bluegrass skrev 2014-05-07 11:56:15 följande:
Sagström- just ja! Jag hade moderkakan i framvägg sist, men inte nu. Kanske därför det känns annorlunda!
Idag har jag haft rel påtagliga förvärkar hela fm. Känns i ländrygg och ljumskar. Tror inte att det betyder att ngt är på G. Hade det i flera veckor med ettan och tvåan. Men hoppas att det påverkar tappen poditivt inför ev igångsättning kring BF.
Men blir lite nervös ändå. Min man ska ut och vandra med vår sexåring och ca 10 andra pappor och 18 barn. De är borta fre-sön och tältar. De kommer hålls till rel nära där vi bor, ca 10 mil ( men så vandrar de väl ngn mil från psrkeringen) Vet inte om han har mobiltäckning där.. Det är ju lite dålig timing, men samtidigt vill jag gärna att de ska kunna göra det. Det är en tradition som de gör varje år som de båda längtat mkt efter. Och att göra det senare blir inte samma sak, för min dotter vill ju göra det med de andra barnen. Men samtidigt vore det ju inte så kul om fl startar och jag är ensam med treåringen utan att få tag i maken... Får försöka knipa till nästa v! BF sön enligt senaste mens, men nästa to enl RUL. Och jag brukar gå över, så det borde ju vara lugnt!
oh hjälp, hoppas de hinner hem innan bebis kommer :) Har du möjlighet att få barnvakt annars?
Själv funderar jag bara på att maken kommer vara på arbetsresa en dag nästa vecka, 3 dagar före bf. Min mamma kommer vara här med oss då, men ifall förlossningen startar just när han är borta så blir det ju att föda ensam :-O Men oddsen att bebis skulle komma just precis de där 8 timmarna han är borta är ju inte så stor... jag får knipa den dagen :D
Undrar förresten ifall ens förlossningar ofta startar liknande tider på dygnet? Jag är en kvällspigg typ annars (fast INTE just nu), och båda ungarna är födda mellan 3 och 4 på natten (fast den första förlossningen höll ju på mycket längre började ju nästan över ett dygn före, men lyckades sova natten innan, sen drog värkarna igång igen på morgonen). Den andra förlossningen började kl 20 på kvällen. Och tänker på något vis att man alltid kommer att börja föda på kvällen då... men det stämmer kanske inte alls?
Och hormoner... det är nog något på gång med dem idag, för jag brukar ofta få nässelutslag på huden när hormonerna ändras på olika sätt. Hade kliande utslag på armbågarna idag... Till exempel när amningen kommit igång förut har jag haft benen alldeles täckta av nässelutslag. Kliar och hettar, men går över av sig själv på ngn timme (eller med antihistaminpiller, men det kan man ju inte ta nu när man är gravid, eller hur?)