• sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej.

Tänkte se om det är någon som börjar närma sig slutet som vill följas åt? Jag har bf 23 maj och har senaste veckan tyckt att det börjar bli riktigt jobbigt, tålamodet är dåligt och jag är väldigt trött.

• Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
  • MårranTre
    Besa skrev 2014-05-06 23:47:50 följande:

Tack för dina varma ord det ger mig hopp. Min dotter dog den 15 maj och dagarna börjar närma sig till hennes födelsedag och jag blir värdig rädd nu när jag är hög gravid vid den här punkten. Det som är så jobbigt är att mina panik attacker har kommit tillbaka och detta är sant tyvärr och det påpekade jag till min BM och hon sa till läkaren. Men eftersom de inte kunde ge en annan tid än på torsdag så var jag illa tvungen att acceptera detta. Men känns inget kul är så rädd för allt ska hända både med mig och barnet.
    Åh, kramar till dig! Har sett hur svårt det varit för min ena vän som förlorade sitt barn, varje år när det närmar sig födelsedagen blir det extra svårt att bära sorgen. Hoppas att allt går bra nu. Håller tummar och tår och allt som kan hållas för dig och barnet!
  • Besa
    MårranTre skrev 2014-05-07 09:38:10 följande:
    Åh, kramar till dig! Har sett hur svårt det varit för min ena vän som förlorade sitt barn, varje år när det närmar sig födelsedagen blir det extra svårt att bära sorgen. Hoppas att allt går bra nu. Håller tummar och tår och allt som kan hållas för dig och barnet!

Tack snälla du ni är en sån enorm tröst för mig. Jag är fortfarande såååååå förkyld ont i huvudet, halsen snuva snälla snälla hoppas detta ska inte påverka igångsättningen. Har varit så nervös, har inte kunnat sova hela natten. Kram på er tjejer och tack för stödet
  • bluegrass

Sagström- just ja! Jag hade moderkakan i framvägg sist, men inte nu. Kanske därför det känns annorlunda!

Idag har jag haft rel påtagliga förvärkar hela fm. Känns i ländrygg och ljumskar. Tror inte att det betyder att ngt är på G. Hade det i flera veckor med ettan och tvåan. Men hoppas att det påverkar tappen poditivt inför ev igångsättning kring BF.
    Men blir lite nervös ändå. Min man ska ut och vandra med vår sexåring och ca 10 andra pappor och 18 barn. De är borta fre-sön och tältar. De kommer hålls till rel nära där vi bor, ca 10 mil ( men så vandrar de väl ngn mil från psrkeringen) Vet inte om han har mobiltäckning där.. Det är ju lite dålig timing, men samtidigt vill jag gärna att de ska kunna göra det. Det är en tradition som de gör varje år som de båda längtat mkt efter. Och att göra det senare blir inte samma sak, för min dotter vill ju göra det med de andra barnen. Men samtidigt vore det ju inte så kul om fl startar och jag är ensam med treåringen utan att få tag i maken... Får försöka knipa till nästa v! BF sön enligt senaste mens, men nästa to enl RUL. Och jag brukar gå över, så det borde ju vara lugnt!

• sagström

Ytterligare en intensiv arbetsdag avslutad, nu har jag bara ett par av dessa kvar men klarar dem bättre än jag trodde. När det väl gäller så lyckas man komma igång ändå, det är nästan värre med de dagarna jag har halvmycket att göra. Hormonerna har dalat lite (känner otroligt väl hur mina hormoner kommit i intervaller om några dagar denna graviditeten) så har mått mycket bättre igen, hormoner alltså...blir tokig på dem.

Haft fyra intervjuer och ett par möten med mina deltagare som jag håller på att avsluta (jobbar som arbetskonsulent). En av mina "svåraste" deltagare är en man närmare 50 år som har Asperger och är rätt ensam lämnade idag över en present till mig med en liten söt bebispyjamas som han köpt. Jag blev så himla glad. Att den första grejen till bebisen i magen skulle komma från honom hade jag aldrig trott.

Bluegrass; Gud vad kul det låter med vandring! Hade så gärna gjort något sådant med min dotter. Inte många i vår krets som är så där friluftsliv-iga men jag tyckte det var en toppenide, ska försöka få till nåt sånt med några vänner. Vart i Sverige är de på sin vandring? Knip ordentligt nu då.

• Tiger grr
    bluegrass skrev 2014-05-06 18:15:16 följande:
    Emmelina- åh vad skönt! Håller tummarna för att den ligger kvar så!!

Besa- jag kan verkligen inte förstå varför de väntar. Du är ju helt mogen och har fött tidigt förr!!! Men håller tummarna hårt för torsdag nu!

Tiger- fin mage!!

