• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • Jacqueline

Jag tror vi får en Majbebis även fast vi har BF 15/6.

Mina två första är födda i vecka 37+6 och 39+0 och enligt tillväxtultraljud i måndags så är lillebror en aning stor för min beräknade vecka (dock bara ca 330gr) och min livmodertapp är en aning förkortad så det mesta tyder på att bebis kommer bli lite tidig jag personligen tycker att sista veckan i Maj hade passat perfekt för då hamnar han mittemellan storasyskonens födelsedagar som är 19/5 och 4/6

• Besa

Hej!

Jag hänger gärna med, har bf den 18 maj och detta är min fjärde graviditet. Har en massa förvärkar som tär på mig vill att vår bebis ska titta ut nu. Idag är jag v 37+3 och fått en massa vattniga flytningar med slem man undrar om något är på G eller ej. Jag skriver från mobilen hoppas det är läsbar texten ????

• Jacqueline
    Besa skrev 2014-05-01 16:03:27 följande:

Hej!

Jag hänger gärna med, har bf den 18 maj och detta är min fjärde graviditet. Har en massa förvärkar som tär på mig vill att vår bebis ska titta ut nu. Idag är jag v 37+3 och fått en massa vattniga flytningar med slem man undrar om något är på G eller ej. Jag skriver från mobilen hoppas det är läsbar texten ????

Låter nästan som att det håller på att mjukas upp lite iaf
  • isabellas
    sagström skrev 2014-05-01 15:05:19 följande:

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

Hej! 18 maj är vårt lillhjärta beräknad.. Hoppas ju såklart att hon kommer lite tidigare :P storasyster är väldigt otålig !!
  • Besa
    Jacqueline skrev 2014-05-01 17:11:44 följande:
    Låter nästan som att det håller på att mjukas upp lite iaf

Ja man kan ju tycka det, men man vågar inte hoppas så mycket. Den 8 maj ska jag till läkaren för överburenkontroll på grund av mina tidigare graviditeter ska dem göra det tidigare, kanske blir igångsättning men känns evigheter tills dess.
  • Fördärvad

Jag har ca 4 veckor kvar, men jag kanske kan få hänga med här ändå :) jag har bf den 29 maj. Men har nyss kommit hem från två dygn på förlossningen för observation. Jag fick en blödning och dem konstaterade att det kom från tappen som var påverkad och bara 2 cm kort. Dem sa att det kanske startar snart eller så tar det ett par veckor till.

• lillverran

Jag hänger gärna med, har BF den 14/5.
    Börjar bli riktigt less nu... Har haft sammandragningar och lite förvärkar men inget som satt igång ännu. Är tung och otymplig och har samlat på mig mkt vatten. Har tid hos BM den 8/5 och hoppas nästan att hon kanske kan göra en undersökning och se hur det ser ut.
    Storebror kom i v. 36 (35+5) Han hade bråttom ut så jag har väntat ett tag på den här lill*. 
    Är nu i V. 39 (38+0)

• sagström

Åh vad glad jag blir att hitta några fler som går och lider (ja, det vet jag ju inte om ni gör men jag gör det i alla fall).

Det låter som att ni alla är väldigt på G med era förlossningar. Min två tidigare har kommit ca en vecka över tiden vilket gör mig lite deppig, räknar med att även denna inte kommer att komma en dag för tidigt.

Har varit inne hela dagen idag, en sån där dag jag bara inte orkar gå ut. Har en väldigt späckad vecka på jobbet nästa vecka så jag ska försöka ladda och vila i helgen fast det enda jag vill är att boa

Besa; hur har dina tidigare grav varit om du ska på överburenkoll redan 8:e? Det är ju bara en vecka kvar.

• Besa
    sagström skrev 2014-05-01 18:19:02 följande:
    Åh vad glad jag blir att hitta några fler som går och lider (ja, det vet jag ju inte om ni gör men jag gör det i alla fall).

Det låter som att ni alla är väldigt på G med era förlossningar. Min två tidigare har kommit ca en vecka över tiden vilket gör mig lite deppig, räknar med att även denna inte kommer att komma en dag för tidigt.

Har varit inne hela dagen idag, en sån där dag jag bara inte orkar gå ut. Har en väldigt späckad vecka på jobbet nästa vecka så jag ska försöka ladda och vila i helgen fast det enda jag vill är att boa

Besa; hur har dina tidigare grav varit om du ska på överburenkoll redan 8:e? Det är ju bara en vecka kvar.

Vill inte skrämma någon eller så, men alla mina tre graviditeter har jag haft problem med bakterier och infektioner samt proppar i moderkakan. Den sista graviditeten gick det så långt att jag förlorade min flicka i magen v 39. Nu har dem bättre kontroll på mina bakterier samt att jag har ätit trombyl o.s.v nu vill dem sätta igång mig tidigare samt att ha bättre koll då jag ska äta antibiotika under förlossningen.
  • sagström

Men fy vad hemskt, jag beklagar verkligen det ni varit med om. Hur längesen var din sista graviditet?

Då förstår jag att de vill sätta igång dig, känns som att det kan bli mer kontrollerar då. Har bakterierna/infektionerna också varit i moderkakan?

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?