frustrerande det kunde vara så där i slutet så är glad att vi kunde lätta lite på trycket här.

Hoppas ni får en fin långhelg med era familjer och får njuta av era som gullbebisar.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?