Min bebis sparkar, eller mer trycker också väldigt mkt på revbenen på hö sida. Rörelserna är så stora och påtagliga nu, känns nästan obehagligt. Magen får helt bisarr form när den flyttar på sig. Man ser också tydligt handen eller foten på utsidan när den rör sig. Känner inte riktigt igen det från tidigare graviditeter, funderar på om det beror på lite fostervatten? Hur känns era bebisrörelser? BM beställde inget TUL igår utan tyckte vi skulle vänta till nästa kontroll på fre.
    Tack :)

Tycker denna rör sig mindre än vad jag minns att killarna gjorde, men tänker att det är just för att det är en tjej denna gång. (?) Har haft moderkakan i bakvägg alla ggr. Är inte orolig över fosterrörelserna, hon svarar ju med en knuff typ varje gång jag petar på henne. Hjärta 
  • MårranTre
    bluegrass skrev 2014-05-07 11:56:15 följande:
    Sagström- just ja! Jag hade moderkakan i framvägg sist, men inte nu. Kanske därför det känns annorlunda!

Idag har jag haft rel påtagliga förvärkar hela fm. Känns i ländrygg och ljumskar. Tror inte att det betyder att ngt är på G. Hade det i flera veckor med ettan och tvåan. Men hoppas att det påverkar tappen poditivt inför ev igångsättning kring BF.
    Men blir lite nervös ändå. Min man ska ut och vandra med vår sexåring och ca 10 andra pappor och 18 barn. De är borta fre-sön och tältar. De kommer hålls till rel nära där vi bor, ca 10 mil ( men så vandrar de väl ngn mil från psrkeringen) Vet inte om han har mobiltäckning där.. Det är ju lite dålig timing, men samtidigt vill jag gärna att de ska kunna göra det. Det är en tradition som de gör varje år som de båda längtat mkt efter. Och att göra det senare blir inte samma sak, för min dotter vill ju göra det med de andra barnen. Men samtidigt vore det ju inte så kul om fl startar och jag är ensam med treåringen utan att få tag i maken... Får försöka knipa till nästa v! BF sön enligt senaste mens, men nästa to enl RUL. Och jag brukar gå över, så det borde ju vara lugnt!
    oh hjälp, hoppas de hinner hem innan bebis kommer :) Har du möjlighet att få barnvakt annars?

Själv funderar jag bara på att maken kommer vara på arbetsresa en dag nästa vecka, 3 dagar före bf. Min mamma kommer vara här med oss då, men ifall förlossningen startar just när han är borta så blir det ju att föda ensam :-O Men oddsen att bebis skulle komma just precis de där 8 timmarna han är borta är ju inte så stor... jag får knipa den dagen :D

Undrar förresten ifall ens förlossningar ofta startar liknande tider på dygnet? Jag är en kvällspigg typ annars (fast INTE just nu), och båda ungarna är födda mellan 3 och 4 på natten (fast den första förlossningen höll ju på mycket längre började ju nästan över ett dygn före, men lyckades sova natten innan, sen drog värkarna igång igen på morgonen). Den andra förlossningen började kl 20 på kvällen. Och tänker på något vis att man alltid kommer att börja föda på kvällen då... men det stämmer kanske inte alls?

Och hormoner... det är nog något på gång med dem idag, för jag brukar ofta få nässelutslag på huden när hormonerna ändras på olika sätt. Hade kliande utslag på armbågarna idag... Till exempel när amningen kommit igång förut har jag haft benen alldeles täckta av nässelutslag. Kliar och hettar, men går över av sig själv på ngn timme (eller med antihistaminpiller, men det kan man ju inte ta nu när man är gravid, eller hur?)
  • bluegrass

Sagström- vad skönt att du mår bättre och att det går bra att jobba! Och vad gulligt av mannen med pyamasen!
    De ska gå ngn led i närheten av Kolmården. Var i landet var det du bodde? I Sörmland och Östergötland finns många fina vandringsleder där man kan välja ut lagom långa etapper.

Mårran- min mamma är här lö-sön. Startar det på fredagen så har en dagisfröken som bor nära oss erbjudit sig att komma. Så det finns lite uppackning!
    Min första fl började ca 19. Men den andra var igångsättning, så jag vet inte riktigt.

Tavegyl går bra att ta som gravid, övriga antihistaminer mer osäkra.

• Besa

Hej tjejer imorgon är det dax för mig, ska träffa läkaren kl 8.00 för överburenkontroll hoppas jag får stanna direkt på förlossningen. Min BM sa att jag skulle göra iordning allt BB väskan bilbarnstol o.s.v. är sjukt nervös kommer nog inte sova ikväll. Hoppas hoppas dem sätter igång mig imorgon, jag uppdaterar så fort jag har möjlighet.

• bluegrass

Besa- tänker på dig och håller tummarna!! Förstår att det känns nervöst! Hoppas att du lyckas sova lite och att du har din bebis hos dig vid den här tiden imorgon!!

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?