• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • bluegrass

Sagström- vad bra att du minskar på jobbet!
    Har också ökat mer i vikt varje gång. Och jag är tyvärr inte en sådan som går ner så mkt av amningen sedan, utan jag får kämpa hårt. Har gått upp ca 17 kg...
    Vet inte riktigt var de sitter, lite svullen överallt tror jag. Och mkt på rumpa och lår.
    Har så himla stor aptit, så det lär hinna bli lite till innan det är dags...
    Men men, det får jag ta tag i ngn gång i framtiden!

• MårranTre

sagström: jag har gått upp ungefär samma varje graviditet, men varit något kilo tyngre som utgångsläge med varje barn :/ Det är illa för mina knän har jag märkt att bli så mycket tyngre... Graviditetskilona har ofta försvunnit efter ungefär 5-6 månader för mig, men med första barnet rörde jag mig mycket mer så gick ner lite extra då... Sen började allt bilskjutsande när ungarna skulle till olika skolor/förskolor och det är nog det som är mitt stora problem. Utan vardagsmotion går jag upp i vikt... Hoppas kunna ändra på den trenden lite nu med nästa. Gå mycket vagnpromenader osv. Men tänker oroa mig för det senare. Just nu kan man inte göra så mycket åt den saken

• emmelina

Är så glad! Bebisen låg rätt så det blev inget vändningsförsök idag. Läkaren trodde inte bebisen skulle lägga sig fel någon mer gång nu heller, hade inte jättemycket fostervatten kvar. Fick tid för igångsättning 23 maj, en dag innan BF. Så nu är det bara att ladda!!

♥ Kasper och Elina ♥
  • luspudel

Jag var också hos BM idag fast på extrakontroll. Har haft en extremt öm fläck på magen, liksom på utsidan, och det är troligen en muskelbristning. Gör sjukt ont!! Hade lite äggvita i urinen också men det verkade de inte bry sig om...? 9 kg plus hittills....

• annika74

Hej och tack så mycket mårran tre.

MårranTre skrev 2014-05-04 08:31:22 följande:
    Och hej också till Tezza och annika74! Spännande tider!

• annika74

Hej bluegrasse och tack. Fina barn ni har.

bluegrass skrev 2014-05-04 05:49:01 följande:
    Godmorgon! Tezza och Annika- välkomna! Tezza, vad skönt att det inte blir en prematur denna gång! Gick allt bra sist? Lycka till på TUL imorgon! Emmelina- för mig är det lite olika hur jag orkar med barnen. Det är i princip alltid min man som lägger dem, för jag är så himla trött runt 20. Maken tar också det mesta av alla utryckningar, typ torkar rumpor, kladd etc. Men han jobbar två dygn på raken from igår och sedan vanlig arbetstid i veckorna, så då blir det ju jag som tar allt. Har dem på fsk 9-15 må-to nu när jag är hemma. Mkt skönt att kunna vila lite på dagen. Annars är de inne i en bra fas nu ( nyss fyllda 3 och 6). Leker med varandra ute och inne och behöver ingen passning. Vi bor typ på landet utan bilvägar eller annat farligt, så de kan vara ute själva. Hur sover ni? Jag vaknar så tidigt. Oftast 5. Mkt irriterande, man vill ju passa på att vila nu! Vet ni könet på era bebisar? Har ni bestämt namn? Vi ville ej veta, men råkade se ändå tror vi . Såg helt klart ut som en liten lillebror på RUL, men helt säkra är vi inte. Vi är inte helt överens om namn. Med de första barnen var vi helt överens, men nu har vi inget förslag som båda gillar till 100%. Troligen blir det en Ivar, för det tycker vi båda är fint även om det inte är ngt av våra favoritbarn. Här är Hedvig och Bo igår strax före Hedvigs sexårskalas!

• sagström

Så himla mycket knasigt som kroppen håller på med när man är gravid/får barn, tänker på sånna där ömma fläckar som bara är en av alla hundra saker.

Vad skönt att den hade vänt sig Emmelina! Både slippa vändförsök och större risk för ks. Varför skulle du bli igångsatt (kanske du skrivit innan men jag blandat ihop)?

Såg att jag skrev att jag hade massa värkar imorgon, skulle ju så klart stå igår...

Jag har nog gått upp ca 20kg nu och det kan ju bli några till. Så synd att det är så nära sommaren. Jag har gått ner allt de andra gångerna men min mage har tagit väldigt lång tid att gå tillbaka, har sett gravid ut flera månader efter. Men som ni skriver, det får man ta tag i sen, snabba barnvagnspromenader har hjälpt bra innan. Jag var precis och köpte 3,5 kilo lösgodis i en sjukt bra godisaffär här vid oss till morgondagens föreläsningar, kan bli att jag provsmakar några...

• Besa
    Bluegrass: fin mage, det står fortfarande rätt högt upp om jag jämför med min som håller på att trilla ner.

Emmelina: Skönt det måste vara att äntligen  få ett datum att längta efter.

Sagström: Jag vägde också mig idag hatar den vågen. Jag hade också gått upp 19 kg usch som du säger nu när sommaren kommer. Men men jag får inte klaga bara jag får min bebis att gosa med.

Jag var hos BM idag och försökte övertala henne om igångsättning, hon är så snäll och försökte verkligen, hon pratade med läkaren om jag inte kunde sättas igång tidigare än torsdag. Men envisa läkare ville att jag skulle komma på torsdag och inte tidigare "idioter" säger jag bara. Sen läste han även  journalen från i fredags då jag var inne på förlossningen där de kunde se att läkaren hade skrivit att jag var mogen samt hade öppnat mig 3 cm. Vilket han trodde att igångsättningen skulle ske antigen på torsdag eller fredag. Det trodde även min barnmorska också.

Han påpekande också att jag är omförerska och tog upp mina tidigare graviditeter:
    2005/ v 39+6 (Pojken)
    2006/ v 38+5 (Flickan)
    2011/ v 38+6 ( min änglaflicka)

Han angås alltså inga problem skulle vara då min kropp ändå i vanliga fall är redo för förlossning nu. Jag orkade inte diskutera mer om det, tänkte skit samma får hålla ut till dess. Skrev sammanfattningen av min graviditet med min BM samt förlossningsbrevet. Hon trodde att 100 % blir det igångsättning denna vecka så hoppas, hoppas. Är jätte nervös har gjort i ordning allt hemma BB väskan och allt. Hon påpekade också att läkaren kan också säga kom dagen efter för igångsättning för kanske det är mycket belastat på förlossningen men jag hoppas verkligen att jag har inte den oturen .
  • sagström

Besa; bra att du har en bra BM men trist att de/läkaren inte vill lyssna på dig. Det är väl viktigt att du blir igångsatt och inte kommer igång naturligt så att du hinner få antibiotikan? Då är det ju hög tid nu.

Har du ingen som kan följa med dig, finns barnets pappa med? Eller nån familjemedlem/kompis? Det kan vara svårt att stå på sig själv ibland.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?