• hundtok

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej! Får jag haka på här. BF 4/6 med andra barnet. Dottern fyller tre i juni.

Längtar och väntar på bebis så mycket nu! Har haft en strulig graviditet med prematura sammandragningar, urinvögsinfektioner, lunginflammation, utslag och graviditetsdiabetes så jag börjar tröttna. 37+4 idag och bebis är mer än välkommen!

Ska till MVC nu på morgonen för en extra koll då jag har litet sf-mått (31 cm förra veckan).

• hundtok
    luspudel skrev 2014-05-19 21:21:37 följande:

Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick smile2.gif Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3

Stort grattis!
  • hundtok

Känner igen besväret med kläder nu när det blev varmt. Jag har dessutom fått massor av förskräckliga utslag så benen vill jag inte visa! Blåvita ben med röda prickar, snyggt!

• hundtok

Födde en lite flicka igår efter 45 min med ordentliga värkar och endast 1,5 krystvärk. Perfekt förlossning trots igångsättning :)

• hundtok
    EQ85 skrev 2014-05-27 09:31:12 följande:
    grattis!!!! =) 
    lite nyfiken, vad fick du för igångsättning?
    jag ska sättas igång på fredag =)
    Jag var i 38+4 och var öppen 2 cm så de tig hål på hinnorna. Detta gjordes kl 12. Kl 13.30 hade jag inga känningar alls så jag fick värkstimulerande dropp. Fick små små värkar efter någon timme, de var knappt onda. 17.10 höjdes droppet 4 cm öppen. Och sen fattade min kropp galoppen och droppet stängdes av pga intensiva värkar och ut kom hon som en raket kl 18.20. Fattade inte att hon var född redan när de la upp henne på mitt bröst. Hade ju knappt krystat liksom (krystade två timmar förra gången). 15 min innan hon kom frågade de om jag ville ha epidural men det hanns inte med. Bm trodde inte att det skulle gå så snabbt så inget var framdukat eller fixat. Men eftersom jag inte sprack är jag supernöjd med min förlossning även om det var riktigt jobbigt på slutet och jag hade panik av smärta. Krystvärken kom som en befrielse om man jämför. Idag är jag väldigt öm på näsan så jag verkar ha haft ett stadigt tag om lustgasen iaf :)
  • hundtok
    luspudel skrev 2014-06-04 08:20:40 följande:

Märks att det har blivit bebisar i tråden. Inte lika mycket tid att skriva, eller otålighet att skriva om smile1.gif

Ebbe är 16 dagar idag, helt galet. Igår började min man jobba igen och barnen var på förskolan en stund, 15-timmars blir det ju nu. Det gick jättebra att vara själv med alla tre, var lite orolig innan men det gick så bra så smile1.gif

Lilleman är annars hur lugn som helst, men har lite magknip (får endast ersättning vilket han fick redan på BB.) Ska köpa magdroppar och se om det hjälper. Hur rullar livet för er andra? Hur reagerar syskonen?

Vår lilla är 9 dagar (redan?) och allt flyter på. Storasyster är aningen mer trotsig mot oss vuxna men underbar mot sin lillasyster. Jag har turen att ha min make hemma i 3 månader i sommar. Vi tar semester och fl om varann.
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?